آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
دکوراسیون داخلی پذیرایی

انواع دکوراسیون داخلی پذیرایی

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، دکوراسیون داخلی پذیرایی بعنوان یکی از بخش های مهم و اصلی در دکواسیون داخلی منزل محسوب می شود پذیرایی، فضایی است که درآن فعالیت های مختلفی صورت می گیرد از جمله این فعالیت ها می توان به پذیرایی از مهمان، صرف غذا، گفتگو و تماشای تلویزیون اشاره کرد.

از آنجائیکه مهمانان در این فضا پذیرایی می شوند دکوراسیون داخلی پذیرایی می تواند ویترین و معرف کل فضا و ذوق و سلیقه میزبان باشد بنابراین دکوراسیون این فضا بسیار مهم است.

• بخش های مختلف دکوراسیون داخلی پذیرایی

• هندسه های مختلف پذیرایی

• رنگ در دکوراسیون پذیرایی داخلی

بخش های مختلف دکوراسیون داخلی پذیرایی

• بخش مبلمان اصلی و نشیمن خصوصی

• بخش غذاخوری مهمان

• بخش نشیمن خصوصی

دکوراسیون داخلی پذیرایی

بخش مبلمان اصلی و نشیمن خصوصی

در این قسمت مبلمان پذیرایی چیدمان می شود و می توان از مبلمان رسمی تر و در عین حال لوکس برای پذیرایی مهمان در این فضا استفاده کرد بهتر است این قسمت از منزل دورتر از آشپزخانه قرار گیرد و دید مستقیم به داخل آن نداشته باشد این فضا نیازی به تلویزیون ندارد و بهتر است با اکسسوریهای جذاب دیزاین شود.
نصب تابلوهای اصیل و هنری می تواند هم کیفیت فضایی پذیرایی را بالا ببرد و هم خود در مواقعی به عنوان موضوع گفتگو خصوصا با مهمانان رسمی تر قرار گیرد.

بخش غذا خوری مهمان

ین فضا با چیدمان ناهار خورهای بزرگ برای مهمان معرفی می شود در مورد مکان بهینه ی این فضا، بهتر است به آشپزخانه نزدیک باشد اما حتی الامکان اگر ارتباط بصری این فضا نیز به محیط آشپزخانه به حداقل ممکن برسد و پذیرایی از مهمان به صورت سورپرایز گونه انجام شود نتیجه ی جذابت تر و مطلوب تری خواهین داشت.

یکی ار نکات بسیار مهمی که خیلی سوال می شود وجود فرش و چگونه چیدمان کردن فرش در این فضا است.

در پاسخ به این سوال باید دقت کنیم که ابعاد فرش به گونه ای باشد که حدود ۶۰ سانت بزرگتر از میز ناهار خوری از هر طرف باشد یعنی اگر عرض میز۱۰۰ سانتیمتر باشد بهتر است فرشی برای این قسمت انتخاب شود که دارای عرض ۲۲۰ سانتیمتر باشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

بخش نشیمن خصوصی

نشیمن خصوصی یا تی وی روم فضایی است صمیمی و برای انجام فعالیت های خانوادگی که این فضا پیشنهاد می شود نزدیک به آشپزخانه بود و در ارتباط مستقیم بصری با محیط آشپزخانه خلق شود.

فعالیت هایی از قبیل تماشای تلویزیون، گفتگو و بازیهای خانوادگی در این فضا صورت میگیرد که بهتر است از دکوراسیون با رنگ های گرم، مبلمان با نشیمن راحت و حتی الامکان با قابلیت دراز کشیدن درآن استفاده شود.

هندسه های مختلف پذیرایی

• دکوراسیون داخلی پذیرایی مستطیلی

• دکوراسیون داخلی پذیرایی مربع ای

• دکوراسیون داخلی پذیرایی ال شکل

دکوراسیون داخلی پذیرایی مستطیلی

دکوراسیون داخلی پذیرایی

در پلان های مستطیلی متناسب با ابعاد و اندازه ی فضا می بایست چیدمان صورت گیرد و حتی الامکان جانمایی بخش های مختلف فضا و چیدمان آنها صورت گیرد اگر منزل بزرگ باشد امکان استفاده از جدا کننده چه به واسطه ی متریال و نوع دکوراسیون و چه به واسطه ی پارتیشن های جذاب امروزی امکان پذیر است.

در این فضاها تا جای ممکن می بایست از ایجاد راهروهای دراز و طولانی دوری کنیم و این امر گاها به تغییر پلان می انجامد و می تواند فضای مطلوب تری را فراهم نماید و گاها با ترفند های طراحی و دکوراسیون امکان پذیر است.

دکوراسیون داخلی پذیرایی مربعی

دکوراسیون داخلی پذیرایی

چیدمان پذیرایی مربع ای نیاز بیشتری به حضور طراح و متخصص دارد چون در بسیاری از موراد از فضای آشپزخانه و کانتر موجود در آن نیز برای چیرمان و جانمایی مطلوب تر فضا کمک گرفته می شود.

یکی از جانمایی های بسیار متداول در این فضاها چیدمان ناهار خوری جلوی کانتر مطابق تصویر فوق و چیدمان مبلمان پذیرایی پشت به کانتر می باشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی ال شکلی

یکی از راحت ترین هندسه های پذیرایی برای چیدمان می باشد که با اندکی علم طراحی و چیدمان می توانید به راحتی تقسیم و تفکیک فضایی را انجام و چیدمان مبلمان ها را اجرا نمایید.

در این پلان ها فضای نزدیک به آشپزخانه به عنوان نشیمن خصوصی چیدمان می شود و فضای دیگر که در واقع ضلع بزرگتر ال را تشکیل می دهد به عنوان فضای پذیرایی و غذاخوری مهمان چیدمان می شود.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

رنگ در دکوراسیون داخلی پذیرایی

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی پذیرایی بستگی به اندازه ی فضا و سبک طراحی دارد که می توانید متناسب با این پارامترها از یکی از روش های ترکیب بندی رنگ در فضا استفاده و در دکوراسیون به کار گیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *