آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
کناف اتاق خواب

کناف اتاق خواب چیست؟

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، یکی از قسمت هایی که در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی منازل تأثیر بسیار زیادی دارد ، دیوارها و سقف ها هستند و از این رو طراحان و معماران داخلی دست به کار شدند تا با طراحی های مختلف در روی سقف ها و دیوارهای خانه ها ، باعث زیباتر شدن فضای آن شوند.

یکی از مواردی که در زیباسازی بیشتر سقف های خانه ها به کار می رود ، استفاده از سقف های کاذب یا کناف ها است که هم سرعت عمل گروه طراحان را بالا می برد و هم هزینه ‌هایی که برای گچ کاری استفاده می شده کاهش پیدا می‌کند . پس این کار هم مقرون به صرفه است و هم جذابیت بالایی دارد و با یک نورپردازی زیبا در داخل کناف ها می توانید جذاب ترین فضاها را در قسمت ‌های مختلف خانه به وجود آورید.

استفاده از کناف ها در چند سال اخیر در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و این به دلیل قابلیت بالای کناف ها در اجرای طرح های متنوع در خانه و سقف ها توسط آن ها است .

کناف اتاق خواب

یکی از قسمت های خانه که بیشترین تاثیر را در آرامش و روحیه افراد دارد و می تواند در زیبایی کلی دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیرگذار باشد اتاق خواب است که کناف اتاق خواب می‌تواند در طرح‌ های مختلفی تولید شده باشد و شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌ ای که در اختیار دارید و همچنین فضای در دسترس ، طرح کناف اتاق خواب خود را مشخص کنید . کناف ها این قابلیت را در اختیار طراحان قرار داده اند که تمام خلاقیت ها و ایده های ذهنی خود را روی سقف و دیوارها پیاده کنند و فضای منحصر به فرد و جدیدی را در اتاق خواب ایجاد کنند.

کناف چیست ؟

کناف ها در واقع صفحاتی هستند که روکش گچی دارند اما به اندازه سقف های گچ کاری شده در آن ها گچ به کار نمی رود و از این رو قیمت آن ها متناسب تر است و برای ساخت کناف ، مخلوط گچ را به همراه هوا و به صورت فشرده بین دو سطح مقوایی قرار می‌ دهند که باعث می ‌شود کناف ها وزن خیلی سبکی داشته باشند و قیمت مناسبی داشته باشند.

کناف اتاق خواب

مزایای کناف اتاق خواب

کناف ها مزایای بسیار زیادی دارند که از جمله آن ها نصب سریع این کناف ها می باشد و خیلی راحت می توان آن ها را تعمیر کرد و جالب اینجاست که بدانید کناف اتاق خواب مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد و همین قضیه باعث امنیت بیشتر شما در خانه و اتاق خواب خواهد بود و کاهش هزینه های ساختمان سازی را به همراه دارد.

برای ایجاد نورپردازی های مختلف در اتاق خواب می توانید طرح کناف را با توجه به سلیقه خود و میزان نوری که انتظار دارید در اتاق فراهم باشد انتخاب کنید و نورپردازی خوب می‌تواند در جذابیت بیشتر فضا تأثیرگذار باشد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که نورپردازی هایی که در خانه شما به کار می ‌رود باید در سقف کناف باشد و با ارتفاع سقف و معماری دیوارها هماهنگی داشته باشد تا یک ظاهر زیبا و متعادل را در خانه شما و همچنین اتاق خواب تان فراهم کند.

همانطور که گفته شد اتاق خواب ها فضاهایی هستند که تأثیر زیادی در شخصیت و روحیه افراد دارند و هر چه در زیباسازی و برقراری آرامش در این قسمت از محیط انرژی بیشتری مصرف کنید آن را به صورت کاملاً مشهود در عواطف و اخلاق خود خواهید دید.

سعی کنید برای دیزاین دکوراسیون اتاق خواب نهایت انرژی خود را به کار گیرید و اتاق خواب خود را با طراحی های مختلف و جذابی که کناف ها دارند به بهترین قسمت خانه و بهترین مکان برای آرامش و خواب تبدیل کنید.

کناف اتاق خواب

برخی دیگر از مزایای استفاده از کناف ها از قرار زیر است :

  • نصب آسان کناف ها بدون احتیاج به جوشکاری
  • سرعت کار بالا در اجرای کناف ها
  • فرم پذیری خوب کناف ها
  • رنگ پذیری و چسب پذیری بهتر کناف ها در مقایسه با سایر مصالح
  • نیاز به نیروی انسانی کمتر و راندمان کار بالا
  • مقاومت بالا در برابر زلزله و وزن سبک

عایق حرارتی

یکی از موارد جالبی که در مورد سقف اتاق خواب وجود دارد این است که اتاق خواب ها تنها قسمتی از خانه هستند که سقف آن ها اهمیت بیشتری نسبت به پذیرایی و آشپزخانه دارد ، زیرا اتاق خواب جایی است که شما توجه بیشتر و نگاه بیشتری به سقف دارید و از این رو سقف اتاق خواب بیش از قسمت های مختلف خانه در چشم مخاطب خواهد بود و اعضای خانواده می‌توانند با نگاه کردن به سقف اتاق خواب، انرژی که لازم است را از محیط دریافت کنند و همچنین می توانید نورپردازی های کناف اتاق خواب را به گونه ‌ای قرار دهید که به راحتی قابل تنظیم باشد و بتوانید هنگام خواب یا مطالعه آن را به اندازه دلخواه تنظیم کنید.

خوشبختانه با توجه به گرایش و تمایل زیادی که خانواده‌ ها به کناف اتاق خواب نشان داده اند، این سقف های کاذب در انواع مختلف طرح ها و سبک ها وجود دارد و شما می توانید با توجه به معماری ایرانی و انواع مختلف دکوراسیون ها ، نوع کناف سقف اتاق خواب خود را مطابقت دهید.

کناف اتاق خواب

مدل کناف سقف

در ادامه چند نمونه از زیباترین مدل های کناف اتاق خواب را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با ایده گرفتن از آن ها ، در کنار سلیقه شخصی خود و اعضای خانواده ، بهترین کناف را برای اتاق خواب خود داشته باشید و از حضور در آن لذت ببرید.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *