آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
تاثیر فرش در دکوراسیون آشپزخانه

تاثیر فرش در دکوراسیون آشپزخانه

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه از اجزای مختلفی استفاده می شود که هرکدام تاثیر بسزایی در زیبایی این فضا دارند. وجود فرش ها می تواند یکی از مهم ترین فاکتور های جذاب در این فضا باشد که عضو لازم و اجباری در آشپزخانه ها نیستند ولی بعضی از خانواده ‌ها تصمیم می ‌گیرند که در آشپزخانه خود با توجه به سلیقه شخصی از فرش و گلیم استفاده کنند. در این مقاله با تاثیر فرش در دکوراسیون آشپزخانه در خدمت شما عزیزان هستیم.

بیشتر ایرانی ها در آشپزخانه از فرش استفاده می کنند و آشپزخانه‌ های ایرانی طوری چیده شده اند که با حضور فرش ها زیبا تر می شوند و اگر تصمیم گرفتید که برای آشپزخانه خود فرش خریداری کنید، باید طرح و رنگ و همچنین سبک فرشی که خریداری می کنید با سبک کلی دکوراسیون خانه هماهنگی داشته باشد و از نظر جنس کیفیت خوبی داشته باشد که هم باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما شود و هم شست‌وشوی آن برایتان راحت‌تر باشد.

با توجه به این که آشپزخانه‌ها فضایی هستند که در آن مدام با غذا سر و کار دارید، بهتر است در این قسمت از فرشی استفاده کنید که شستشوی آن راحت تر باشد و با چند بار شستشو ظاهر خود را از دست ندهد.

تاثیر فرش در دکوراسیون آشپزخانه

فرش مناسب ابعاد آشپزخانه

در ضمن باید فرش که خریداری می کنید با توجه به ابعاد آشپزخانه شما خریداری شود و نه خیلی بزرگتر و نه خیلی کوچکتر باشد و بهتر است برای آشپزخانه خود فرش های ماشینی خریداری کنید، چون فرش های ماشینی خیلی راحت‌تر شستشو می شوند و به طور کلی شستشوی فرش های ماشینی از فرش‌های دستباف راحت تر هستند.

در انتخاب رنگ فرش آشپزخانه نیز دقت زیاد داشته باشید زیرا رنگ فرش باید حتما متناسب با رنگ دکوراسیون آشپزخانه باشد و آشپزخانه فضایی است که با وسایل مختلف زیادی سر و کار دارد و بیشترین رفت و آمد در این قسمت صورت می‌گیرد، پس باید رنگ فرش آشپزخانه خیلی روشن نباشد تا مدام کثیف نشود و نیاز به شستشو پیدا کند.

 

در قسمت آشپزخانه در خیلی از خانه ها، به جای فرش از گلیم استفاده می کنند، مخصوصا خانواده های ایرانی که علاقه زیادی به استفاده از گلیم ها دارند و طرح های مختلف گلیم های ایرانی آنقدر جذاب است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند و شما می توانید از این گلیم ها را در ابعاد مختلف در آشپزخانه خود استفاده کنید.

همچنین می توانید از فرش های فانتزی هم در این فضا استفاده کنید که تمام این ها مطابق با سلیقه شما خواهد بود و بهتر است فرشی برای آشپزخانه انتخاب کنید که با هندسه آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. اگر آشپزخانه شما مستطیلی است می توانید از فرش های باریکتر که طول بیشتری دارند استفاده کنید.

تاثیر فرش در دکوراسیون آشپزخانه

فرش آشپزخانه جهیزیه عروس

فرش جهیزیه آشپزخانه عروس می تواند در رنگ های شاد انتخاب شود و می توانید برای فرش آشپزخانه تازه عروس ها از فرش هایی که در طرح های پارکت تولید شده‌اند هم استفاده کنید که معمولاً در آنها از رنگ های گرم استفاده شده است.

با توجه به نیاز بازار و تنوع سلیقه ها، طراحان و تولیدکنندگان فرش، مدل فرش های مختلفی را در بازار عرضه می کنند که شما می توانید برای جهیزیه عروس از مدل فرش جهیزیه جدید عروس استفاده کنید و در بعضی از مدل های تازه، علاوه بر طرح های جذابی که مشاهده می کنید، از طرح های سه بعدی و عمق دار دار نیز استفاده شده که می تواند جلوه بسیار چشم‌نوازی را در فضای آشپزخانه شما ایجاد کند.

 

ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه

فرش هایی که تراکم بالاتری دارند را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. بهتر است فرش یا گلیمی که در قسمت آشپزخانه استفاده می ‌شود از آن دسته فرش هایی نباشد که خرده های نان و آشغال ها و یا شکر و نمک و موارد این چنینی که در آشپزخانه زیاد است داخل بافت فرش برود و از آن بیرون نیاید، به همین علت بهتر است فرش را طوری انتخاب کنید که مشکلات از این قبیل برای آن ها پیش نیاید.

پس در نتیجه برای خرید فرش آشپزخانه دقت داشته باشید که فرش باید از نظر سبک کاملا مطابق با سبک دکوراسیون آشپزخانه باشد. به طور مثال اگر دکوراسیون آشپزخانه شما مدرن است، نمی توانید از فرش های سنگین و اصیل ایرانی که تنوع رنگ بالایی دارند استفاده کنید و این عدم تناسب باعث می شود که فضا زیبا به نظر نرسد. علاوه بر آن باید رنگ فرش آشپزخانه شما با رنگ دکوراسیون هماهنگی داشته باشد و یا در هارمونی با سایر رنگ ها باشد تا فضای زیباتری را به آشپزخانه شما ببخشد.

تاثیر فرش در دکوراسیون آشپزخانه

اگر آشپزخانه بزرگی دارید و تصمیم دارید در آشپزخانه از میز ناهارخوری استفاده کنید بهتر است ابعاد فرش به گونه‌ای باشد که زیر کل میز ناهارخوری به همراه صندلی‌ها را فرا بگیرد.

اگر کفپوش آشپزخانه شما به نوعی است که فرش روی آن لیز می خورد، بهتر است در زیر فرش از قالب هایی که امروز در بازار عرضه می‌شوند استفاده کنید تا جلوی سر خوردن فرش روی کفپوش گرفته شود تا از خطرات احتمالی هنگام تردد در آشپزخانه جلوگیری شود. مخصوصا که تردد در آشپزخانه معمولاً با وسایل خوراکی، شکستنی و غیره همراه است و می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد و توجه به این نکات ریز می تواند علاوه بر داشتن یک خانه زیبا شما را از هر نوع آسیب مصون بدارد.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *