آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
پنجره دوجداره upvc فولکس واگنی

پنجره دوجداره upvc فولکس واگنی

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، پنجره دوجداره upvc فولکس واگنی همانطور که از نام آن پیدا است شبیه به عملکرد درب ماشین های فولکس واگن می باشد. یعنی به هنگام باز شدن به صورت ریلی،  لنگه حدودا ۸ سانتی متر به داخل می آید و سپس همانند درب خودروی فولکس واگن به صورت کشویی حرکت کرده و پنجره باز می شود. به همین دلیل و نیز به علت استفاده از یراق آلات خاص، پنجره فولکس واگنی یو پی وی سی دارای مصارف خاص و ویژه ای می باشد. درب و پنجره فولکس واگنی یک انتخاب درست برای مکان هایی است که دارای درب و پنجره های لولایی با ابعاد بزرگ هستند. سیستم فولکس واگنی جهت بازشوهای بزرگ و لنگه های سنگین بسیار مناسب است و ایجاد فضایی باز و منظره ای دلپذیر را برایتان به ارمغان می آورند. و در ساختمان هایی که دارای پنجره های قدی تا کف می باشد، بیشترین مورد استفاده را دارند. حالت بهینه بازشوی فولکس واگنی همانند پنجره دوجداره کشویی عمل می کند و حرکت آن بر روی ریل، بدون ایجاد فضای مزاحم است. با این حال درب و پنجره فولکس واگنی upvc سه تفاوت عمده نسبت به درب و پنجره کشویی دارد که موجب برتری این حالت بازشو شده است:

تفاوت پنجره دوجداره فولکس واگنی با پنجره دوجداره کشویی

تفاوت در نحوه باز و بسته شدن: هنگامی که پنجره فولکس واگنی در حالت بسته قرار دارد همانند درب و پنجره لولایی است ، با این تفاوت که هنگام باز شدن به سمت عقب آمده و بر روی ریل قرار میگیرد و به حالت کشویی حرکت می کند. اما در پنجره دوجداره کشویی، لنگه بازشو تماما بر روی ریلی که روی پروفیل فریم تعبیه شده حرکت می کند.

تفاوت در میزان عایق بندی: مکانیزم بسته شدن پنجره و درب فولکس واگنی موجب چفت شدگی لنگه بازشو به فریم می گردد. در نتیجه عایق بندی بالاتری نسبت به پنجره کشویی دارد.

تفاوت در قیمت پنجره فولکس واگنی و کشویی: در ابعاد استاندارد قیمت پنجره فولکس واگنی نسبت به قیمت پنجره کشویی بالاتر است (قیمت یراق آلات فولکس واگنی نسبت به یراق کشویی بسیار بالاتر است). اما اگر ابعاد درب و پنجره دوجداره در حالت اور سایز (ابعاد بزرگتر از معمول) باشد، بدلیل گرانتر بودن قیمت پروفیل کشویی مصرفی، قیمت این دو حالت بازشوی پنجره تقریبا یکسان خواهد شد.

پنجره دوجداره upvc فولکس واگنی

نکات ویژه پنجره دوجداره فولکس واگنی upvc

پنجره فولکس واگنی یو پی وی سی دارای خصوصیات فراوانی است. در زیر برخی از این موارد برای مشاهده آورده شده اند:

این پنجره ها را می توان تا ۴۵ درجه نیز باز نمود.

باز و بسته شدن پنجره فولکس واگنی موجب اشغال هیچ فضایی نمی شود.

در میزان وزن این پنجره ها دقت لازم (عرض و ارتفاع و وزن لنگه) به کار رود تا به علت سنگینی زیاد از تغییر شکل قاب پنجره جلوگیری شود. و هم چنین از عملکرد آن کاسته نشود.

فیتینگ از مهم ترین مزیت های فولکس واگنی نسبت به کشویی می باشد. این قابلیت باعث می گردد تا هنگام باز شدن پنجره از چهارچوب اصلی خود جدا و در روی ریل مجزا قرار بگیرد.

یراق آلات فولکس واگنی جزو زیباترین یراق آلات پنجره می باشد و دارای رنگ بندی های متنوع است. با توجه به طراحی داخلی می توانید از رنگ متناسب با محل نصب تان استفاده کنید.

بهتر است از پروفیل های ۶۰ و یا ۷۰ در یراق آن استفاده شود. و از مواد گالوانیزه یکپارچه با ضخامت ۵/۱ میلی متر و لاستیک مخصوص استفاده نمود.

نحوه استفاده از پنجره دوجداره فولکس واگنی upvc

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی بسیار زیبا، با دوام و عایق می باشند چرا که حد فاصل پروفیل بازشو و فریم دو یا سه نوارآب بندی قرار می گیرد و باعث هوابندی و عایق سازی بیشتر پنجره می گردد. درب و پنجره دو جداره فولکس واگنی، قسمت اعظم عملکرد پنجره، بر عهده یراق آلات است. یراق آلات مورد استفاده آن شامل یراق آلات دستی، اتوماتیک و فول اتوماتیک  است.

دستگیره پنجره upvc فولکس واگنی در حالت پایین بسته است. با حرکت ۹۰ درجه ای به سمت خط افقی، درب یا پنجره بصورت دو حالته (۳۰ درجه از بالا) باز خواهد شد. در نهایت با حرکت به سمت بالا (۴۵ درجه) قفل امنیتی آزاد می شود و لنگه بازشو از سمت پایین وارد ریل می شود. سپس بصورت کشویی به طرفین حرکت می کند.

در هنگام بستن درب کافیست لنگه را در جهت بسته شدن حرکت دهید. پایین بازشو بصورت خودکار و یا با کمک دست (بستگی به نوع یراق آلات: اتومات، نیمه اتومات و مکانیکی) به سمت داخل فریم حرکت می کند. سپس با چرخاندن دستگیره و یا کمک دست قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده و درب فولکس واگنی بسته می شود.

پنجره دوجداره upvc فولکس واگنی

اینستاگرام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *