آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، هنگامیکه با یک اتاق خالی و بدون رنگ روبرو می شویم ، برگزیدن رنگ برای دیوارها، کاغذ دیواری و وسایل اتاق و دکوراسیون کاری دشوار به نظر می رسد. نیاز به نگرانی نیست ، چون ما در این مقاله به موضوع انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی پرداختیم.

روش های بسیاری برای طراحی یک اتاق زیبا وجود دارد که آسان ترین آن بهره گیری از “تک رنگ” می باشد. مهم ترین خاصیت دکوراسیون تک رنگ، تسکین ویژه آن و واکنش پذیری آن در نگاه نخست است، بویژه اگر از “رنگ های گرم” یا آبی و سبز بهره‌گیری شود.

روشی دیگر استفاده از رنگ های گوناگون به صورت پی در پی ” قیاسی ” است . به کارگیری پنج رنگ و یا بیشتر و البته رنگ های خنثی تنها پرماسیدن سرگیجه و شلوغی با خود همراه خواهد داشت. یکی از بهترین روش ها، استفاده از سه رنگ به همراه یکی از رنگ های اصلی است. برای مثال ترکیب زرد یا سبز با نارنجی ، یک ترکیب مناسب و رایج در این موارد به شمار می رود .

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

روش سوم بکارگیری “رنگ های متمم” است که علاوه بر واکنش پذیری دیگران ، ترکیبی خنثی کننده دارد و ظاهر هارمونیکی نیز دارد. این نوع طراحی اغلب با به کارگیری دو رنگ و استفاده حاشیه ای رنگ به صورت تیره تر یا روشن تر شکل میگیرد. افزودن رنگ سفید به ترکیب سبز و قرمز، هیجان و لطافت را به همراه خواهد داشت. همچنین افزودن سفید به ترکیب زرد و آبی، رنگ بندی مجذوب کننده ای برای پذیرایی خواهد بود .

چهارمین روش بکارگیری رنگ های متمم با حالتی موازی و پی در پی است ، یعنی ترکیبی از شیوه سوم و دوم. این طراحی اغلب با به کارگیری از سه رنگ قابل اجراست ، یک رنگ به عنوان “رنگ پایه” استفاده می شود و دو رنگ دیگر بگونه ای که متناسب و هارمونی با رنگ اول باشند در دو طرف آن جلوه نمایی می کنند. همانطور که میدانید متمم ایده آل رنگ های “سبز و آبی” ، “قرمز و نارنجی” هستند . به کارگیری سایه، یا رنگهای تاریک تر یا روشن تر رنگ های اصلی به به عمق طراحی می افزایند.

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

یک شیوه رایج انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی ” متمم سه گانه” یا “مثلث” رنگها می باشد و به آسانی نیز قابل اجرا اند . برای شروع یک رنگ به عنوان رنگ اصلی انتخاب می شود و دو رنگ دیگر را از رنگ های نزدیک به رنگ اصلی و یا حتی متضاد آن گزینش شود. برای مثال زمانیکه که رنگ اصلی” آبی” است، رنگ های پسندیده برای ایجاد تحول در اتاق قرمز و زرد می باشد.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *