آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
شناخت یراق آلات دوحالته مناسب و استاندارد

شناخت یراق آلات دوحالته مناسب و استاندارد

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، یراق آلات درب و پنجره دوجداره یکی از مهم‌ترین اجزای در و پنجره دوجداره به شمار می‌روند. یراق‌آلات در و پنجره دوجداره دارای تنوع مناسبی هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربرد مکان استفاده از آن، یراق‌آلات مورد نظر خود را انتخاب کنید. اولین نکته حائز اهمیت در تمامی یراق آلات دوحالته ، مربوط به مبحث تحمل وزن است. حداقل وزنی را که می بایست این سیستم از یرق آلات در اندازه های مختلف بازشو تحمل نمایند ۱۰۰ کیلوگرم می باشد که برای تحقق این امر مهم،  مقاومت، اندازه و وزن مناسب لولاها باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر آن، پیچ های رگلاژ لولاها نیز باید از جنس مناسب برخوردار بوده تا در هنگام رگلاژ دچار هرز شدن رزوه ها نگردد. در نتیجه انتخاب یک یراق آلات مناسب و استاندارد برای درب و پنجره های دوجداره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در همین راستا مجموعه آذرتاش ، یکی از بزرگترین تولید کننده انواع در و پنجره های دوجداره یو پی وی سی و آلومینیومی  در جنوب شرق کشور، در تولید پنجره های دوجداره خود از بهترین یراق آلات درب و پنجره دوجداره استفاده می کند در نتیجه پنجره ای دوجداره با بالاترین کیفیت را در اختیار شما مصرف کننده گان قرار می دهد.

یکی از موارد دیگری که باید در انتخاب این دسته از یراق آلات دو حالته مورد توجه قرار گیرد تست آب نمک جهت جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی هنگام استفاده از این یراق آلات در مناطق مرطوب می باشد. حداقل استاندارد تست آب نمکی که می بایست گواهی آن توسط آزمایشگاه های معتبر و مورد قبول RAL آلمان صادر شده باشد، معادل ۵۰۰ ساعت است.

علاوه بر این موارد، مسئله دیگری که در اینجا می توان به آن اشاره نمود آن است که به دلیل تعداد زیاد قطعات موجود در هر ست از این نوع یراق آلات، باید طراحی به گونه ای صورت پذیرفته باشد تا در هنگام مونتاژ، حداقل زمان صرف شده و سایز بندی به نحو مقرون به صرفه ای انجام شده باشد و با تحت پوشش قرار دادن دامنه وسیعتری از اندازه ها، ضایعات یراق را حتی المقدور کاهش داده و موجب گران شدن یراق مصرفی در سایز های مختلف پنجره نگردد.

از سوی دیگر در استفاده از این سیستم بازشو کوچکترین و بزرگترین سایز اسپانیولت های عرض و ارتفاع جز مواردی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد و حتما طبق جدول استاندارد ارائه شده توسط هر کمپانی تولید کننده آن مورد استفاده قرار گیرد.

شناخت یراق آلات دوحالته مناسب و استاندارد

اسپانیولت های قفل میانی که در ارتفاع پشت و عرض پایین لنگه قرار می گیرد در ارتفاع و عرض بزرگتر از ۸۰۰ میلی متر استفاده می شوند تا مانع نفوذ گرد و غبار، باد و آب باران شود و هم زمان ضریب ایمنی پنجره ها را نیز را افزایش می دهد. گوشه های بالا و پایین مورد استفاده در یراق آلات دوحالته به جهت اهمیت فراوان این قطعات و نوع کاربرد انها به عنوان مفاصل اصلی باعث گردش یراق و انتقال نیرو به تمامی قطعات می شوند، باید از لحاظ سایز، مقاومت و آلیاژ مصرفی مورد توجه قرار گیرند تا در هنگام عملکرد دچار شکستگی و هرز شدن دندانه ها نگردد.

اسپانیولت های دوحالته در یراق آلات دوحالته باید دارای شیارهایی باشند که بین صفحه اصلی و زیرین فاصله ایجاد نموده تا در هنگام اصطحکاک، دستگیره روان تر عمل نموده و روکش یراق از بین نرود و باعث فرسودگی بین دو صفحه اسپانیولت نگردد.

اسپانیولت عرض این سیستم باید دارای ضامن امنیت باشد تا در هنگام باز شدن پنجره از بالا به صورت کلنگی این ضامن عمل نموده و باعث قفل شدن دستگیره گردد.

بازویی دوحالته باید از دو نقطه قابل رگلاژ شدن باشد که یکی از آنها جهت چپ و راست کردن بازشوی پنجره و دیگری برای تنظیم فشار لنگه به فریم می باشد. پیچ های استفاده شده در این قطعات باید از مقاومت کافی برخوردار باشد تا در هنگام رگلاژ، رزوه پیچ هرز نگردد و یراق دچار مشکل نشود.

لولای بالای قاب باید دارای ضامت پین باشد تا پین به راحتی از جای خود خارج نشود. رعایت نکردن این امر می تواند منجر به جدا شدن لنگه از قاب شده و موجبات خسارات جبران ناپذیری را فرام آورد.

لولای پایین که روی قاب مونتاژ می شود، به دلیل تمرکز فشار زیاد لنگه بر روی آن باید دارای پایه های بلند و مقاوم بوده و در داخل گالوانیزه بکار رفته در داخل قاب پنجره قرار گیرد. متاسفانه اخیرا در یراق آلات بی کیفیت موجود در بازار ملاحظه شده که این قطعات از لولاها حذف و لولاها بدون پایه هستند و دارای یک پیچ رگلاژ جهت تنظیم لنگه به چپ و راست می باشد که این امر بدون شک منجر به کاهش تحمل وزن لولاها می شود. لولای پایین لنگه نیز باید دارای دو پیچ رگلاژ باشد که یکی بالای لولا عهده دار بالا و پایین کردن لنگه باشد و دیگری روی لولا در قسمت پایین مسئولیت تنظیم فشار لنگه به فریم را عهده دار باشد.

روکش لولاها باید از جنس مرغوب و با تکنولوژی دقیق صورت گرفته باشد تا به مرور زمان دچار تغییر رنگ و حالت نشود.

نکته پایان آن که قفل امنیتی که روی اسپانیولیت قرار می گیرد و جهت قفل شدن دستگیره مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای این قابلیت باشدکه خود هدایت نموده و مانع از نفوذ گرد و غبار ، آب و صدا گردد.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *