آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
مزایای استفاده از شیشه سکوریت برای درب

مزایای استفاده از شیشه سکوریت برای درب

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، شیشه سکوریت یکی از بادوام‌ترین انواع شیشه است که در صنعت و انواع ساختمان به‌کار می‌رود. این نوع شیشه در فرایند خاص حرارت‌دهی تولید می‌شود. شیشه سکوریت را به عنوان شیشه نشکن نیز می‌شناسند. مزایای استفاده از شیشه سکوریت برای درب چیست؟

با پیشرفت فناوری در صنعت ساختمان‌سازی، معماران به‌کارگیری درب‌های شیشه‌ای را به‌جای درب‌های آهنی و چوبی ترجیح می‌دهند، زیرا درب‌های شیشه‌ای وزن سبک‌تری نسبت به درب‌های آهنی و چوبی دارند. علاوه بر برقراری امنیت، از نظر ظاهر زیبا و جذاب هستند و در اماکن مختلفی کاربرد دارند. درب شیشه‌ای به طور معمول از جنس سکوریت یا لمینت است، این شیشه‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند که ایمنی را به طور کامل حفظ می‌نمایند. در ادامه مقاله، نگاهی به درب شیشه‌ای سکوریت، کاربردهای آن، مزایا و قیمت آن در بازار ایران خواهیم انداخت. پس با ما همراه باشید.

درب شیشه ای سکوریت چیست؟

درب شیشه‌ای سکوریت یکی از رایج‌ترین انواع درب ورودی محسوب می‌شود. درب سکوریت شیشه‌ای استحکام، دوام و مقاومت بیشتری نسبت به درب شیشه‌ای معمولی دارد. درب شیشه‌ای سکوریت هرگز زنگ نمی‌زند و دچار پوسیدگی و فرسوده نمی‌شود. درب شیشه‌ای سکوریت در صورت شکسته شدن، به قطعات کوچک و ریزی تبدیل می‌شود که میزان خطر آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.

مزایای استفاده از شیشه سکوریت برای درب

این نوع درب‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری متداول ندارند و صاحب مغازه و نگهبان مرکز تجاری یا اداری، می‌تواند تنها با یک دستمال، گرد و خاک‌ موجود روی درب را پاک کند. درب‌های شیشه‌ای سکوریتی در صنعت ساختمان‌سازی، انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها درب شیشه‌ای سکوریت ریلی است که در اکثر مراکز تجاری و اداری نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عکس2

انواع درب شیشه‌ای سکوریت

انواع درب شیشه‌ای سکوریت در صنعت ساختمان‌سازی به چهار دسته تقسیم می‌شود:

درب شیشه‌ای سکوریت کشویی: درب شیشه‌ای سکوریت کشویی به دو صورت دستی و اتوماتیک ساخته می‌شود. این نوع درب، بسیار پرکاربرد و مقرون‌به‌صرفه است و معمولاً در مغازه‌ها و فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. افرادی که مغازه‌ای با فضای بسیار محدود دارند، می‌توانند از درب‌های شیشه‌ای سکوریت کشویی استفاده کنند. در نوع دستی آن، درب مذکور با دست باز و بسته می‌شود و در نوع اتوماتیک، درب روی یک ریل حرکت می‌کند.

درب شیشه‌ای سکوریت لولایی: درب شیشه‌ای سکوریت لولایی به‌صورت دستی و اتوماتیک در صنعت ساختمان‌سازی ساخته می‌شود. نوع دستی آن به‌صورت پروانه‌ای حول یک لولا باز و بسته می‌شود و نوع اتوماتیک از طریق نیروی کامل مکانیکی نیز باز و بسته می‌شود. درب‌های شیشه‌ای سکوریت لولایی در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود که ازاین‌حیث، مورد استقبال مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه قرار گرفته است. همچنین قیمت خرید درب شیشه‌ای سکوریت لولایی نسبت به سایر درب‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

درب شیشه‌ای سکوریت ریلی: درب شیشه‌ای سکوریت ریلی، پرکاربردترین درب شیشه‌ای سکوریت در بازار ایران محسوب می‌شود. این نوع درب در فضای محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و تنها نیاز به یک فضا در کنار درب دارد تا پنل شیشه‌ای به‌درستی پشت آن قرار بگیرد. این نوع درب را می‌توان در مغازه، راه‌پله و سرویس بهداشتی استفاده کرد. درب شیشه‌ای سکوریت ریلی به‌صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود و اغلب در اماکن پرتردد مانند بانک، بیمارستان و مراکز اداری و تجاری نصب و به کار برده می‌شود. نوع اتوماتیک درب شیشه‌ای سکوریت ریلی، مانع هدر رفتن انرژی کاذب می‌شود و از ورود گردوخاک و آلودگی صوتی دوری می‌کند.

مزایای استفاده از شیشه سکوریت برای درب

درب شیشه‌ای سکوریت اسپایدری: درب شیشه‌ای سکوریت اسپایدری یکی از جدیدترین انواع درب‌های شیشه‌ای سکوریت در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌آید و هنوز در بازار به‌صورت گسترده رایج نشده است. این نوع درب‌ها به‌صورت تک لنگه یا دو لنگه طراحی می‌شوند. سکوریت به‌کار رفته اغلب به‌اندازه 10 میلی‌متر است. انتخاب نوع شیشه در انواع درب شیشه‌ای سکوریت مذکور بستگی به کاربرد فضا داشته و بر مبنای آن، شیشه با ضخامت مناسب انتخاب می‌شود.

کاربرد درب شیشه ای سکوریت چیست؟

اغلب، درب‌های شیشه‌ای سکوریت در مغازه‌ها، فروشگاه و مراکز اداری و تجاری پرتردد به کار برده می‌شوند. به‌عنوان ‌مثال، درب شیشه‌ای سکوریت اتوماتیک ریلی در مکان‌های پرتردد استفاده می‌شود تا امنیت بیشتری را برقرار سازد و مانع ورود غیرقانونی سارقین و انجام عمل سرقت شود. درب شیشه‌ای سکوریت کشویی در بیشتر مغازه‌هایی که از فضای محدودی برخوردار هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا این نوع درب به طور معمول فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. اکثر دیوارپوش‌های شیشه‌ای از جنس شیشه سکوریت هستند که در منازل، اداره‌ها، حمام و سرویس‌های بهداشتی نصب می‌شوند. دیوارپوش‌های شیشه‌ای سکوریت به‌راحتی قابل شستشو هستند، به‌آسانی نصب می‌شوند و ضدخش و ضد عایق هستند. همچنین این نوع دیوارپوش‌ها قابلیت جابه‌جایی دارند و در صورت نقل‌مکان، می‌توان شیشه‌ها را از دیوار جدا کرد.

عکس4

مزایای درب شیشه‌ای سکوریت چیست؟

درب شیشه‌ای سکوریت مقاومت بالایی در برابر دما و حرارت دارند، به همین علت با تغییرات دمایی، هیچ اتفاق مخربی برای این نوع درب صورت نمی‌گیرد. در کلام ساده‌تر، آن‌ها ضد حریق هم هستند. درب شیشه‌ای سکوریت در برابر ضربه و فشار بسیار قوی و مستحکم است، در صورتی‌که حتی با ضربه‌ای مواجه شود، قطعات به‌صورت کوچک و ریز تبدیل می‌شوند که امکان آسیب رساندن را کاهش می‌دهد. این نوع درب‌ها از ورود زیاد گرد و خاک جلوگیری می‌کنند و میزان ورود آلودگی صوتی به فضا را هم کاهش می‌دهند. درب‌های شیشه‌ای سکوریت نیاز به تعمیر و نگهداری متداول ندارند و در انواع، ابعاد و رنگ‌های مختلف تولید و توزیع می‌شوند

مزایای استفاده از شیشه سکوریت برای درب

قیمت درب‌ شیشه‌ ای سکوریت در بازار ایران چقدر است؟

به علت نوسانات نرخ ارز، ارائه یک قیمت ثابت جهت خرید و فروش درب شیشه‌ای سکوریت به افراد غیرممکن است. البته متقاضیان باید بدانند که هرکدام از انواع درب شیشه‌ای سکوریت بسته به نوع کاربردشان، از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم که برای استعلام آخرین قیمت درب شیشه‌ای سکوریت، با کارشناسان خبره آذرتاش تماس حاصل فرمایید.

حرف آخر

بی شک، درب‌های شیشه‌ای سکوریت در ایران نسبت به گذشته پرکاربردتر شده‌اند، آن‌ها به‌خوبی وظیفه برقراری امنیت را در فروشگاه‌ها و مراکز اداری ایفا می‌کنند. طراحی زیبا و جذاب آنها هم مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. درب شیشه‌ای سکوریت ریلی نسبت به سایر درب‌ها، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و با توجه‌ به مزایا و کاربردهای فراوان آن، از نظر قیمت هم مقرون‌به‌صرفه است.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *