آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
شرایط نگهداری سانسوریا در منزل

شرایط نگهداری سانسوریا در منزل

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، برای زنده نگه داشتن هر نوع گل و گیاهی، به مراقبت ویژه از آنها نیاز داریم. نگهداری سانسوریا (Sansevieria) یا گیاه شمشیری نیز مانند هر گیاه دیگری شرایط ویژه ای دارد که در صورت آگاهی نداشتن از آن، هیچوقت نمیتوانید بیشتر از چند هفته، از این گیاه لذت ببرید. در این مقاله به شرایط نگهداری گیاه سانسوریا می پردازیم.

با وجود سرسخت بودن و مقاومت، گل سانسوریا حساسیت های به خصوص و در عین حال ساده ای دارد که اکثریت از آن بی اطلاع اند و با سهل انگاری، این گیاهان زیبا را از بین میبرند. در این مقاله به طور تخصصی به نحوه و شرایط نگهداری گل سانسوریا در منزل می‌پردازیم تا از آبیاری، نور مناسب، خاک، گلدان، نحوه گلدهی و کوددهی زبان مادرشوهر، طلاعات دقیقی کسب کنید و با این آگاهی، به سادگی اصول نگهداری از گل سانسوریا را اجرا کرده از خواص آن بهره ببرید.

مراقبت از سانسوریا در یک نگاه

در جدول زیر می توانید ۹ فاکتور اساسی که در مراقبت از سانسوریا نقش مهمی را ایفا می کنند را سریع مشاهده کنید.

شرایط نگهداری سانسوریا در منزل

بهترین محل نگهداری و دمای مناسب گل سانسوریا

سانسوریا گیاهی آپارتمانی بوده و بهترین محل برای نگهداری از آن، نزدیک پنچره ای پر نور و محلی کم رفت و آمد و به دور از هرگونه آسیب است که شرایط رشد گیاه را به بهترین نحو فراهم می‌کند. گلدان سانسوریا باید به دور از کودکان، حیوانات خانگی، وسایل گرمایش و سرمایشی و نور کاملا مستقیم باشد.

اگر در خانه احساس راحتی میکنید و دما باعث آزارتان نمیشود، به احتمال زیاد شرایط نگهداری گل سانسوریا را فراهم کرده اید.

شرایط نگهداری سانسوریا در منزل

آبیاری گیاه سانسوریا

آبیاری سانسوریا اصلا کاری پیچیده و زمان بر نیست. برخلاف اکثر گل های آپارتمانی، سانسوریا در برابر کم آبی مقاوم است؛ البته به این معنا نیست که کلا به آب نیازی ندارد و مانند کاکتوس ها در کمبود آب سرزنده خواهد ماند.

گل سانسوریا در فصل های گرم به هفته ای یک بار ، و در فصل های سرد سال به دو هفته یا ۱۰ روز یک بار آبیاری نیاز دارد. این روش آبیاری مناسب ترین راه برای مراقبت از گیاه سانسوریا است پس دقت داشته باشید که برای آبیاری سانسوریا در تابستان و زمستان نیاز دارید تا به دمای هوا و میزان نور آفتاب دقت کنید.

شرایط نگهداری سانسوریا در منزل

خاک مناسب سانسوریا چگونه باید باشد؟

خاک مخصوص سانسوریا، غذایی مفیدخاک منبع تغذیه گیاهان است. سانسوریا از آن دسته گیاهان آپارتمانی است که به مواد مغذی و آلی زیادی نیاز دارد. خاک مخصوص گلدان شمشیری باید به گونه ای باشد که علاوه بر تامین نیاز های گیاه، به ریشه های آن نیز صدمه ای وارد نکند. شرایط خاک سانسوریا را میتوان در چند گزینه خلاصه کرد:

  • بافتی سبک و تراکمی متوسط داشته باشد.
  • شامل شن و ماسه و رس باشد.
  • حاوی مواد آلی (خاک برگ یا کمپوست) باشد.
  • زهکشی شده باشد.

اگر خاک گلدان سانسوریا سنگین و بدون منافذی برای عبور آب باشد، آب در بین ذرات خاک به دام می افتد و موجب پوسیدگی ریشه ها خواهد شد

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *