آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
لولاهای قابل رگلاژ

لولاهای قابل رگلاژ

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، در راستای ارتقاء کیفیت تولید درب و پنجره های UPVC، اخیرا تولیدکنندگان پروفیل و کارخانه های سازنده درب و پنجره در فرآیند تولید پنجره های تک حالته، لولاهای ۷۵ و ۱۰۰ میلیمتر را به دلیل استاندارد نبودن و ایجاد خسارات جبران ناپذیر حذف کرده و در صدد برآمدند از لولاهای مقاوم تر و با کیفیت تر در این سیستم ها استفاده کنند؛ از این رو با الهام گرفتن از سیستم لولاهای دوحالته، اقدام به استفاده از لولاهای قابل رگلاژ کرده اند. برای آنکه درب و پنجره ها مجددا دچار نقص و از کار افتادگی و ایجاد خسارت نشوند، در کنار توجه به قیمت باید به کیفیت این نوع لولاها نیز توجه ویژه داشت. در همین راستا سعی داریم تا در ادامه به بررسی لولاهای قابل رگلاژ و همچنین نحوه ی رگلاژ کردن پنجره ها بپردازیم.

در پنجره دوجداره دوحالته و یا در برخی از پنجره های UPVCتک حالته از لولاهای تنظیمی استفاده می شود. مزیت این لولاها نسبت به لولای های ساده مانند لولای ۱۰۰ (لولای ۱۰ سانتی متری) و لولای ۷۵ (لولای ۷.۵ سانتی متری)، این است که این لولا ها قابلیت رگلاژ دارند .

منظور از رگلاژ پنجره، عایق بندی بهتر ، تنظیم لنگه بازشو برای باز و بسته شدن استاندارد و حرکت درست لنگه بازشوی پنجره دوجداره است. در پنجره ای که دارای لولای تنظیمی است می توانیم براحتی با استفاده از آچار Alen (آچاری L مانند با مقطع شش‌ضلعی) لنگه بازشو را در امتداد افقی و عمودی جابجا کنیم.

نحوه رگلاژ لولای تنظیمی در پنجره دوحالته

رگلاژ لولای پنجره دوجداره از طریق  لولای پایین و اهرمی در ادامه لولای بالا امکان پذیر است. لولای پایین بوسیله دو پیچ با حفره شش ضلعی قابلیت جابجایی لنگه را دارد. اما در لولای بالا، روی لولا پیچی برای تنظیم و رگلاژ وجود ندارد . پیچ رگلاژ این قسمت در اهرم ادامه لولا به بالای لنگه بازشو قابل مشاهده است.

برای رگلاژ ابتدا پوسته های لولای پایین را بیرون می کشیم تا پیچ هایی با حفره شش ضلعی مشخص گردد. پیچی که بصورت عمودی وجود دارد برای حرکت لنگه بصورت بالا و پایین است و پیچ دوم برای حرکت در جهت چپ و راست می باشد.

آچار alen شماره ۴ را در داخل حفره پیچ ها قرار می دهیم و در جهتی که لنگه بازشو به حالت موردنظر برگردد می چرخانیم.

لولاهای قابل رگلاژ

لولاهای قابل رگلاژ

انواع لولاهای قابل رگلاژ

لولای بالای قاب و لنگه

ضخامت ورق لولای بالای لنگه  ۲/۵ میلیمتر و ارتفاع آن ۵۲ میلیمتر می باشد و در لولای بالای قاب ارتفاع این لولا ۹۵ میلیمتر است که از آلیاژ بسیار مقاوم جهت تحمل فشار وارده در قسمت بالای لنگه برخوردار می باشد.

لولای بالای لنگه قابل تنظیم

ابعاد این لولا ۷۵×۱۲۵ میلیمتر و دارای پایه های فلزی زیر محل پیچ می باشد. همچنین دو عدد پیچ رگلاژ جهت تنظیم فشار لنگه و تنظیم لنگه از چپ و راست روی این لولا تعبیه گردیده است.

لولای وسط

اندازه لولا ۱۲۰ میلیمتر و دارای ۲ عدد پیچ رگلاژ جهت تنظیم فشار لنگه می باشد. این لولا از۵ نقطه بر روی لنگه پیچ می شود که از این نقاط با پایه های فلزی تقویت گردیده تا تحمل وزن و فشار لنگه را بالا ببرد.

لولای پایین قاب ۱۳۰ کیلوگرمی

طراحی لولای پایین قاب برای بالا بردن تحمل وزن لنگه به این گونه است:

  • ارتفاع لولا ۱۰۰میلیمتر
  • ارتفاع پایه ها ۲۲ میلیمتر برای قرار گرفتن و درگیر شدن لولا در گالوانیزه تقویتی
  • ارتفاع اهرم نگه دارنده لولای لنگه ۳۵ میلیمتر

که این سایزها براساس استاندارد های اروپایی تعریف شده و تحمل وزن ۱۳۰ کیلوگرم را فراهم آورده است.

لولای پایین لنگه

ارتفاع کل لولا ۷۵ میلیمتر و ارتفاع پایه لولا ۲۲ میلیمتر

دارای دو پیچ رگلاژ تنظیم ارتفاع و تنظیم فشار لنگه

روکش لولاهای بالا و پایین و وسط

طراحی روکش لولاها در سیستم لولاهای تنظیمی با استفاده از مواد پلاستیک با قابلیت انعطاف پذیری بالا و تنوع رنگ می باشد و از ۶ قطعه تشکیل شده است:

  • روکش لولای بالای قاب
  • روکش لولای بالای لنگه

۳و۴- روکش لولای پایین قاب دو قطعه می باشد. یکی قطعه معمول در سیستم های تنظیمی و دیگری روکش روی کل لولا برای پوشاندن جای پیچ ها

۵- روکش لولای پایین لنگه

۶- روکش لولای وسط

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *