آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
نکات مهم نورپردازی محوطه باغ و حیاط ویلا

نکات مهم نورپردازی محوطه باغ و حیاط ویلا

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، نورپردازی فضای بیرون خانه امری بسیار مهم است که نکات مربوط به خود را دارد. محوطه باغ و حیاط ویلا هم از این نکات بی بهره نیستند و در این مقاله به نکات مهم نورپردازی محوطه باغ و حیاط ویلا پرداختیم. تا انتها همراه ما باشید.

می توانید با انتخاب رنگ های چشمگیر جسورانه عمل کنید یا این که با انتخاب رنگ های ملایم تر فضای صمیمانه ای ایجاد کنید. برای روشنایی باغ یا نورپردازی حیاط ویلایی از لامپ های LED ضدآب که انرژی کافی، ولتاژ کم و دوام بالایی دارند استفاده کنید. منبع تغذیه برخی از این سیستم های روشنایی با باطری قابل شارژ یا انرژی خورشید است.

وقتی برای نورپردازی خانه های ویلایی ایده پردازی می کنید، از ایجاد هات اسپات بپرهیزید. چون می تواند باعث اذیت شدن چشم افراد شود. منظور از هات اسپات، هایلایت هایی است که بیش از اندازه نوردهی شده اند.

با نورپردازی حیاط باغچه و مسیر ورودی ویلا یا خانه تان، زمانی که خورشید در آسمان نیست هم می توانید مهمانی برگزار کنید و ایده های خود را عملی کنید. داشتن فضای بیرونی خیره کننده باعث ایجاد تجربه هیجان انگیزی برای مهمانان تان خواهد شد. بنابراین در این مقاله ۵ مورد از مهم ترین نکات نورپردازی محوطه باغ و حیاط ویلا را با شما درمیان می گذاریم.

نکات مهم نورپردازی محوطه باغ و حیاط ویلا

نورپردازی دیوار حیاط و ورودی ویلا

نورپردازی دیوارهای باغ یا ویلا بسیار مهم است؛ چرا که حکم این دعوت فریبنده را دارد. یک مسیر ورودی روشن که به حیاط یا باغ منتهی می شود، نه تنها مهمان ها را به داخل راهنمایی می کند، بلکه به طرز زیبایی سبب روشن شدن مسیر می شود. نصب چراغ برای نورپردازی باغچه ها در دو طرف مسیر و در ارتفاع پایین، تاثیر جادویی ای روی سنگفرش ها می گذارد. علاوه بر این می توانید در امتداد لبه های مسیر (خصوصا اطراف گل و گیاهان) نیز نورپردازی انجام دهید. گاهی نورپردازی باغچه کوچکی هم می تواند زیبایی حیاط و ورودی ویلای شما را چند برابر کند.

فانوس ها یا لامپ های خورشیدی ای که آویزان شده اند نیز از جمله ایده های روشنایی محوطه باغ و حیاط ویلا هستند. زیرا نیاز به سیم های الکتریکی را حذف می کنند. به علاوه، چراغ های توکار زمینی در مسیر عبور نیز ایده جالبی هستند.

نورپردازی پله های محوطه باغ و ویلا

با لامپ های توکار، مسیر پله های باغ و ویلا که از خانه تا فضای بیرونی امتداد دارند را روشن کنید. نورپردازی زیر هر پله با کمک لامپ LED، باعث تاباندن درخششی از نور روی هر کدام از پله ها می شود.
اگر پله ها مجاور یک دیوار آجری هستند، می توانید با کار گذاشتن چراغ هایی کار نورپردازی دیوار باغ را انجام دهید تا روشنایی ملایمی را فراهم کنید که بر تمام فضای بیرون غلبه نمی کند. می توانید از حسگرهای تشخیص حرکت به همراه نورپردازی پله های باغ و حیاط استفاده کنید.

نکات مهم نورپردازی محوطه باغ و حیاط ویلا

نورپردازی تراس و ایوان خانه و ویلا

نورپردازی ایوان باید به نحوی باشد که مانع از لیز خوردن یا افتادن شود، خصوصا زمانی که مهمان دارید. به عنوان یک فضای بیرونی با استفاده زیاد، طراحی روشنایی ایوان باید در پله ها، مسیر و نرده ها اعمال شود. چراغ های LED توکار نیز می توانند برای روشن کردن فضای ایوان یا تراس ویلا استفاده شوند. روشنایی نرده ها و پله ها، ایمنی را افزایش می دهد و فضای زیبایی را ایجاد می کند.

نکات مهم نورپردازی محوطه باغ و حیاط ویلا

نورپردازی استخر ویلا

ایمنی یک عامل مهم در طراحی نورپردازی استخر ویلا است. از مسیر عبور و پله های اطراف استخر شروع کنید و از نورپردازی مخفی یا توکار در محیط اطراف استخر استفاده کنید تا این قسمت را روشن کنید و مانع از حوادثی مثل لیز خوردن شوید.

نورپردازی زیر آب که از چراغ های استخری رنگی استفاده می کند، این دیزاین را تکمیل می کند. می توانید بالای استخر و روی درخت چراغ های کوچکی آویزان کنید تا جلوه بامزه، شاد و ستاره مانندی ایجاد کنید.

نورپردازی نمای آب استخر ویلا و اطراف آن را فراموش نکنید. قسمت هایی که باید روی آن ها تمرکز کنید شامل فواره استخر، دیواره استخر، راه آب و… هستند. اگر نورپردازی آب با دقت بالا انجام شود هنگام شب جلوه ای جادویی خواهد داشت و می تواند برای مهمانی ها سرگرم کننده باشد.

نورپردازی کف استخر ویلا بیشترین تاثیر را در زیبایی و روشنایی استخر باغ شما خواهد داشت. زمانی که نور از پایین بتابد، قطرات آب شبیه الماس های درخشان خواهند بود. نورپردازی آب از قسمت بالا می تواند چالش برانگیز باشد، چون در این موقعیت آب به جای جذب نور، آن را منعکس می کند. تا زمانی که بهترین قسمت را برای نورپردازی پیدا کنید، موقعیت ها و زوایای گوناگونی را امتحان کنید.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *