آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
تولید درب و پنجره دوجداره UPVC

تولید درب و پنجره دوجداره UPVC

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، با زیاد شدن استفاده از درب و پنجره دوجداره UPVC، روش تولید آن ها برای برخی سوال شده است. در این مقاله به روش تولید درب و پنجره دوجداره UPVC می پردازیم.

۱.برش پروفیل یو پی وی سی

بعد از طراحی درب ها و پنجره ها بهینه سازی برش توسط نرم افزار انجام می گیرد که خروجی آن به اپراتور داده شود. پروفیل هایی که از انبار به واحد تولید ارسال می گردد باید بدون خط و خش، سالم و بدون انحناء و خمیدگی باشند.

قبل از برش می بایست از کالیبره بودن دستگاه اطمینان حاصل کرده و همچنین زوایای برش باید با زاویه سنج بررسی گردند. بعد از برش می بایست به صورت رندوم نسبت به چک کردن طول برش و زاویه برش اقدام گردد. پروفیل وین تک برش خورده باید کدگذاری گردد تا در هنگام مونتاژ گالوانیزه و جوش دادن پروفیل ها به راحتی تشخیص داده شوند.

۲.تعبیه شیار آب

به منظور خروج آب باران و گازهای جمع شده در پروفیل وین تک، تعبیه جای شیر آب روی پروفیل های افقی بسیار ضروری می باشد. شیار آب باید توسط دستگاه و با مته استاندارد و به عرض ۵ میلی متر و طول ۲۵ میلیمتر ایجاد گردند. تعداد شیار آب بر روی پروفیل بستگی به عرض آن و طراحی پنجره دارد.

محل نصب شیار آب روی پروفیل با توجه به سطح مقطع آن تعیین می گردد. شیارهای آب هم به صورت داخلی و هم خارجی روی پروفیل ایجاد می گردند که فاصله ی آن ها از همدیگر ۱۰۰ میلی متر می باشد.

فاصله شیارهای داخلی تا انتهای پروفیل بین محدوده ۳۰ تا ۱۰۰میلی متر بوده و همچنین فاصله شیارهای خارجی تا انتهای پروفیل بین محدوده ۸۰ تا ۱۵۰ میلی متر می باشد.

۳.تعبیه محل قفل و دستگیره

برای این منظور می بایست دستگاه مربوطه در فضای شابلون تعریف شده حرکت کند و از مته مناسب برخوردار باشد به نحوی که به تخریب محل های غیرعملیاتی یا جا نرفتن یراق منجر نشود و به صورت چشمی قابل بررسی باشد. با توجه به نوع یراق آلات و عرض بکست آن و همچنین محل قرار گرفتن دستگیره بر روی پروفیل علامتگذاری و سپس فرایند ماشین کاری انجام می شود.

۴.فرزکاری پروفیل

به منظور نصب و اتصال پروفیل های میانی به پروفیل های چاچوب می بایست ابتدا پروفیل ها فرزکاری شده و سپس از طریق کانکشن مربوطه به چارچوب متصل گردند. هر پروفیل وین تک برای انجام فرزکاری، تیغچه های مربوط به خودش را دارد که براساس زوایای پروفیل طراحی شده اند. با فرز کردن پروفیل زبانه ۳ میلی متری به وجود می آید که در نشیمنگاه پروفیل چارچوب قرار می گیرند. کنترل این ابعاد توسط کولیس انجام می شود و تلرانس آن ۰.۵ می باشد. تیغچه ها می بایست حتما مورد بررسی قرار گیرند و کند نشوند و پروفیل نباید دارای پلیسه باشد.

تولید درب و پنجره دوجداره UPVC

۵.برش گالوانیزه و نصب آن

مرحله دیگری از تولید درب و پنجره دوجداره upvc برش گالوانیزه و نصب آن است . بنابراین با توجه به اینکه پروفیل های یو پی وی سی دارای استحکام مکانیکی بالایی نمی باشند و صلیب لازم را ندارند، استفاده از گالوانیزه اهمیت ویژه ای دارد که می بایست به موارد ذیل توجه کرد:

پروفیل گالوانیزه می بایست متناسب با سطح مقطع پوفیل یو پی وی سی باشد و استفاده از سایر پروفیل های گالوانیزه با ابعاد کوچکتر مجاز نمی باشد.

حداقل ضخامت مجاز ۱.۵ میلی متر می باشد.

استفاده از گالوانیزه های دو تیکه به هیچ وجه مجاز نمی باشد.

گالوانیزه های برش خورده می بایست عاری از هرگونه پلیسه باشند.

فاصله مجاز گالوانیزه از طرفین پروفیل یو پی وی سی ۱۰ میلی متر می باشد.

در پروفیل های سفید فاصله نصب پیچ ها از یکدیگر، ۴۰۰ میلی متر و در پروفیل های رنگی ۲۵۰ میلی متر می باشد.

پیچ ها به نحوری در پروفیل نصب می گردند که با پروفیل هم سطح گردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *