آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
اصول و چگونگی دکوراسیون با مبل سلطنتی

اصول و چگونگی دکوراسیون با مبل سلطنتی

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، در این مقاله به موضوع اصول و چگونگی دکوراسیون با مبل سلطنتی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

از بین انواع مختلف مبلمان، یکی از پرطرفدارترین نوع آن‌ها، مبل سلطنتی است. استفاده از این مبلمان، در منزل شما فضایی مجلل و پرشکوه ایجاد می‌کند، اما برای ساختن فضایی زیبا و جذاب، صرفا خرید مبلمان سلطنتی کافی نیست و بهتر است نکاتی را در ارتباط با دکوراسیون با مبل سلطنتی مد نظر قرار دهید

دکوراسیون منزل ایرانی با مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی، به دلیل داشتن تاج و اجرای هنر منبت روی آن، جزء خاص‌ترین مدل‌های مبلمان محسوب می‌شود. خرید مبل سلطنتی و استفاده از آن در منزل تاثیر بسزایی در ایجاد فضایی لوکس دارد. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به سبک کلاسیک و سلطنتی علاقه دارید مبلمان سلطنتی یا استیل بهترین انتخاب برای شما به حساب می‌آید.

پس از انتخاب مبلمان و توجه به نکات مهم در خرید مبلمان سلطنتی، نحوه چیدمان و دکوراسیون مبلمان، اهمیت ویژه‌ای دارد. کاربرد اصلی مبلمان سلطنتی در اتاق پذیرایی بوده و اغلب برای مراسم رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصول اساسی دکوراسیون منزل

طراحان دکوراسیون برای چیدمان هر فضا، از اصولی خاص پیروی می‌کنند. از آنجا که مبلمان سلطنتی، فضای زیادی را اشغال می‌کند بهتر است به دقت این اصول را مد نظر قرار دهید. ما در اینجا به ارائه توضیح کوتاهی درباره این اصول بسنده می‌کنیم و سپس نکاتی را به صورت کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اندازه‌گیری اتاق پذیرایی

همانطور که گفته شد مبلمان سلطنتی علاوه بر اینکه جزء مبل‌های حجیم و بلند محسوب می‌شود تعداد آن نیز از سایر مبل‌ها‌ بیشتر است. این مبلمان در دو نوع ‌ست مبل استیل ۷ نفره و ست مبل استیل ۹ نفره عرضه می‌شود. بنابراین قبل از خرید مبلمان، ابتدا اندازه اتاق پذیرایی را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که فضای منزل شما گنجایش این مبلمان را دارد.

اصول و چگونگی دکوراسیون با مبل سلطنتی

تعیین نقطه کانونی

در مرحله دوم یکی از اشیاء یا نقاط مهم اتاق را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید به عنوان مثال شومینه، پنجره‌‌ای که رو به یک منظره زیبا است، تلویزیون و حتی جهت تابش نور خورشید می‌تواند به عنوان نقطه کانونی تعیین شود. به عنوان مثال اگر نقطه کانونی تلویزیون باشد بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم‌ها، بین مبلمان و تلویزیون سه برابر سایز صفحه نمایش فاصله قرار دهید.

البته برخی از طراحان دکوراسیون، قرار دادن تلویزیون به عنوان نقطه کانونی را جزء اشتباهات طراحی دکوراسیون می‌دانند. دلیل این باور صحیح این است که با ایجاد یک جمع خصوصی و به دور از هیاهو‌ها، لحظاتی را به خانواده و میهمانان اختصاص دهید. راه‌حل دیگر این مشکل، این است که از یک ست مبلمان برای تفکیک افرادی که به تماشای تلویزیون می‌پردازند اختصاص دهید.

اجرای نقشه دکوراسیون روی کاغذ

در مرحله سوم سعی کنید با مد نظر قرار دادن اندازه اتاق، مبلمان و نقطه کانونی چیدمان را روی کاغذ پیاده کنید حسن انجام این کار این است که از جابه‌جایی‌های بیهوده جلوگیری خواهد شد. برای پیاده‌سازی بهتر نقشه اتاق، ابتدا تمامی جزئیات اتاق مانند محل قرارگیری شومینه، رادیاتور، سیستم‌های الکترونیکی را بکشید و در آخرین مرحله مبلمان و دیگر اشیاء دکوراسیون را جانمایی کنید.
در مرحله چهارم ابتدا محل استقرار اشیاء مهم را تعیین کنید به عنوان مثال اول محل قرار‌گیری مبل سه نفره را مشخص کنید.

انتخاب فرش و دکور

مرحله پنجم مختص انتخاب فرش و قرار دادن اشیاء دکوری مناسب درکنار مبلمان می‌باشد. در گذشته فرشی را برای اتاق انتخاب می‌کردند که تمامی نقاط اتاق را بپوشاند اما امروزه برای انتخاب فرش مناسب در کنار مبلمان، فرشی را انتخاب می‌کنند که با قرار گرفتن پایه‌های مبلمان، روی فرش، زیبایی‌ آن تحت شعاع قرار نگیرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب فرش ایرانی در دکوراسیون امروزی را نیز مطالعه کرده و با انواع چیدمان و دکوراسیون‌هایی که می‌شود با فرش زیبا و اصیل ایرانی در خانه‌ها ایجاد کرد نیز آشنا شوید.

رنگ مبل سلطنتی

یکی دیگر از نکاتی که در دکوراسیون با مبل استیل اهمیت زیادی دارد رنگ مبلمان است که در این مرحله باید مد نظر قرار دهید. اغلب مردم، مبلمان سلطنتی را به رنگ طلایی می‌شناسند و برای ایجاد فضای تشریفاتی و لوکس از این رنگ بهره می‌گیرند.

ست کردن رنگ پارچه مبلمان با سایر اشیاء، در دکوراسیون، اهمیت ویژه‌ای دارد. برای هماهنگ کردن رنگ‌های دکوراسیون، می‌توانید به مطالب مربوط به ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر مراجعه کنید. نکته مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که هماهنگ‌سازی رنگ‌ها باهم ضرورتا به معنای تکرار آن‌ها نیست. استفاده از رنگ‌های تکراری در منزل، نتیجه‌ای جز یکنواختی و خسته‌کننده شدن فضای منزل به همراه نخواهد داشت.

برخی از افراد، در انتخاب رنگ، از رنگ‌های متضاد استفاده می‌کنند. سعی کنید بین رنگ مبلمان و فرش و سایر اشیاء، تضاد فاحشی وجود نداشته باشد. رنگ‌های ملایم بهترین رنگی است که می‌توانید برای فرش در نظر بگیرید.

دکوراسیون مبلمان

مرحله هفتم به نحوه دکوراسیون مبلمان اختصاص دارد. بلندی و حجیم بودن مبلمان سلطنتی از جمله مشکلاتی است که چیدمان آن را سخت می‌کند. اگر فضای کافی برای قرار دادن مبلمان در اختیار دارید، کار چیدمان، بسیار راحت‌‌تر می‌شود. ما در اینجا به ارائه نکاتی درباره نحوه دکوراسیون با مبل سلطنتی می‌پردازیم.

سعی کنید بین مبل‌ها فاصله زیادی نگذارید بهتر است همه مبل‌ها را گرد یک میز قرار دهید. حتی اگر فضای زیادی را در اختیار دارید نباید فاصله بین مبلمان‌ها بیش از دو متر باشد.

بین مبلمان و دیوار کمی فاصله بگذارید. ایجاد فاصله کوچک بین دیوار و مبلمان سبب می شود تا زیبایی‌های مبلمان شما بیشتر به چشم بیاید.

سعی کنید مبل‌های دو نفره و سه نفره را در مقابل یکدیگر قرار دهید. در واقع قرار دادن دو جسم بزرگ در کنار هم علاوه بر اینکه سبب شلوغی و بی‌نظمی اتاق می‌شود از زیبایی اتاق نیز می‌کاهد.

در صورتی که قصد دارید از مبلمان‌ یا میز ناهار‌خوری در کنار مبلمان سلطنتی استفاده کنید، ساده‌ترین راه برای جداسازی فضا‌ها ازهم استفاده از مبل‌های سه نفره یا دو نفره است. راه‌حل دیگر این مسئله استفاده از پارتیشن است. البته از آنجا که مبلمان سلطنتی فضای زیادی را اشغال می‌کند، توکامگ به شما پیشنهاد می‌کند که از استفاده بیش از حد وسایل، در اتاق پذیرایی خودداری کنید.

استفاده بیش از حد از وسایل تزیینی و گران قیمت، دو مشکل را برای شما به وجود می‌آورد اول این که مجبور می‌شوید در تمام لحظات با احتیاط حرکت کرده و فشار روانی زیادی را تحمل کنید. دوم این که استفاده بیش از حد از دکور‌های گران قیمت، فضایی سنگین را بر منزل شما حاکم می‌کند.

بسیاری از افراد از میز‌های عسلی به عنوان میز تزئینات استفاده می‌کنند به همین جهت هنگام استفاده از آن مجبور به جا‌به‌جایی می‌شوند

برای حل این مشکل بهتر است میز‌های عسلی را طوری قرار دهید که علاوه بر اینکه هریک از مبل‌ها به یک میز عسلی دسترسی داشته باشند نیازی به جابه‌جا کردن آن‌ها نیز نباشد.

برخی، با هدف داشتن فضای بیشتر دراتاق پذیرایی سعی می‌کنند مبلمان سلطنتی را دور تا دور اتاق بچینند که این کار، تداعی کننده فضا‌های رسمی و اداری است و زیبایی دکوراسیون را از بین می‌برد.

برای اجتناب از این اشتباه، مبلمان را نامنظم بچینید؛ به عنوان مثال قطعات کوچک و بزرگ را به صورت تلفیقی در کنارهم بچینید.

اگر در فکر ایجاد یک فضای رسمی هستید بهتر است مبل‌ها را قرینه یکدیگر قرار دهید. برای ایجاد قرینه در دکوراسیون با مبل سلطنتی می‌توانید مبل سه نفره را به عنوان خط تقارن قرار دهید و در دو سوی آن از مبل‌های تک نفره استفاده کنید.

اگر در فکر ایجاد فضایی صمیمی هستید از چیدن مبلمان به شکل قرینه خودداری کنید.

برای راحتی عبور و مرور و سهولت در پذیرایی، مبلمان‌ را وسط اتاق نچینید. با چیدن مبلمان در اطراف اتاق، می‌توانید فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید.

راه‌های ورودی به اتاق پذیرایی نباید به وسیله مبلمان مسدود شود. حتی‌الامکان بین قسمت ورودی و کاناپه‌های بزرگ بیش از یک متر و از مبل‌‌های تک نفره بیش از نیم متر فاصله قرار دهید.

مدل های مبل سلطنتی در دو مدل ۷ نفره و ۹ نفره در بازار عرضه می‌شود. درصورتی که فضای کمی برای چیدمان مبلمان، در اختیار دارید بهتر است از مبل‌های ۷ نفره استفاده کنید؛ چرا که برای چیدن مبل‌های ۹ نفره در فضای کوچک، مجبورید مبل‌ها را به هم بچسبانید و این کار سبب شلوغی و بی‌نظمی منزل شما می‌شود. بنابراین در هنگام خرید مدل جدید مبل سلطنتی، به تناسب مبل‌ها با فضای منزل خود توجه کنید.

اصول و چگونگی دکوراسیون با مبل سلطنتی

برای زیبا‌تر به نظر رسیدن دکوراسیون با مبل سلطنتی ،چیدمان‌های متفاوتی وجود دارد که بهترین آن‌ها، چیدمان گرد است. از آنجا که در این نوع چیدمان، مبل‌ها به شکل دایره، حول یک نقطه کانونی چیده می‌شوند سعی کنید در تعیین نقطه کانونی دقت کنید به عنوان مثال در منازلی که شومینه وجود دارد، شومینه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

اگر مبلمان شما دارای منبت‌کاری‌های پر نقش و نگار و پارچه‌های شلوغ است، برای جلوگیری از ایجاد فضایی شلوغ و نا‌آرام بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  1. از فرش‌ها و پرده‌های با نقش و نگار‌های ریز یا شلوغ استفاده نکنید.
  2. روی دیوار اتاق‌ پذیرایی بیش از حد از تابلو استفاده نکنید.
  3. از به کارگیری کاغذ دیواری‌های شلوغ و پرنقش و نگار خودداری کنید.
  4. ارتفاع مبلمان سلطنتی نیز در نحوه چیدمان آن اهمیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که ارتفاع سقف منزل شما کوتاه است، توکامگ به شما پیشنهاد می‌کند که از مبلی استفاده کنید که ارتفاع آن با سقف منزل تناسب داشته باشد.
  5. نحوه دکوراسیون با مبل سلطنتی اهمیت زیادی دارد. چیدمان نامناسب مبلمان سلطنتی، سبب ایجاد فضایی ناخوشایند در منزل شما می‌شود. در منازل کوچک، بزرگی ابعاد مبلمان و کمبود فضا سبب می‌شود که دکوراسیون فشرده و نا‌خوشایندی داشته باشید. البته مشکل نحوه چیدمان منحصر به منازل کوچک نیست. در منازل بزرگ نیز افراد به دلیل عدم توانایی برای پر‌کردن اتاق، فضا‌هایی را بی‌هدف خالی می‌گذارند.
  6. شکل مبلمان نیز یکی از مسائل مهمی است که در شکل دکوراسیون با مبل سلطنتی اهمیت فراوانی دارد. در هنگام خرید مبلمان به ابعاد و شکل مبلمان دقت کنید تا تمام اجزاء آن باهم تناسب داشته باشند. همانطر که در تصویر زیر می‌بینید شکل مبل‌ها باهم متفاوت است.

امیدوارم مطالعه این مطلب به شما عزیزان در چیدمان منزل، کمک کرده باشد. شما هم نظرات خود را در مورد چیدمان و دکوراسیون با مبل سلطنتی با ما و خوانندگان آذرتاش به اشتراک بگذارید.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *