آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
طراحی کابینت زیر سینک ظرفشویی

طراحی کابینت زیر سینک ظرفشویی با روش های خلاقانه و کم هزینه

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، طراحی کابینت زیر سینک برای سازمان دهی بهتر و همچنین افزایش فضای ذخیره سازی لوازم آشپزخانه، مهارت و دقت زیادی می خواهد. کوچکترین بی توجهی در ساخت این فضا باعث بهم ریختگی و دسترسی سخت به وسایل می شود.

اگر کابینتی بزرگ اما بدون شلف و قفسه در زیر سینک ظرفشویی دارید یا اینکه می خواهید کابینت های آشپزخانه را بازسازی کنید، توصیه می کنم مطالعه بیشتری در این زمینه داشته باشید، چرا که این کار یک سری جزئیات مهم دارد که توجه به آنها می تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند. اگرچه بررسی عکس های کابینت زیر سینک می تواند ایده های مناسبی در ذهن تان شکل دهند، اما مشکل اینجاست که خیلی از این مدل ها فقط در عکس عالی و بی نقص دیده می شوند، در صورتی که شاید کارایی و طول عمر کمی داشته باشند. از آنجایی که بیشتر وسایلی که زیر سینک نگهداری می شود، مرطوب و خورنده هستند مانند وایتکس، مسئله طراحی کابینت زیر سینک اهمیت بیشتری پیدا می کند.

طراحی کابینت زیر سینک ظرفشویی

آز آنجایی که کابینت ها از جنس چوب و ام دی اف هستند، خیلی ها برای کابینت زیر سینک از قفسه ها کشویی با جنس ام دی اف و چوب استفاده می کنند. طراحی این سیستم، به شکلی بسیار زیبا همه چیز زیر سینک را سازمان دهی می کند، اما می دانید که هر چیز مرتبط با چوب، باید همیشه خشک باشد وگرنه بعداز مدتی ورم کرده و ترک برمیدارد. برای اینکه در چنین وضعیتی گیر نیافتید و مجبور به خرج هزینه های گزاف برای عوض کردن کابینت زیر سینک ظرفشویی نباشید، توصیه می شود برای این قسمت از کشوها یا قفسه های مصنوعی شبه چوب، مثل ملامین استفاده کنید. البته مشورت با سازنده کابینت بهتر است چرا که آنها اطلاعات بیشتری از مواد ضد آب برای کابینت دارند.

طراحی کابینت زیر سینک با کشوهای چوبی و ام دی اف، ظاهری بسیار شکیل و حرفه ای دارد. یک راه حل ساده دیگر برای جلوگیری از خراب شدن چوب این کشوها، استفاده از آستر کف یا روکش پلاستیکی برای کف کشوهاست. فقط باید این کار به دقت انجام شود تا رطوبت از گوشه های روکش یا آستر به چوب نفوذ نکند. در این مورد حتما سعی کنید لبه های کشوها که معمولا بدون حفاظ طراحی می شوند، توسط سازنده کابینت، کاملا پوشیده شوند، روکش خوردن این قسمت عمر قفسه های زیر سینک را چندبرابر می کند.

طراحی کابینت زیر سینک ظرفشویی

محصولات پلاستیکی همیشه مقرون به صرفه بوده و راه حلی ساده برای سازمان دهی کابینت زیر سینک فراهم می کنند. جمع کردن وسایل مرطوب مثل شوینده ها، بطری آب و … داخل یک قفسه بزرگ پلاستیکی، مانع از رسیدن رطوبت به دیواره یا کف چوبی کابینت می شود.

قفسه های سیمی از جنس آلومینیوم یا استیل ضد زنگ هم گزینه مناسبی برای طبقه بندی و طراحی کابینت زیر سینک ظرفشویی هستند. آلومینیوم و استیل مقاوت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارند. البته حواستان باشد که برخی قفسه های فلزی از جنس استیل با روکش کروم بوده و ضد زنگ نیستند. این قفسه ها در برابر خوردگی نسبت به استیل ضد زنگ و آلومینویم دوام کمتری دارند.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *