آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
مبل مناسب خانه های کوچک

مبل مناسب خانه های کوچک

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی و جمع و جور باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

کدام مبل مناسب خانه های کوچک است؟ بهترین مبلمان منزل برای شما کدام است؟ بی ‎مقدمه بگویم: برای مبله کردن خانه ‎های کوچک می ‎توانید از مبل‌ های ال، یا یک کاناپه تک به همراه چند صندلی، یا یک نیم ست و یا یک دست کامل یا ناقص مبلمان ظریف و جمع و جور استفاده کنید که دارای کمترین حد از انحنا و دسته باشند.

در بهینه ‎ترین حالت برای تهیه مبل مناسب خانه های کوچک، می ‎توانید از مبل‌ هایی استفاده کنید که اصولاً فاقد دسته باشند و اسکلت‌ بندی آن‌ ها کاملاً بدون انحنا و در قالب خطوط مستقیم عمودی و افقی باشد و نیز به گونه ‎ای طراحی شده باشند که بتوانند در کنج خانه نیز قرار گیرند تا امکان استفاده بهینه از فضای کوچک خانه شما به حداکثر خود برسد. چنین مبلمانی غالباً همان مبل ال خواهد بود.

مبل ال، مطرح ترین گزینه برای مبل مناسب خانه های کوچک

ما معمولا مبل‌ های ال را به صورت مبل‌ های راحتی نه چندان زیبا و با کیفیت می‎ شناسیم اما امروزه انواع مدلهای مبلمان ال به قدری متنوع هستند که هر سلیقه‌ ای را می ‎توانند راضی نگه دارند.

امروزه حتی مبل‌ های سلطنتی نیز به شکل مبل ال طراحی می ‎شوند که تنها در دو انتها دارای دسته هستند. این مبل‌ ها از نظر بلندی پایه و تاج‌ ها و منبت ‎کاری و … کاملاً شبیه مدل های سبک مبل سلطنتی هستند با این تفاوت که همچون مبل‌ های ال در کنار هم قرار می ‎گیرند و تنها در دو انتها از دسته برخوردار هستند:

خلاصه اینکه هر نوع مبلی را که بپسندید نوع ال آن هم وجود دارد . البته مبل‌ های الی که به عنوان مبل مناسب برای خانه های کوچک انتخاب می ‎شوند عمق کمی دارند و کوتاه هستند-هم به لحاظ اندازه بدنه و هم ارتفاع پشتی – تا فضا را کمتر پر کنند و گاه بهتر است که کلاً بدون پایه باشند تا ارتفاع آن‌ها به حداقل برسد. بنابراین هنگام انتخاب مبل با چوب راش برای خانه های کوچک، به اندازه پایه‌ ها، بدنه و پشتی دقت کنید.

مبل مناسب خانه های کوچک

همچنین در ساخت برخی مبل‌ های ال از چوب و در برخی دیگر از چرم، شیشه و روکش‌ های شبه فلز یا شبه شیشه استفاده می ‎شود که دسته اول حس و حال گرمتر و دنج‎ تری به خانه شما می ‎بخشند و دسته دوم جلوه مدرن‌ تری ایجاد می ‎نمایند که شما می ‎توانید بسته به سلیقه و علاقه خود از میان انواع مختلف مبل ال دست به انتخاب بزنید.

همچنین مبل های ال گرد وارد بازار شده‌ اند که بسیار چشم نواز هستند؛ زیرا همانطور که می ‎دانید خطوط بدون زاویه، نرم‌ تر و مهربان‌ تر و به همین جهت نوازشگرتر از خطوط دارای کنج و زاویه هستند.

این مبل‌ ها می ‎توانند یکی از عناصر یک دکوراسیون مدرن و به روز باشند و حس و حال صمیمی‌ تری را به دکوراسیون منزل شما ببخشند؛ زیرا می ‎توانند به راستی میهمانان شما را کنار و دور هم بنشانند.

برای داشتن مبل مناسب خانه های کوچک خود حتی می ‎توانید از این هم فراتر رفته و بخشی از خانه خود را با ایجاد چند کمد یا کشوی کوتاه، بلندتر از کف نمایید و سپس روی آن تشک‌ های مبل را قرار دهید و به این ترتیب یک فضای مبله جمع و جور و دو منظوره ایجاد نمایید.

شاید علت توجه زیاد به مبل‌ های ال در بازار مبل امروز، به دوره‎ ای برگردد که در آن به سر می ‎بریم؛ دوره‌ ای که مدرنیسم یکی از محبوبترین سبک‌های دکوراسیون بوده و مبل های ال نیز در ذات خود مدرن هستند؛ زیرا در اصل خود، بسیار ساده و کاربردی و بهینه طراحی شده اند با کمترین زواید.

4 انتخاب مطرح جهت تهیه مبل مناسب خانه‌های کوچک

  • مبل ال
  • کاناپه تک به همراه هر نشیمن دیگری که می‎ پسندید از پاف و صندلی‎ های خاص و معمولی گرفته تا مبل تک
  • نیم ست
  • یک ست کامل یا ناقص از مبل‌ های جمع و جور با دسته های کوچک یا تقریبا حذف شده

ابتدای مقاله، در مورد مبل ال به تفصیل صحبت کردیم، اما اگر شما به هر دلیلی مبل‌ های ال را دوست ندارید و در پی یک ست مبل مناسب برای خانه های کوچک هستید، گمان نکنید که به جهت کوچک بودن خانه مجبور به تهیه مبل‎های خاص و محدودی هستید. بلکه شما می‌ توانید یک کاناپه تک از مدل مبل مورد علاقه خود خریداری نمایید و با اضافه کردن چند پاف ،صندلی یا مبل تک خاص، که می‎ تواند لزوما از مدل کاناپه هم نباشد، یک نیم ست درست کنید. مطمئن باشید که اگر این کارها را با سلیقه و دقت انجام دهید خانه شما زیبا خواهد شد. این خانه واقعا کوچک است با این حال نه تنها به زیبایی مبله شده است بلکه حتی این امکان در آن به وجود آمده است که میز ناهارخوری هم به آن اضافه شود.

استفاده حداکثری از نور طبیعی، نورپردازی مناسب، ظرافت مبل‌ ها و سایر اشیا، استفاده از رنگ‌ های روشن، تمام ست نبودن مبلمان، تمیز و مرتب و با کیفیت بودن وسایل و … برخی از مولفه‎ هایی هستند که موجب شده‌ اند که پیش از به چشم آمدن کوچکی خانه، زیبایی و هارمونی و خوش ‎نشین بودن آن به چشم ‎آید.

کیفیت برای دکوراسیون‌ هایی که با محدودیت‌ های عمومی مواجه هستند یک نکته کلیدی است. کیفیت خوب اجزای دکوراسیونی که انتخاب می ‎کنید موجب جلوه بیشتر و راحتی بیشتر می‎شود که کاملاً نقص های احتمالی دکوراسیون شما را می‎ پوشاند.

مبل مناسب خانه های کوچک

عواملی چون استفاده از وسایل و مصالح با کیفیت که غالبا به رنگ روشن هستند و در برخی قسمت‌ ها نیز صیقلی بوده و نور را منعکس می‌ کنند، انتخاب درست مبلمان و تمام ست نبودن آن (که مانع از پر و شلوغ شدن فضا شده) و استفاده حداکثری از نور طبیعی و نمادهای مدرنی که در دکوراسیون استفاده شده و … موجب شده که کوچکی خانه، تحت الشعاع چشم‌ نواز و مدرن بودن آن قرار گیرد.

خانه را در حالتی فرض کنید که 5 قطعه مبل یشمی رنگ با دسته‌ ها و پشتی‌ های پر انحنا و میزهای به رنگ تیره و یک زیر تلوزیونی با قطر و ارتفاع اغلب زیرتلوزیونی‎هایی که در بازار هست، در آن چیده شده باشد و تمام کف زمین با یک فرش ایرانی کلاسیک با همان نقوش پر و رنگبندی شلوغ مفروش شده باشد.

انتخاب چهارم شما برای انتخاب مبل مناسب خانه های کوچک، آن است که بسته به اندازه خانه خود، برخی از اجزای یک ست کامل مبلمان را حذف نمایید و یک نیم ست خریداری نمایید.

اگر شما مبل‌های راحتی و مدرن را نمی ‎پسندید و تمایل دارید که مبل‌ های شما شکل و شمایل مبل‌ های سلطنتی و حال و هوای کلاسیک داشته و قدری رسمی و مجلل باشد، می ‎توانید اقدام به خرید ست مبلهای کلاسیکی نمایید که اجزای مختلف آن می ‎توانند در قسمت های مختلف خانه استفاده شوند و می‎ توان از اجزای مختلف آن‌ ها علاوه بر پذیرایی در اتاق‌ ها و راهروها نیز استفاده نمود.

شاید بتوان گفت بهترین مبل مناسب خانه های کوچک همان مبل های ال هستند، اما اگر شما این نوع مبل‌ها را نمی ‎پسندید می‎ توانید مبل خود را به گونه ‎ای انتخاب کنید که قطعات آن، کنار هم چفت شوند. به این منظور مبل ها باید انحناهای کمی داشته باشند و دسته‎ های آ‌نها به حداقل رسیده یا حتی حذف شده باشند.

همچنین اگر مبل‌ ها ظرافت بیشتری داشته باشند جمع و جورتر به نظر می رسند. به دسته مبل‌ های زیر و چیدمان متفاوت خانه دقت کنید…شما هم جازه ندهید ذهنتان در چهارچوب‌ های مشخص، منجمد شود و قوه خلاقه شما مظلوم واقع شود.

کلام آخر

این مقاله در مورد مبل مناسب خانه های کوچک بود، اما شما می ‎توانید با مطالعه مقاله ‎های دیگر این سایت در خصوص تک تک جنبه‌ های دکوراسیون خانه‌ های کوچک، با استفاده بهینه از فضا، یک خانه نقلی بسیار زیبا درست کنید که نه تنها زیبایی آن چشم‌ ها را نوازش دهد، بلکه چنان در آن احساس راحتی و آرامش و رضایت نمایید که بسیاری از افراد در خانه‌ های بزرگ خود از از چنین تجربه‌ ای محروم باشند و تنها نصیب آن‌ ها از بزرگی خانه، زحمت بیشتر نظافت آن باشد. مثلا می‌توانید ببینید که برای منزل کوچک شما مبل مخصوص جلو تلویزیون چه مبلی است و بهتر است که آن را خریداری کنید.

مبل مناسب خانه های کوچک

شما می‎ توانید با اقداماتی همچون کاربردی کردن فضاهای مرده خانه همچون گوشه‌ های خانه و بخش‌ های نزدیک به سقف در دیوارها و (حتی زیر کف زمین چنانچه خانه شما ویلایی باشد) و نیز استفاده از وسایل چند منظوره برای بخش‌ های مختلف دکوراسیون، انتخاب رنگ‌ های روشن برای کاغذ دیواری و یا نقاشی خانه و استفاده از تکنولوژی‌ های روز حیطه دکوراسیون و … این مهم را فراهم نمایید.

همچنین پیشنهاد ما به شما برای تغییر دکوراسیون منزل، مطلب دکوراسیون داخلی با آجر است.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *