آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب

اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، عوامل بسیاری در دکوراسیون اتاق خواب تاثیر دارند که یکی از آن ها چراغ خواب است. کسانی که میخواهند اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب را امتحان کنند، این مقاله را بخوانند.

چراغ خواب ها چگونه باعث رمانتیک شدن اتاق شما می شوند؟

چراغ خواب ها مصارف زیادی دارند. ما آنها را به جز موارد خاص که نور غیر مستقیم می خواهیم، همراه با دیگر وسایل روشنایی خود به کار می بریم. همچنین می توانند به عنوان یکی از لوازم دکوراتیو مورد استفاده قرار بگیرند. اما چراغ خواب ها چگونه باعث رمانتیک شدن اتاق خواب شما می شوند؟

همان طور که می دانید چراغ خواب ها از سه قسمت پایه،‌ لامپ و کلاهک یا شید تشکیل شده اند. هدف اصلی کلاهک، محافظت از چشم افراد حاضر در اتاق است، زیرا لامپ بدون پوشش بسیار روشن است و گاهی چشم را اذیت می کند.

همانطور که می دانید برای اینکه بتوانیم اتاق رمانتیکی را طراحی کنیم، باید به سه عامل رنگ، نور پردازی و اکسسوری مناسب توجه می کنیم. در ادامه قصد داریم تاثیر چراغ خواب را بر هر یک از این عوامل بررسی کنیم.

اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب

رنگ اتاق

عوامل زیادی در طراحی داخلی یک اتاق دخیل است.

فرض کنید وارد یک فضای جدید می شوید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند چیست؟ بله، رنگ دیوار ها و بیشتر از آن، هم خوانی رنگ دیوار و اکسسوری های داخل اتاق.

در مورد انتخاب رنگ مناسبی که بتوانید اتاقی رمانتیک طراحی کنید، بد نیست به روانشناسی رنگ ها رجوع کنیم. رنگ هایی با تناژ نزدیک به طیف قرمز می توانند انرژی، شادی و اشتیاق بیشتری در افراد ایجاد کند. بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که هم طبق سلیقه تان باشد و هم بتوانید اکسسوری ها و وسایل ضرروی اتاقتان را با آن ست کنید.

اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب

اهمیت کلاهک چراغ خواب در طراحی داخلی

کلاهک ها در تنوع بالایی ساخته می شوند. این موضوع باعث شده به جز حفاظت از چشم ها، با کاربرد زیبایی و بخشیدن جلوه بصری جذاب تر به فضای مورد نظر همراه باشند.

کلاهک چراغ خواب، خود یک آیتم تزیینی است که برای طراحی داخلی اهمیت بسیاری دارد. مردم اغلب آباژور ها را برای اهداف تزئینی خود انتخاب می کنند و حتی گاهی اوقات از سایر ویژگی های مهم آن غافل می شوند.

زمانی که رنگ بندی اتاقتان تکمیل شده باشد، چیزی به اندازه اکسسوری ها جلوه اتاق را دو چندان نمی کند. چراغ خواب ها با نور ملایمی که به اتاقتان می بخشند، می توانند اتاق رمانتیکی را به ارمغان آورند.

کلاهک ها از محیط اطراف چراغ خواب در برابر گرمای لامپ محافظت می کنند. این امر به ویژه هنگامی که از لامپ های رشته ای استفاده می شود بسیار مهم است، زیرا در این حالت تقریبا 90 درصد نیروی الکتریکی به گرما تبدیل می شود.

کلاهک های رنگی چراغ خواب می توانند با انعکاس یا پخش نور، به تم کلی اتاق خوابتان، رنگ ملایم و خوشایندی ببخشند.

اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب

تناسب رنگ اتاق و چراغ خواب

برای این که بتوانید اتاق رمانتیکی داشته باشید، باید بتوانید چراغ خوابی مناسب سبک و فضای اتاقتان پیدا کنید. در نظر بگیرید که آباژور انتخابی، در اتاقتان چگونه به نظر می رسد. برای مکان هایی با رنگ خنثی، از چراغ خواب هایی با رنگ روشن و رنگ های اصلی، همچنین برای دکوراسیون ساده یا مینیمال از رنگ های خنثی استفاده کنید.

کلاهک آباژور باید به اندازه ای بزرگ باشد که سوئیچ را بپوشاند، اما نه آنقدر که برای کارکردن لامپ مجبور شوید آن را بالا ببرید.

چراغ خواب ها چگونه باعث رمانتیک شدن اتاق خواب شما می شوند؟ رنگ کلاهک و نور لامپ را فراموش نکنید!

برای داشتن یک اتاق رمانتیک، باید بتوانید رنگی مناسب برای محیط انتخاب کنید و بعد از آن به آباژوری نیاز دارید که به جلوه این رنگ بیفزاید. معمولا رنگ قرمز برای نشان دادن عشق و جلوه های رمانتیک نقش پر رنگی دارد. همچنین صورتی، بنفش و رنگ هایی که با طیف قرمز در ارتباط باشد را می توان به کار برد.

اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب

چراغ خواب با دکوراسیون اتاقتان متناسب باشد

باید بتوانید آباژور ها را طوری انتخاب کنید که دکوراسیون کلی اتاقتان را به هم نریزد. علاوه بر رنگ باید به ابعاد و شکل کلی آن هم دقت کنید که با دیگر وسایل اتاق خواب هم خوانی داشته باشد.

اگر میز کنار تختتان کوچک باشد یا برای قرار دادن چراغ خواب فضای کمی داشته باشد، به چراغ خوابی با کلاهک کوچکتر نیاز دارید.

باید پایه های چراغ خواب را نیز در نظر بگیرید، هر چقدر پایه ها بلند تر باشند، چراغ خواب شما به کلاهک بزرگتری نیاز دارد. این کار به تنظیم نور دریافتی از چراغ خواب کمک زیادی می کند. دریافت نور کافی برای بخشیدن تم رمانتیک به اتاق خوابتان نقش مهمی را ایفا می کند. به نوری به شدت لامپ های رشته ای و مهتابی ها نیاز ندارید، بهتر است با انتخاب چراغ خواب و پیدا کردن مکان مناسب آن فضای دلخواه خود را ایجاد کنید.

اتاق خواب رمانتیک با چراغ خواب

خلاق باشید

لازم نیست کلاهک همه چراغ خواب های اتاق شما با هم هماهنگ باشند. در عوض، داشتن چندین کلاهک مشابه در یک اتاق باعث می شود آباژور جلوه خود را از دست بدهد.

اگر نمی توانید یک مدل را انتخاب کنید، می توانید به راحتی از دو مدل متفاوت استفاده کنید. همچنین می توانید رنگ لامپ را با کلاهک آباژور ست و هماهنگ کنید.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *