آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، کاغذ دیواری ها از مهم ترین عوامل در طراحی دکوراسیون منزل می باشند که فضای داخلی منزل را جذاب تر می کنند. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند . در ادامه به نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری اشاره می کنیم.

برای دیزاین نمای داخلی منازل و مکان‌ های اداری و تجاری همواره متریال‌ های بسیار مختلفی وجود دارد مانند کاغذ دیواری، پوستر، گچ بری، رنگ، کناف، دیوارپوش های پلاستیکی، دیوارپوش های سنگی، آجر نسوز و انواع مختلف دیگر نیز وجود دارد یکی از پرطرف‌ دارترین و قدیمی‌ ترین نوع متریال برای پوشش دیوارها کاغذ دیواری ها هستند.

این نوع پوشش از سال‌ های بسیار دور ابداع شده که شاید یکی از قدیمی ‌ترین نوع‌ های دیوارپوش باشند. اگر بخواهیم در مورد قدمت آن صحبت کنیم شاید بتوان گفت که اولین کاغذ دیواری‌ را در کشور چین ساخته‌اند. چینی ‌ها قبل ‌از میلاد مسیح از کاغذ دیواری برای پوشش ‌دهی دیوار های خود استفاده می‌ کردند.
که نوع آن ‌ها از برنج بود یعنی با استفاده از برنج نوعی کاغذ تهیه می‌ کردند که آن‌ را بر روی دیوار های خود نصب می‌ کردند و روی آن‌ ها نقاشی انجام می ‌دادند و در اصطلاح نوعی پارتیشن درست می ‌کردند که همواره در طی سالیان متوالی مورد استفاده بوده و حتی یکی از پرطرفدار ترین صنایع دستی این کشور نیز می‌باشد. حال می‌ خواهیم در مورد کاغذ دیواری و نکاتی که هنگام انتخاب باید در نظر داشته باشید با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کارایی کاغذ دیواری ها

کاغذ دیواری ها متریالی هستند که برای پوشاندن دیوار بکار می‌روند که باعث زیبا تر کردن فضا می ‌شود. نکته‌ای که باید در هنگام خرید کاغذ دیواری به آن اشاره کرد این است که باید حتما توجه داشته باشید که از چه رنگ و چه طرح استفاده می‌ کنید تا بعد از گذشت چند وقت از انتخاب رنگ و طرح مد نظر پشیمان نشوید.
بسیاری از افراد در هنگام کاغذ دیواری دقت لازم را انجام نمی ‌دهد و اگر مشاور فروش با تجربه در کنارشان نباشد قطعا انتخاب اشتباه انجام می ‌دهند زیرا اکثراً به کیفیت طرح و همچنین نیاز خود دقت نمی ‌کنند. حال با ما همراه باشید تا چند مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید کاغذ دیواری به آن‌ ها توجه کنید را با شما در میان بگذاریم.

یکی از آپشن های بسیار خوب کاغذ زیبایی این است که قابلیت اجرا در تمامی فضاهای خانه مانند پذیرایی، اتاق خواب کودک، اتاق ‌خواب و در بسیاری از موارد حتی در حمام و سرویس بهداشتی نیز امکان نصب آن وجود دارد، نکته مهم این است که قبل ‌از این ‌که اقدام به انتخاب نوع کاغذ دیواری کنید ابتدا مکانی را که می‌ خواهید در آن کاغذ دیواری نصب شود را مشخص کنید.

با انجام این کار حال می ‌دانید که کاغذ دیواری با چه کاربردی لازم دارید. پیشنهاد می کنیم از مقالات مربوط به ” دکوراسیون داخلی ” نیز دیدن نمایید. کاغذ دیواری‌ ها دارای کاربرد های متنوعی هستند. شامل کاغذ دیواری‌های معمولی، کاغذ دیواری های ضد رطوبت، مخملی، سه بعدی و مدل ‌های دیگر که هرکدام بستگی به مکانی که می‌ خواهید در آن کاغذ دیواری نصب کنید طراحی شده‌اند.

کاغذ دیواری ‌ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های بسیار متنوعی تولید و طراحی می‌ شوند که شاید در نگاه اول تفاوتی نداشته باشند اما تفاوت در رنگ‌ ها نیز باعث تفاوت در کاربرد آن‌ ها می‌شود. برای مثال کاغذ دیواری هایی با رنگ‌های روشن بسیار مناسب برای مکان‌ ها و اتاق‌ های کوچک هستند. زیرا رنگ‌های روشن اتاق‌ را بزرگ ‌تر نشان می‌ دهند و فضا را دوستانه ‌تر می‌ کند.

اما استفاده از کاغذ دیواری‌ های تیره برای فضا های کوچک مناسب نبوده و کاربرد بیشتری در فضا هایی با دیوار های بزرگ دارند. یا به ‌طور مثال از کاغذ دیواری های با طرح‌ های گل‌ دار بیشتر در نصب دیوار هایی استفاده می ‌شود که دارای ترک یا نا هماهنگی در زیر کار هستند. زیرا این کاغذ ها پوشش‌ دهی خوبی دارند و همچنین در‌ بزرگ تر دیده شدن فضا های کوچک بسیار تاثیر گذار هستند.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

طرح های مختلف کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها در طرح‌های بسیار مختلفی تولید می‌شوند. بعضی از کاغذ دیواری‌ها دارای طرح‌های بزرگ و بعضی دارای طرح‌های کوچک هستند. طرح ‌های خیلی بزرگ معمولاً باعث می‌ شوند که اتاق‌ ها و فضا های خیلی بزرگ دنج تر به‌ نظر برسند و همچنین باعث ایجاد فضای زیباتر می‌شوند.

یکی از طرح‌ های پرطرفدار طرح‌ هایی هستند که دارای خطوط عمودی اند. کاغذ دیواری هایی که دارای خطوط عمودی هستند باعث می‌شوند که دیوار های شما بلندتر به‌نظر برسند اما کاغذ زیبایی‌ هایی که دارای خطوط افقی هستند باعث می‌شوند که دیوار های شما از نظر طولی وسیع ‌تر دیده شوند. این کاغذ دیواری‌ ها که دارای طرح افقی هستند برای اتاق‌های کوچک و همچنین اتاق‌ هایی که سقف کوتاهی دارند بسیار مناسب هستند.

رنگ و طرح کاغذ دیواری مناسب برای اتاق

حال با شما هستیم تا ببینیم چه رنگی و طرحی برای کدام قسمت از منزل مناسب‌تر است. در انتخاب کاغذ دیواری یکی از نکاتی که بسیار مهم است همخوانی آن با سایر لوازم موجود در منزل شماست و اگر قصد دارید تا دیواری در پذیرایی خود را کاغذ دیواری کنید به نکته ست کردن توجه کنید.

این نکته بسیار در زیبایی دیزاین شما تاثیرگذار خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به لوازم موجود در خانه و رنگ آن‌ها به انتخاب رنگ ‌بندی کاغذ دیواری خود بپردازید. مثلاً اگر رنگ مبلمان و پرده‌های شما در تناژ طوسی خاکستری سفید می‌باشد سعی کنید از کاغذ دیواری ای استفاده کنید که دارای پیش‌زمینه روشن با طرح‌های کوچک به رنگ خاکستری باشد. این امر باعث ایجاد نوعی هارمونی و انتقال آرامش به شما می‌شود نکته دیگر توجه به انتخاب نوع رنگ و تاثیر آن در نورگیری منزل شماست اگر منزلتان دارای پنجره‌های کوچک است و یا نورگیری مناسب ندارد خیلی مهم است که از کاغذ دیواری به رنگ تیره استفاده نکنید زیرا این امر موجب می‌شود که نورگیری خانه شما کم شده و فضای خانه دلگیر و تاریک به‌نظر برسد.

همچنین استفاده از رنگ‌های روشن و ملایم باعث دل‌باز شدن محیط می‌شود. حتما در انتخاب کاغذ دیواری به رنگ مبلمان خود دقت کنید اگر مبلمانی با طراحی شلوغ دارید که پارچه‌ای گل‌دار و شلوغ دارد سعی کنید از کاغذ دیواری‌های ساده استفاده کنید و بالعکس اگر مبلمان شما تک‌ رنگ و ساده هستند سعی کنید کاغذ دیواری‌های گل‌دار یا طرحدار استفاده کنید که البته با رنگ مبلمان و پرده شما ست باشد.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

چطور دیواری مناسب انتخاب کنیم

شاید خیلی‌ها به این نکته توجه نکرده باشند و به‌اشتباه تمامی دیوارهای خانه خود را کاغذ دیواری کنند و بدتر از آن این‌ که تمام دیوارها را یک طرح کاغذ دیواری کنند. این روش، روشی بسیار قدیمی و دمده است اگر می‌خواهید دیزاین منزل شما بسیار شیک، امروزی و در عین‌ حال طوری باشد که دچار دل‌زدگی نشوید بهترین انتخاب این است که از چند کاغذ دیواری در طرح‌های مختلف و در ابعاد مختلف استفاده کنید.

مثلاً برای پذیرایی خود اصلا نیاز نیست تمام دیوارها را کاغذ دیواری کنید شما می‌توانید با تلفیق کاغذ دیواری، سنگ آنتیک، آجر نسوز و چوب ترموود و متریال‌های دیگر به دیزاین اتاق پذیرایی خود بپردازید. در مورد انتخاب دیوار مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی معمولاً سعی کنید دیوار کوچک را انتخاب نکنید. زیرا باعث می‌ شود پذیرایی شما کوچک به‌نظر برسد.

معمولاً برای این کار دیواری که مبلمان را رو بروی آن قرار می ‌دهید و بزرگ‌ ترین مبل در کنار آن قرار می‌گیرد را انتخاب کنید معمولاً مبل‌ های سه‌ نفره و دو نفره در کنار بزرگ ‌ترین ضلع دیوار قرار می ‌گیرند و آن قسمت از پذیرایی مناسب ‌ترین قسمت برای کاغذ دیواری کردن است. برای مکان ‌های دیگر خانه مثلاً اتاق‌ خواب هم می‌ توانید از قسمتی از دیوار که برش ندارد مثلاً قسمت ورودی درب یا پنجره را برای کاغذی کردن انتخاب نکنید و قسمتی که برش ندارد را برای نصب کاغذ دیواری انتخاب کنید. مثلاً قسمتی که تخت شما رو بروی آن قرار می ‌گیرد می ‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دو نکته طلایی در هنگام خرید کاغذ دیواری

برای خرید کاغذ دیواری شما به ۲ نکته طلایی نیاز دارید. همیشه از گذشته شنیده‌ایم که هر گرانی بی‌ دلیل نبوده و هر ارزانی بی‌ حکمت نمی‌ باشد. قطعاً با انتخاب متریالی با کیفیت شما می‌ توانید خیالی راحت بابت طول عمر آن داشته باشید. برای خرید کاغذ دیواری شما به ۲ نکته اساسی باید توجه کنید. ابتدا اینکه چقدر می‌ خواهید برای اجرای این طرح هزینه کنید و دومین مورد این که چه مقدار از مساحت منزل خود را می ‌خواهید با کاغذ بپوشانید.

با در نظر گرفتن این ۲ نکته شما می توانید اقدام به خرید تعداد رول های مناسب کنید. وقتی‌ که شما بودجه مناسبی را در نظر بگیرید قطعا می ‌توانید کاغذ دیواری با کیفیت‌ تر برای خانه خود انتخاب کنید که قطعا بر روی زیبایی آن نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

نکته پایانی

همان‌طور که می‌بینید با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی همواره شاهد تغییرات و بروزرسانی در تمامی بعدهای زندگی هستیم. این تغییرات و پیشرفت شامل کاغذ دیواری‌ ها نیز می‌ شوند. کاغذ دیواری ‌ها در سال ‌های اخیر دچار تغییر و تحول بسیاری شده و نوع‌ های بسیار جالبی از آن به بازار عرضه می ‌شود. مانند کاغذ دیواری‌ های سه‌ بعدی، کاغذ دیواری ‌های برجسته، کاغذ دیواری‌ های مخملی و …. اما نکته‌ مهم اینکه شما حتما در زمان خرید کاغذ دیواری به چیزی که باعث رفع نیاز شما شود باید دقت کنید.

اگر دیواری که دارید دچار نم می‌ شود و یا امکان رطوبت دارد حتما قبل‌ از آن تحقیق کنید که آیا نصب کاغذ دیواری بر روی آن دیوار امکان ‌پذیر است یا خیر؟زیرا بسیاری از افراد به‌ اشتباه بر روی دیوارهای رطوبتی کاغذ دیواری نصب می ‌کنند و بعد از گذشت چند وقت پشیمان می‌ شوند. زیرا کاغذ دیواری پف ‌کرده و پوسته ‌پوسته شده و درنهایت پاره می‌شود.

نکته دیگر این‌ که حتما سعی کنید از نصاب خوب استفاده کنید و این‌ که سعی کنید اطلاعات کامل درمورد جنس کاغذ دیواری ای که تهیه می ‌کنید داشته باشید. زیرا خیلی از افراد از قابلیت‌ های کاغذ دیواری خریداری‌ شده اطلاع ندارند و فرضاً کاغذ دیواری با جنس معمولی می‌ گیرند و هنگامی ‌که می ‌خواهند آن را شستشو دهند دچار مشکل و پارگی می‌شوند.

برای مواجه نشدن با همه این مشکلات خیلی مهم است که قبل ‌از خریداری کاغذ دیواری حتما از یک مشاور خوب مشورت بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *