آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
گل ابوتیلون

معرفی گل ابوتیلون

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، گل ابوتیلون گل بومی برزیل است. گونه‌ای از گل طبیعی که گاهی در بلندترین حالت خود به ۲ متر نیز می‌رسد. بسیاری از گونه‌های اوبوتیلون نیازمند شرایطی مانند گلخانه هستند تا بتوانند به خوبی رشد کنند. جدول زیر مشخصات کلی این گیاه را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین در ادامه به مواردی مانند کاشت و پرورش ابوتیلون، خواص گل ابوتیلون، نگهداری گل آبوتیلون و … خواهیم پرداخت.

خصوصیات گل ابوتیلون

گیاه گل ابوتیلون با تعداد زیادی گونه که نزدیک به ۱۰۰ عدد است در طبیعت وجود داشته و به صورت علفی می‌روید. این گیاه یکساله، چند ساله و در برخی گونه‌ها همیشه سبز است. برای شناخت آن باید به برگ‌ها دقت کنید. عموما ظاهرشان به صورت پنجه‌ای بوده و تعداد زیادی لکه‌های سفید مایل به زرد روی آنها دیده می‌شود.

به جز برگ، گل‌های قرمز و صورتی و در برخی از گونه‌ها با رنگ زرد یا نارنجی و سایز ۳ تا ۴ سانتی‌متر، نیز می‌تواند نمادی برای این گیاه باشد. فصل گل دهی ابوتیلون تقریبا از اواسط بهار تا پایان تابستان است. محل گل‌ها دقیقا روی بوته گیاه مادر بوده و به شکل زنگوله‌ای و متشکل از ۵ گلبرگ است. این بخش از گیاه در قسمت پایه به هم متصل شده‌ و به صورت منفرد یا زوج هستند.

گل ابوتیلون

پرورش گل ابوتیلون

شرایط نگهداری از گل ابوتیلون نیز مانند بسیاری از گیاهان نیازمند رعایت نکاتی است که در اینجا به آنها اشاره کرده‎ایم:

آبیاری مناسب ابوتیلون

زمان بندی آب دادن به ابوتیلون باید با توجه به خاک آن انجام شود. هر زمان که شاهد خشک شدن آن بودید، بدانید که گیاه شما تشنه است.

خاک ابوتیلون، مکانی ابدی برای زندگی گیاه شما

ابوتیلون تنها در مکان‌هایی رشد می‌کند که زهکشی مناسبی داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا خاک درون گلدان، گلی نشده و به میزان کافی خالی شود. همچنین باید رطوبت ابوتیلون مناسب باشد تا آسیبی به گیاه وارد نشود.

دمای مناسب ابوتیلون

میزان گرما یا سرمای محیط نیز روی رشد و نگهداری ابوتیلون موثر است. حداکثر دمایی که در زمستان می‌تواند تحمل کند، ۱۲- درجه سانتیگراد است که البته قسمتی از بخش‌های هوایی گیاه را در این دما از دست خواهید داد. بهترین دمای ابوتیلون ۱۰ درجه سانتیگراد در زمستان است. در فصول گرم رشد گیاه بهتر است و بهترین دما برای آن بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

نور مناسب ابوتیلون

نکته بعدی در نگهداری گیاه نور ابوتیلون است. آفتاب کامل یا نیمه سایه می‌تواند مکان خوبی برای رشد این گیاه باشد.

گل ابوتیلون

سخن پایانی

در این مطلب به تمام نکات مربوط شرایط نگهداری گل ابوتیلون پرداختیم تا بتوانید به راحتی در مورد نگهداری آن تصمیم گیری کنید. این مطلب می‌تواند یک راهنمای کامل برای شما باشد تا زندگی گیاه خود را طولانی‌تر کرده و از زیبایی و رایحه بی‌نظیرش لذت ببرید. فروش گل ابوتیلون در بسیاری از گلفروشی‌ها انجام می‌شود که نیاز شما را به کاشت آن از بین خواهد برد.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *