آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره

انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، با توجه به تنوع انتخاب درزگیر در و پنجره دوجداره ، بسیار مهم است که تولید کنندگان در و پنجره نیازهای تولید و زیست محیطی را مدنظر قرار دهند. لذا در این مقاله چهار نکته ی اساسی در انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره دوجداره را مطرح می کنیم:

۱-نسبت هزینه به تولید

تولیدکنندگان بزرگتر احتمالا از تکنولوژی درزگیر ذوب-گرم (Hot-Melt) و تجهیزاتی استفاده می نمایند که میزان تولید آنها افزایش یابد. این در حالی است که کیفیت بالای درزگیرهای سیلیکونی طی این فرایند حفظ می گردد. این روش دارای راندمان بالا و غیرزمان بر بوده و برای تولید کنندگانی با حجم تولید بالا و تقاضای زیاد ایده آل می باشد.

از طرفی تولیدکنندگان کوچکتر، درزگیرهای سنتی سیلیکونی را که برای فرایند تولید آنها مناسب تر است ترجیح می دهند. در این روش زمان اتصال درزگیر به محصول بیشتر بوده که حاصل آن پایین آمدن حجم تولید خواهد بود.

۲-زمان اتصال

سرعت چسبیدن درزگیر در و پنجره دوجداره به محصول و زمان تولید، تابعی از نوع درزگیر به کار رفته بوده و تغییر پذیر است. در حالی که درزگیرهای سنتی هشت تا بیست و چهار ساعت زمان لازم دارند تا اصطلاحا “ببند.” خمیره ی درزگیرهای سیلیکونی گرم تنها به یک تا پنج دقیقه زمان بستن نیاز دارند. ظرفیت حرارتی پایین موجب سرد شدن سریع درزگیر شده که باعث چسبندگی سریع و افزایش میزان تولید می گردد. در این میان، میزان حجم تولید فاکتور مهم و قابل توجهی است که لازم است مدنظر قرار گیرد.

۳-شرایط آب و هوایی

دوام وکارایی یک درزگیر به شدت تحت تاثیر آب و هوا قرار دارد لذا لازم است که درزگیری انتخاب شود که شرایط محلی را تحمل کند. درزگیرهای سیلیکونی با کیفیت بالا آنقدر انعطاف پذیر بوده که قادرند در برابر محدوده ی وسیعی از دماها مقاومت نمایند. این محدوده ی دمایی ، شامل دماهایی زیر صفر درجه ی فارنهایت می باشد. در حالی که در این محدوده ی دمایی، درزگیرهای آلی تاثیر نامطلوبی می پذیرند به طوری که به مرور زمان این درزگیرها یا نوارها ترک خورده و یا می شکنند. شایان ذکر است که درزگیرهای سیلیکونی در پنجره هایی که در مناطق طوفانی و بادی قرار دارند نیز به کار می روند، چرا که مقاومت این درزگیرها در برابر جابجایی های شدید هوا، بالاست.

انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره

انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره

انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره

اینستاگرام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *