آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
پنجره های UPVC با روکش آلومینیوم

پنجره های UPVC با روکش آلومینیوم

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، پنجره های UPVC با روکش آلومینیوم، تلفیقی از زیبایی و کیفیت می باشند که در این مقاله به توضیح درباره آن ها می پردازیم.

دلایل ترجیح استفاده از آلومینیوم

در ساختمان ها از مصالحی از جمله آلومینیوم، چوب ، آهن و غیره در ساخت پنجره ها و درها و نماهای شیشه ای استفاده می شود. البته در بین این مصالح آلومینیوم از درجه اهمیت و کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است

عمر طولانی آلومینیوم: این فلز ویژه و خاص در تمام شرایط جوی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و از چوب ۴۳ برابر مقاوم تر است.

رطوبت : تاثیری در آلومینیوم ندارد، تبله نمی کند و خراب نمی شود و ترک نمی خورد در برابر نورهای مضر آفتاب نیازی به مقاوم سازی ندارد و از شرایط نگهداری خاصی برخوردار نیست.

همان گونه که می دانیم چوب ها برای محیط های بارانی و درصد رطوبت بالا مناسب نبوده و نیز مصالح دیگر نیز برای محیط های با اختلاف زمانی زیاد مابین روز و شب و دمای بالا مناسب نیستند. این در حالی است که آلومینیوم برای تمامی فضاها مناسب بوده و قابل استفاده است.

فلز آلومینیوم بسیار قابل شکل گیری است و امکان طراحی های متنوع را فراهم می سازد و علاوه بر ساختمان در بسیاری از محصولات ساخت بشر نیز قابل استفاده است، مانند صنایع برودتی ، حرارتی ، خودرو ، انواع مبلمان ، صنایع الکترونیک و کامپیوتر و .. این در حالی است که در عین نرمی این فلز می تواند با اندک فرایندی به فلزی بسیار سخت و مقاوم تبدیل گردد، و از همه مهم تر می تواند به انواع رنگ های با کیفیت فراوان و ماندگار نیز رنگ آمیزی شود.

چوب ها علاوه بر اینکه به رسیدگی مداوم و فراوان نیاز دارند، به طبیعت و جنگل ها زیان های جبران ناپذیری را وارد می کنند. برخی مصالح دیگر نیز با توجه به استفاده از مواد شیمیایی مضر در تولید آن ها باعث آلودگی محیط زیست هستند، و در برابر تابش آفتاب و عوارض ناشی از آن از مقاومت پایینی برخوردار بوده و در درازمدت بسیار اقتصادی نیستند این در حالی است که آلومینیوم از عمر بسیار طولانی برخوردار بوده و در درازمدت بسیار اقتصادی است.

آلومینیوم برعکس چوب در هنگام آتش سوزی به افزایش گاز های مضر در حین آتش سوزی کمک نمی کند. آلومینیوم را می توان از جمله مواد دوستدار محیط زیست خواند، زیرا به راحتی بازیافت شده و در طبیعت به عنوان مواد اضافی و تجزیه ناپذیر باقی نمی ماند.

فلز آلومینیوم به هر شکل توجه معماران و طراحان را به خود جلب کرده ، زیرا می توان از آن در انواع سیستم های مختلف استفاده کرد.

دوام و استحکام: به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و شرایط آب و هوایی، هزینه نگهداری آنها تقریبا صفر است و در طول زمان دچار خم شدگی و باد کرده گی نمی شوند.
بعد از کار گذاشتن این نوع در و پنجره ها، باز هم مزایای آن ادامه میابد. این نوع قاب ها در رنگ های متنوعی عرضه می شوند که با هر دکوراسیونی هماهنگ است. همچنین از آنجایی که با پوشش پودری عرضه می شوند نیازی به رنگ زنی دوباره ندارند.
نصب اسانتر پنجره آلومینیومی :درب و پنجره آلومینیومی بسیار سبک تر از فریم دربهای معمولی است. سبک وزن بودن طبیعی این دربها نصب آن را آسان تر میکند

حفظ و نگهداری راحت تر پنجره آلومینیومی :نگهداری و حفاظت از درب و پنجره آلومینیومی راحت تر است.چنین فریمهایی را می توان به طور مرتب با اسفنج مرطوب پاک کرد.معمولا نیازی به نقاشی های منظم و یا رنگ آمیزی برای حفظ ظاهر سطح الومینیوم وجود ندارد.حتی اگر یک بخش از درب فریم آسیب دیده است، می توان آن را از طریق خرید جایگزین آن تعمیر کرد.

پنجره دوجداره آلومینیوم

مقاومت حرارتی مصالح مختلف و آلومینیوم ترمال بریک بسیار باهم متفاوت است لیکن به دلیل ویژگی خاص آلومینیوم می توان انواع پروفیل های مورد استفاده در صنعت ساختمان و جداره های نورگذر را تولید کرد.

این پروفیل ها با توجه به ویژگی های خاص آن مانند سازه های کرتین وال که در نماهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند در نهایت اکونومی بوده و به معماران، طراحان و تولیدکنندگان ساختمان ها این امکان را می دهد که در عین استفاده از طراحی های جسورانه و خاص بتوانند به تمام خواسته های فنی از جمله آب بندی ، هوابندی و مقاومت بالا و … دست یابند.

پنجره های UPVC با روکش آلومینیوم

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *