آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
دکوراسیون اتاق خواب 9 متری دخترانه و عروس

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری دخترانه و عروس

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، اتاق خواب یکی از فضاهای اصلی و دنج هر خانه و آپارتمانی است که امروزه به خاطر وجود خانه‌های آپارتمانی کوچک، اتاق خواب‌ها به اتاق‌های 9 متری یا 6 متری تبدیل شده اند و این متراژ عددی معمول و رایج بین آپارتمان‌های امروزی است. بسیاری تصور می‌کنند دکوراسیون اتاق خواب 9 متری به خاطر محدود بودن فضا کار سخت و دشواری است؛ اما این تصوری اشتباه است با استفاده از نکات، ترفندها و ایده‌هایی می‌توان دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی را بسیار شیک و حرفه ای طراحی کرد و آن را با تمام محدودیت‌ها به اتاق خوابی دنج تبدیل کرد. ما در این مقاله به نکات طلایی برای چیدمان اتاق خواب کوچک، دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه و دکوراسیون اتاق خواب کوچک عروس پرداخته ایم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

با گذشت زمان و خراب شدن اوضاع اقتصادی مردم مجبور هستند به سمت خانه‌های کوچک رو بیاورند و معمارها نیز در تلاش هستند با توجه به نیاز خانواده‌ها خانه‌هایی کوچک، اما با کیفیت طراحی کنند. هر خانه ای به اتاق خواب نیاز دارد اما برای اینکه از دیگر فضاها استفاده مفید شود، اتاق خواب 9، ده متری و حتی 6 متری طراحی می‌کنند. به این نوع اتاق خواب‌ها، اتاق خواب کوچک ایرانی می‌گویند و برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی می‌توان از ایده های بسیاری برای بزرگ تر دیده شدن فضا استفاده کرد.


بیشتر بخوانید : اتاق خواب آرام و ملایم


در ابتدای دکوراسیون باید سبک اتاق خواب را مشخص کنید. سبک مدرن، کلاسیک، بوهو و سبک‌های دیگر و سپس طبق آن مبلمان و دکوراسیون اتاق خواب ده متری را اجرا کنید.
جنسیت صاحب اتاق را در نظر بگیرید. دکوراسیون اتاق خواب 9 متری دخترانه و دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه با هم تفاوت‌هایی دارند که در انتهای مطلب نمونه تصاویری از آن‌ها قرار داده ایم.

نور برای هر فضایی مهم است و برای فضاهای کوچک تر واجب تر!

سعی کنید اجازه ورود نور را به اتاق‌ خواب‌های کوچک نگیرید زیرا باعث می‌شود فضا دلگیر و گرفته شود و این موضوع اتفاق خوبی را رقم نمی‌زند.

راه حل اساسی و مهم برای ورود نور به اتاق استفاده از پرده‌های نازک حریر است. معمولا در خانه‌های ایرانی نبود پرده حس بدی را به صاحب منزل می‌دهد.

در دکوراسیون اتاق خواب 9 متری پسرانه و دخترانه جدید 2022 باید از مبلمان کوچک، کم جا و چند منظوره استفاده کنید. این نوع مبلمان انواع مختلفی دارند که برای فضاهای کوچک بسیار کارآمد هستند و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید از فضا استفاده حداکثری داشته باشید.

استفاده از گلهای آپارتمانی را فراموش نکنید. گلها و گیاهان فضای اتاق خواب کوچک و نقلی را دلباز می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند.

از حداکثر فضا استفاده بهینه کنید!

دکوراسیون اتاق خواب کوچک عروس

از آینه در دکوراسیون اتاق خواب کوچک عروس استفاده کنید. آینه با انعکاس نور و بازتاب مبلمان موجود در فضا باعث ایجاد خطای دید می‌شود و فضا را بزرگ تر 9 متر نشان می‌دهد. پس استفاده از آینه را نادیده نگیرید!

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری پسرانه و دخترانه جدید

کمد دیواری اتاق خواب کوچک

کمد دیواری اتاق خواب کوچک به اتاق خواب کوچک نظم می‌دهد. سعی کنید با توجه به نیازهایتان کمد دیواری اتاق خواب را طراحی کنید تا از دکوراسیون اتاق خواب ده متری استفاده بهینه کرده باشید.

طراحی کمد، قفسه و شلف برای اتاق‌هایی با فضاهای کوچک و نقلی از نان شب واجب تر است:))

سعی کنید به کمک تخته‌های ساده شلف‌هایی ساده طراحی کنید و چه خوب است این طبقه بندی‌ها در فرورفتگی دیوار طراحی شوند تا از این طریق از تمامی اتاق خواب استفاده بهینه شود.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک زن و شوهر

در هنگام طراحی و خرید مبلمان برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک زن و شوهر مقیاس را فراموش نکنید. خرید تخت خواب بزرگ برای یک فضای 9 متری گزینه مناسبی نیست. پس به تناسبات در هنگام طراحی و خرید وسایل برای اتاق خواب دقت کنید.

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری پسرانه و دخترانه جدید

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره

رنگ، عنصر ثابت در هر فضاهایی با هر کاربری است. از رنگ‌های تیره برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره استفاده نکنید و رنگ‌های روشن به خصوص رنگ سفید را مهمان فضا کنید.

طراحی نقطه کانونی در پشت تخت خواب باعث می‌شود دیگر مبلمان در سرجای خود به خوبی قرار بگیرند. نقطه کانونی را می‌توان به وسیله یک تابلو یا رنگ برای دیوار پشت تخت خواب درنظر گرفت.

وجود شلوغی و بی نظمی برای اتاق خواب با متراژ کوچک مانند سم است!!


بیشتر بخوانید : چیدمان اتاق خواب ۱۲ متری دخترانه و پسرانه


سعی کنید به هیچ وجه اتاق خواب را شلوغ نکنید. به تصویر زیر نگاه کنید؛ وجود تابلوها با ابعاد متفاوت، استفاده از تخت خواب بزرگ، استفاده از پرده طرحدار، استفاده از تخت با تاج و رنگ تیره خود عواملی برای شلوغی و کوچک دیده شدن فضا می‌شوند.

تاثیر خطوط را نادیده نگیرید. هر خط در معماری حرفی برای گفتن دارد. خط افقی فضا را دلباز تر می‌کند و خط عمودی باعث می‌شود ارتفاع فضا بلند دیده شود. پس با توجه به محدود بودن فضا از خطوط در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری پسرانه و دخترانه جدید

سخن آخر

در این مقاله با ایده‌ها و ترفندهایی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی آشنا شدید و نمونه تصاویری از دکوراسیون اتاق خواب 6 متری دخترانه و دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه مشاهده کردید. احتمالا اتاق خواب کوچک دارید که تا انتهای مطلب همراه ما شدید. سعی کنید تمامی ایده هایی که گفته شد را دونه دونه بررسی کنید و آن‌ها را با توجه به شرایط موجود در اتاق خواب خود اجرا کنید و خودتان معجزه بزرگ شدن اتاق خواب را نسبت به دکوراسیون قبلش ببینید.

به نظر شما چه ایده‌های دیگری را می‌توان برای دکوراسیون اتاق خواب ده متری اجرا کرد؟ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *