آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
راهنمای انتخاب لوستر آشپزخانه

راهنمای انتخاب لوستر آشپزخانه

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، از مهم ترین المان هایی که می تواند در یک آشپزخانه وجود داشته باشد و باعث زیباتر شدن فضا شود نورپردازی آن توسط آویز و لوستر آشپزخانه است. این نور پردازی ها معمولاً با هالوژن ها یا لوسترها و یا لامپ ها انجام می شود. اگر برای نورپردازی آشپزخانه خود لوستر ها را انتخاب کردید باید در نظر داشته باشید که این لوسترها دقیقاً در ابعادی خریداری شده باشد که با فضای آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد. خرید لوستر های خیلی بزرگ برای آشپزخانه های خیلی کوچک نمی‌توانند گزینه مناسبی باشد و برعکس. در این مقاله با راهنمای انتخاب لوستر آشپزخانه در خدمت شما هستیم.

هرچه تعداد لامپ های یک لوستر بیشتر باشد فضا روشن‌تر خواهد بود و اگر کابینت هایگلاس در آشپزخانه شما وجود داشته باشد این نورانی بودن و براقیت چندین برابر می شود. در برخی از این مدل ها کنترل میزان نور مطابق با سلیقه و خواست شما انجام می شود و می توانید لوستر آشپزخانه را با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کنید.

خوشبختانه با توجه به نیاز مشتری ها تنوع لوستر ها در بازار بسیار زیاد است و شما می توانید در انواع مختلف سبک های کلاسیک و مدرن لوسترها و آویز های آشپزخانه را خریداری کنید.

راهنمای انتخاب لوستر آشپزخانه

انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه

اگر انتخاب لوستر به درستی انجام شود علاوه بر اینکه نورپردازی خوبی در محیط برقرار می شود، این لوستر به عنوان یک وسیله دکوری و نقطه کانونی در آشپزخانه شما به حساب می آید. اگر از لوستر هایی که ارتفاع آن ها قابل تنظیم هستند در آشپزخانه خود استفاده کنید می توانید درمواقع لزوم ارتفاع آن را با توجه به کاربرد آن در فضا تغییر دهید.

به طور مثال اگر میز ناهارخوری شما در آشپزخانه قرار داشته باشد می توانید آن را در بالای میز گذاشته و در مواقع لزوم ارتفاع را کم و زیاد کنید تا کنترل نور به دست شما باشد.

همان طور که اشاره شد بهتر است لوستر آشپزخانه مطابق با فضا و ابعاد خریداری شود زیرا در غیر این صورت باعث شلوغ به نظر رسیدن آشپزخانه و یا نوعی وسیله اضافی و مزاحم فضا به حساب می آید.

راهنمای انتخاب لوستر آشپزخانه

انتخاب لوستر متناسب با سبک دکوراسیون

اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است بهتر است برای آن به دنبال لوسترهای چوبی یا فلزی ساده باشید. اگر هم سبک سنتی را انتخاب کرده اید از لوسترهای پر نور با آویزهای کریستال استفاده کنید. بهتر است برای لوستر آشپزخانه از مدل هایی خریدتان را انجام دهید که شاخه ها و لامپ های کمتری داشته باشد و از لوسترهایی با شاخه های زیاد در فضاهای خانوادگی و مهمانی مثل اتاق غذاخوری استفاده کنید.

چنانچه تمایل دارید لوستر آشپزخانه شما نسبت به سایر المان ها، مانند کابینت کمتر در معرض توجه باشد بهتر است به ترکیب متریال و مصالح لوستر توجه بیشتری داشته باشید.

اگر انتخاب شما برای ترکیب مواد و مصالح لوستر به درستی انجام شده باشد، لوستر شما علاوه بر زیبایی و نورانی، نسبت به بقیه ی عناصر فضا برتری نخواهد داشت و دید آن ها را کور نمی کند. اگر از کابینت های کلاسیک در آشپزخانه ی خود استفاده کردید بهتر است از لوستر آشپزخانه ای با لامپ های ساده تر و بدون کریستال یا با کریستال های کمتر استفاده کنید تا افراط در زرق و برق فضا را از زیبایی مورد انتظار دور نکند.

در آشپزخانه هایی که از طرح های مختلف برای دکوراسیون و تزیین آن ها استفاده شده باشد، انتخاب مدل لوسترهای تک رنگ با یک ماده اولیه یکی از بهترین گزینه ها است.

راهنمای انتخاب لوستر آشپزخانه

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *