آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
بهینه سازی مصرف انرژی درب و پنجره های UPVC

بهینه سازی مصرف انرژی درب و پنجره های UPVC

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، صرف نظر از اینکه تا چه حد برای خرید و نصب درب و پنجره هایتان هزینه می کنید، در نظر داشته باشید که یک سرمایه گذاری بلند مدت در میزان مصرف انرژی سالانه و هزینه ای که از این بابت پرداخت می کنید، خواهید داشت. علاوه بر مواردی که برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی گفته شد، به ماندگاری پنجره ها و درب های ساختمان و همچنین هزینه نگهداری از آنها هم توجه کنید و پنجره های مناسبی برای خانه خود انتخاب کنید. با مطالعه و بررسی بیشتر در این زمینه باز هم خواهید دید که پنجره های UPVC بهترین انتخاب برای خانه شما خواهند بود. کارشناسان این حوزه می توانند میزان مصرف انرژی را در خانه شما بررسی و آنالیز کنند و این میزان را پس از نصب و استفاده از درب و پنجره های UPVC و انواع پنجره هایی که مصرف انرژی را بهینه می کنند، مقایسه نمایند تا بهینه سازی مصرف انرژی درب و پنجره های UPVC را حس کنید.

بهینه سازی مصرف انرژی درب و پنجره های UPVC

محصولات UPVC در برابر هر نوع آب و هوایی مقاوم هستند. همچنین می توان گفت که تقریبا به مدت ۲۵ سال از هر نوع روش خاصی برای نگهداری بی نیاز می باشند. در ضمن تولید پروفیل های آلومینیومی، هفت برابر بیشتر از پروفیل های UPVC انرژی مصرف می کند. این گفته عینا از مقاله ای با عنوان «راهنمای سبز» که توسط Building Research منتشر شده است، نقل می شود.

راهنمای سبز Building Research به محصولات UPVC رتبه A را برای تولید پنجره های خانگی و رتبه A+ یعنی بالاترین رده را برای پنجره های تجاری اختصاص می دهد. در ضمن محصولات پلاستیکی حفظ کننده انرژی هم هستند چون معمولا نسبت به سایر مواد مصرفی، سبک تر هستند و به این ترتیب برای حمل و نقل آنها سوخت کمتری مصرف می شود. ترکیبات حاوی مواد پلاستیکی که در ساخت و ساز ساختمان ها به کار گرفته می شوند، علاوه بر اینکه عایق بسیار خوبی ایجاد می کنند، رسانایی گرمایی را در فضاهای داخلی ساختمان هم کاهش می دهند و به این ترتیب انرژی کمتری برای خنک کردن یا گرم کردن اقامتگاه های مسکونی و سایر اماکن به کار برده می شود. تولید مواد پلاستیکی هم در مقایسه با سایر مواد، مصرف انرژی کمتری را در پی دارد. از آنجایی که مواد PVC هم حاوی پلاستیک در ترکیبات خود هستند، و ماندگاری بالایی دارند، مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند و در نتیجه تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف انرژی خواهند داشت. همچنین مواد PVC قابل بازیافت هم هستند و هنگام سوختن نیز آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

در عین حال PVC در برابر خوردگی ناشی از شرایط آب و خاک به ویژه در محل های دفن زباله، مقاوم است. این مواد می توانند در چنین شرایطی بدون تغییر باقی بمانند و مواد شیمیایی مضر از آنها دفع نمی شود و وارد خاک نمی گردد. پنجره های UPVC عموما نمره استاندارد و رتبه های بسیار قابل قبولی از نظر آسیب های محیط زیستی کسب کرده اند و در سطح بین المللی برای استفاده در صنایع ساختمان سازی، مورد تایید می باشند.

هم نوع قاب و هم نوع شیشه و همچنین ساختمان کلی پنجره یا درب در اهداف بهینه سازی مؤثر هستند. پس توجه شود که در انتخاب نوع پنجره یا درب UPVC حتماً مواردی را لحاظ فرمایید. ابتدا از جنس شیشه و نوع عایق بندی بین جداره های آن و همچنین از مشخصات مکانیکی و فیزیکی اطمینان حاصل شود. نوع جنس پروفیل های قاب و طراحی آن بخصوص در زمینه ی عایق بندی دیگر نکته ای است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. تولید کنندگان پنجره های چند جداره که از پروفیل های UPVC استفاده می کنند نیز باید مورد توجه قرار گیرند تا از کیفیت محصول نهایی اطمینان حاصل شود.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *