آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
بررسی مهم ترین نکات در چیدمان اتاق خواب دو نفره کوچک

بررسی مهم ترین نکات در چیدمان اتاق خواب دو نفره کوچک

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، برای افرادی که با دو فرزند در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، نداشتن اتاق‌های جداگانه برای هر کدام از فرزندان، یک چالش بزرگ به نظر می‌رسد. در این مواقع، تنها راه حل پیش رو، استفاده کردن از یک اتاق مشترک است. چیدمان اتاق خواب برای دو فرزند دختر یا دو فرزند پسر، نسبتاً راحت است؛ ولی طراحی اتاق مشترک برای یک فرزند دختر و یک فرزند پسر کار نسبتاً پیچیده‌ای خواهد بود. در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در چیدمان اتاق خواب دو نفره کوچک پرداختیم. تا انتها همراه ما باشید.

چیدمان اتاق خواب کوچک دخترانه برای دو فرزند دختر

وقتی قصد چیدمان اتاق خواب برای دو فرزند دختر را داشته باشید، هیچ کلیشه‌ای راه شما را سد نخواهد کرد. دست شما برای تبدیل اتاق دخترها به یک مکان گرم و پر از آرامش کاملاً باز است. تنها کاری که باید پیش از طراحی دکوراسیون اتاق آن‌ها انجام دهید، شناسایی سلیقه و علایق هر کدام است. برخلاف این که طیف رنگ‌های صورتی همچنان رنگ محبوبی برای دختران در نظر گرفته می‌شود، پیش از رنگ کردن اتاق یا خریدن کاغذ دیواری، نظر خودشان را بپرسید. خواهران حتی با وجود سلیقه‌های متفاوت، می‌توانند ساعت‌ها در کنار هم سرگرم بازی و فعالیت شوند. فقط با اجرای نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، فضای کافی را در اختیار آن‌ها قرار دهید؛ تأثیر مثبت وقت گذراندندختران خود را بعد از بزرگ شدن آن‌ها خواهید دید.

بررسی مهم ترین نکات در چیدمان اتاق خواب دو نفره کوچک

قرینه کردن اتاق با قرار دادن دو تخت در یک اتاق کوچک

خواهرها معمولاً خیلی راحت با یکدیگر کنار می‌آیند؛ بنابراین طراحی اتاق مشترک برای آن‌ها دردسرساز نخواهد بود. اگر فضای کافی برای قرار دادن دو تخت خواب یک نفره را در اختیار دارید، بهتر است برای هر کدام تخت جداگانه بخرید.

با قرار دادن هر تخت در یک گوشه، می‌توانید فضای میانی اتاق را به بازی فرزندان خود و قرار دادن وسایل دکوراسیون دیگر اختصاص دهید. قیمت تخت خواب یک نفره بازه‌های متفاوتی دارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید برای هر کدام از فرزندان خود یک تخت خواب جداگانه با قیمت مناسب تهیه کنید.

با وجود شباهت‌های اخلاقی بین دو خواهر، تفاوت سلیقه آن‌ها یک مورد اجتناب‌ناپذیر است. برای احترام به سلیقه هر کدام از فرزندان، می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک و ساده چیدمان اتاق را برای هر دو آن‌ها. از جمله این ایده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• استفاده کردن از لحاف و روتختی‌های متناسب با سلیقه هر کدام از فرزندان
• نصب تابلو شخصیت‌ کارتونی مورد علاقه‌ هر کدام از بچه‌ها روی دیوار بالای تخت خودشان
• نصب نقاشی هر کدام از فرزندان روی دیوار کناری تخت آن‌ها

بهترین چیدمان برای اتاق‌های کوچک، استفاده از وسایل به‌صورت قرینه است؛ دو تخت، دو میز کنار تختی و به همین ترتیب تا جایی که فضا به شما اجازه می‌دهد دو عدد از هر وسیله‌ را به‌صورت قرینه در اتاق بچینید.

بررسی مهم ترین نکات در چیدمان اتاق خواب دو نفره کوچک

استفاده از تخت دو طبقه؛ بهترین انتخاب برای اتاق خواب مشترک بچه‌ها

استفاده کردن از تخت دو طبقه یکی از بهترین انتخاب‌ها در چیدمان اتاق خواب برای دو فرزند است. تخت دو طبقه، فضای قابل استفاده اتاق را به‌شدت افزایش می‌دهد. تخت‌های دو طبقه با داشتن یک نردبان یا چند پله، حس داشتن حریم خصوصی را برای فرزندان فراهم می‌کند. بعضی از افراد با نصب پرده برای طبقات تخت، فضای خصوصی بیشتری را در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند. همچنین با استفاده کردن از لحاف و روکش متفاوت برای هر کدام از تخت‌ها، نشان دهید برای سلیقه شخصی فرزندان خود را ارزش قائل هستید.

تخت‌های دو طبقه علاوه بر ایجاد فضای بیشتر در اتاق، برای اکثر بچه‌ها جذابیت بیشتری نسبت به تخت‌های یک نفره جداگانه دارد. مطمئن باشید با خرید یک تخت دو طبقه، یک فضای بازی دیگر را به اتاق آن‌ها اضافه خواهید کرد.

هنگام چیدمان اتاق خواب برای دو فرزند، این نکته را به خاطر بسپارید: هر چقدر دکوراسیون اتاق ساده‌تر باشد، چیدمان آن راحت‌تر خواهد بود. نیازی نیست اتاق را شلوغ کنید و فضاهای هر چند کوچک ولی قابل استفاده را با قرار دادن وسایل مختلف از بین ببرید. دو تخت، یک میز تحریر دخترانه و یک میز آرایش همه آن چیزی است که به آن نیاز دارید. برای استفاده بهینه از فضای اتاق می‌توانید از تخت‌های کشو و قفسه‌دار استفاده کنید.

توجه به سلیقه و حریم شخصی؛ مهم‌ترین اصل چیدمان اتاق خواب مشترک

در این مقاله نکات مهم در چیدمان اتاق خواب برای دو فرزند را بررسی کردیم. با‌توجه‌به فضای قابل استفاده اتاق، می‌توانید از دو تخت مجزا یا تخت دو طبقه استفاده کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، در نظر گرفتن سلیقه فرزندان خود و ایجاد حریم شخصی برای آن‌ها است. بااین‌که داشتن اتاق خواب مشترک تجربه شیرینی است، ولی چالش‌های خود را دارد. با رعایت چند نکته ساده این اتفاق را برای فرزندان خود به یاد ماندنی کنید. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، نظرات ارزشمند خود را با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *