آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
پنجره دوجداره چوبی

با مزایای پنجره دوجداره چوبی آشنا شوید

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، در گذشته از چوب در تولید پنجره بسیار استفاده می شد. چوب کاملا عایق در برابر سرما و گرما می باشد. امروزه با توجه به نسل جدید پنجره های دوجداره و استفاده از شیشه های دوجداره و یراق آلات مخصوص پنجره های دوجداره ، و با توجه به گران بودن و پر هزینه بودن پنجره های چوبی و عدم نصب استاندارد یراق آلات دوجداره در پنجره های چوبی ، از اینرو از این پنجره ها کمتر استفاده می شود و بیشتر از مدل های آلومینیومی و پی وی سی استفاده می شود پنجره های دوجداره چوبی اگر خوب تولید گردند یکی از گزینه های مناسب جهت معماری های سنتی می باشند.

پنجره دوجداره چوبی

شیشه دوجداره استاندارد

با توجه به اینکه شیشه ۸۰ درصد یک پنجره را تشکیل می دهد از اینرو جهت پنجره دوجداره عایق خود حتما باید از شیشه دوجداره استاندارد استفاده نمایید. یکی از بهترین انواع شیشه دوجداره و جهت مصارف معمولی شیشه دوجداره ۶-۴ با فضای داخل ۱۲ میل می باشد. این یعنی جداره داخلی شیشه دوجداره شما ۴ میلیمتر ضخامت داشته باشد و جدار خارجی شما ۶ میلیمتر و فضای بین دو شیشه که باید با گاز آرگون پر شود تا هم عایق صوت و گرما و سرما باشد و هم فضای بین دوشیشه میعان تشکیل نگردد و با اصطلاح شیشه دوجداره بخار نگیرد.

شیشه دوجداره 6-4 جهت مصارف معمولی می باشد. اگر منزل شما جنب اتوبان است و یا آلودگی صوتی بالایی دارید حتما از شیشه دوجداره ای استفاده نمایید که جدار خارجی آن از دو شیشه که به یکدیگر پرس شده اند و بین آن یک طلق بی رنگ و عایق با عنوان pvb قرار دارد، استفاده نمایید تا شدت صوت را به میران 70 درصد کاهش دهد.

پنجره دوجداره چوبی

ویژگی های شیشه دوجداره استاندارد

۱- شیشه ها فلوت و درجه یک باشد و فاقد هر گونه موج ، گره و جوش باشد.

۲- دور تا دور شیشه دوجداره به صخامت ۸ میل تا ۱۰ میل سیاهی چسب از روبه رو معلوم باشد. یعنی پهنای چسب سیاه از روبه رو از هر طرف حداقل ۸ میل باشد.

۳- سوپاپ های گاز بر روی اسپیسر های آلومینیومی قابل رویت باشد.

۴- اسپیسر های آلومینیومی در گوشه ها خم شده باشند و کات نشده باشند.

۵- وفتی شیشه دوجداره را تکان می دهید مثل نمک دان صدا دهد ، این صدا به این معنا می باشد که در داخل اسپیسر های آلومینویم مواد ریز سیلیکاژل و یا همان رطوبت گیر تزریق شده باشد.

۶- از چسب اولیه بوتیل تزریقی استاندارد و چسب پلی سولفاید با ترکیب و درصد مشخص استفاده شده باشد. دقت شود از بوتیل های خودسر که همراه اسپیسر می باشند ، استفاده نشود.

پنجره دوجداره چوبی

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «با مزایای پنجره دوجداره چوبی آشنا شوید»

  1. پروانه پازنده

    قیمت یک متر پنجره دو جداره شیشه ای چند است؟
    ممنون میشم پاسخ بدید و جزییات بیشتری از پنجره ی دو جداره چوبی و یو پی وی سی زنگی به ایمیلم ارسال نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *