آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
استفاده از پنجره دوجداره به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد در ساختمان‌های امروزی رو به افزایش است.

چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، استفاده از پنجره دوجداره به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد در ساختمان‌های امروزی رو به افزایش است. این پنجره‌ها به دلیل داشتن بیشترین عایق صوتی و حرارتی و صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل منزل، به مرور جایگزین پنجره‌های قبلی می‌شوند. در همین راستا مجموعه آذرتاش پنجره قصد دارد تا به سوال «چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟» پاسخ دهد.

جنس پروفیل:

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب یک پنجره دو جداره آلومینیوم یا upvc در ساخت یک ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد، پروفیل دو جداره استفاده شده در این پنجره‌ها می‌باشد. پروفیل فریم، پروفیل مولیون و پروفیل بازشو یا ساش سه نوع پروفیل دو جداره هستند که ساخت پنجره‌ها دو جداره مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع پروفیل استفاده شده در پنجره، بر کیفیت و همچنین قیمت آن تأثیر گذار است. شاید مهمترین سوال در زمینه انتخاب پروفیل دوجداره این باشد که آلمینیوم بهتر است یا upvc ؟. در نظر داشته باشید که قیمت پنجره های آلومینیومی از upvc بیشتر است. پروفیل upvc دارای برند های مختلفی است و با توجه به کیفیت، رنگ و برند تولید کننده قیمت های متنوعی دارند. علاوه بر آن پروفیل upvc از لحاظ عرض (سری)، تعداد حفره های تعبیه شده (چمبر)، رنگ و نوع کاربرد آن در درب و پنجره دوجداره دارای دسته بندی های متفاوتی می باشد.

چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

ابعاد پنجره:

دانستن ابعاد دقیق درب و پنجره ها و همچنین تعداد بازشو ها در قیمت درب و پنجره دوجداره تاثیر میگذارد. همچنین پنجره ها با طراحی و شکل استاندارد نسبت به پنجره های سفارشی با اشکال هلالی و دایره ای قیمت پایین تری دارند. همچنین پنجره های بزرگتر به دلیل استفاده بیشتر از مواد قیمت بالاتری دارند.

چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

یراق آلات:

یراق آلات مورد استفاده در پنجره‌های دو جداره دارای نقش بسیار مهمی در کیفیت و کارکرد درب و پنجره‌ها دارند. به طور کلی یراق آلات دارای انواع و کیفیت های متفاوتی هستند و به دلیل آنکه مرتب و مداوم مورد استفاده قرار می گیرند باید کیفیت بالایی داشته باشند تا با استفاده مداوم فرسوده نشوند. یراق آلات در پنجره‌های دو جداره شامل اسپانیولیت، قفل، لولاها و دستگیره و انواع قطعات فلزی استفاده شده در این پنجره‌ها می‌باشد. بنابراین در هنگام انتخاب پنجره دو جداره باید به کیفیت یراق آلات مورد استفاده در آن نیز توجه کرد. معمولا در قیمت یراق آلات عواملی مانند سایز اسپانیولت، نوع یراق آلات (بسته به نوع پنجره و بازشو آن)، برند یراق آلات و کشور تولید کننده و همچنین تغییرات نرخ ارز و در نتیجه قیمت نهائی پنجره تاثیر گذار است.

چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

نوع شیشه:

شیشه دوجداره و سه جداره نسبت به شیشه های معمولی از قیمت بالاتری برخوردارند چرا که به علت صرفه جویی در مصرف انرژی و عایق بندی بهتر بین جداره های شیشه از گاز آرگون استفاده می شود. این نوع شیشه ها در استفاده بلند مدت بهتر نوع شیشه هستند.شیشه دوجداره می تواند مشجر، رفلکس،رنگی،سکوریت و لمینت باشد.هر در هر نوع قیمت متفاوت می شود.

چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

گالوانیزه استفاده شده:

یکی از موارد مهمی که در کیفیت و قیمت پنجره دوجداره حائز اهمیت است ضخامت گالوانیزه استفاده شده در داخل بدنه پروفیل است.حداقل ضخامت گالوانیزه مورد استفاده در درب و پنجره دوجداره استاندارد یک و نیم میلیمتر است که در پنجره دوجداره با ارتفاع بالای دو متر از گالوانیزه با ضخامت دو میلیمتر استفاده می گردد. متاسفانه برخی از تولید کنندگان پنجره دوجداره یو پی وی سی ارزان شدن قیمت پنجره از ابعاد و ضخامت گالوانیزه کم می کنند یا حتی در برخی موارد از گالوانیزه استفاده نمی کنند.

چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

هزینه نصب:

فرآیند نصب پنجره دو جداره بعد از بتونه کاری و قبل از نقاشی کردن ساختمان انجام می‌گیرد. نصب اصولی و درست درب و پنجره های دو جداره بسیار حائز اهمیت است و باید توسط یک تیم متخصص و آشنا به فرآیند نصب انجام شود. نصب درب و پنجره upvc همان طور که در بخش مربوطه به طور کامل توضیح داده شده است توسط نصاب و تکنسین انجام میشود. و قیمت و هزینه آن با توجه به قیمت پروژه تعیین شده و در قیمت کل اعمال میشود.

چه عواملی در قیمت پنجره دوجداره موثر است؟

اینستاگرام 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *