آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره

کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، در این مقاله به استفاده و کاربرد فوم پلی اورتان در پنجره دوجداره پرداختیم.

استفاده فوم های پلی اورتان در صنعت ساختمان

برای پر کردن درزها شاید اولین کاری که به ذهنتان برسد با استفاده از گچ و یا سیمان درزها را پر کنید اما این راه حل مناسبی نیست چراکه گچ و سیمان برای درزگیری کثیفی های زیادی را به همراه دارد. همچنین شاید کارتان را به دلیل این که نتواند بعضی از قسمت درزها را که دسترسی به آن مشکل است را پر کند ناتمام باقی بگذارد . به همین دلیل اسپری فوم هایی تولید و عرضه بازار شده اند که به راحتی می تواند تمام درزهای ساختمانی را حتی درزهایی که دسترسی به آن سخت است را نیز پر کند.

با پیشرفت تکنولوژی ، صنعت ساختمان هم دچار تغییرات بسیاری شده است. کارفرمایان و مهندسین در تلاش هستند تا ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ، شرایطی را ایجاد کنند تا امنیت و آرامش برای مصرف کنندگان بیشتر شود.

با وارد شدن فوم پلی اورتان در صنعت ساختمان تحول عظیمی به وقوع پیوست بر اساس تحقیقات دپارتمان انرژی در آمریکا ، حدود ۴۰درصد از به هدر رفتن انرژی از طریق درب و پنجره صورت می گیرد که با استفاده از فوم پلی اورتان این اتلاف انرژی تا حدود۵۰ درصد در مقایسه با مصالح سنتی کاهش می یابد.

فوم ها عایق های مناسبی در برابر گرما و سرما به شمار می آیند و این امر سبب کاهش مصرف انرژی و به تبع آن کاهش هزینه می شود.

از آنجا که رطوبت باعث کاهش عمر ساختمان می شود و عمر مفید ساختمان و فرسایش سریع تر می شود. لذا با استفاده از فوم های پلی اورتان به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت می تواند نقش به سزایی داشته باشد و همچنین این فوم ها عایق مناسبی در برابر نفوذ صدا هستند.

اسپری فوم پلی اورتان چیست ؟

فوم پلی اورتان یک اسپری فوم فشرده است که در همه جا مخصوصا برای درزگیری خانه بسیار استفاده می شود و در بازار به فروش می رسند. نوع استفاده اسپری فوم یا به صورت شلنگ خور و یا به صورت فوم گان خور می باشد که به یک گان یا دستگاه تزریق فوم نیاز دارد.

برای درزگیری درب با استفاده از فوم ابتدا باید دور تا دور درب را از هرگونه کثیفی پاک کنید وحتما تا ۳۰ درصد محل مورد نظر را فوم اسپری کنید همچنین برای این که عملکرد بهتری برای پوشش درزها داشته باشید حتما اسپری فوم را برعکس بگیرید چرا که اسپری های فوم یک شلنگ برای تزریق فوم دارند و در محل هایی که دسترسی به آن سخت است را به راحتی می تواند پر کند . در هنگام اسپری کردن فوم باید نکاتی نیز رعایت شود تا درزگیری تمیز تری را انجام دهیم .

تجربه نشان داده است اگر تعداد پیچ‌های نصب، طبق استاندارد و الزامات، نصب ‌شود بدون وجود فوم همچنان پنجره در برابر زلزله و فشار بسیار بالا توان مقاومت نخواهد داشت و به مرور زمان  امکان جدا شدن پنجره از دیوار بوجود می‌آید. در این شرایط تزریق  فوم باعث افزایش مقاومت، وکیوم و استحکام  پنجره خواهد شد.

نکات مهم در حین استفاده از اسپری فوم پلی اورتان

حتما قبل از تزریق، از یک دستکش کار پلاستیکی استفاده نمائید چرا که قدرت پخش فوق العاده بالایی دارد .

قبل از استفاده از اسپری فوم ، اسپری را چند بار تکان دهید چرا که برای تولید فوم از گان پیشران استفاده می شود که به تزریق فوم کمک ویژه ای می کند با تکان دادن اسپری ، گاز و مواد با یکدیگر ترکیب می شوند . سپس قوطی اسپری را به صورت وارونه نگه دارید تا مواد فوم در نزدیکترین حالت به نازل قرار بگیرد. با این کار گازها در قسمت انتهایی قوطی اسپری قرار می گیرد و با فشاری که به مواد وارد می شود باعث تزریق بهتر مواد روی درزها می گردد.

همانطور که در این مقاله ذکر شد اسپری فوم پلی اورتان از مواد پلی اورتان و گازهای پیشران ساخته شده و باید بدانید که میزان جنبش گازهای پیشران به درجه دما بسیار بستگی دارد بدین معنی که اگر قوطی اسپری فوم در حین تزریق برای درزگیری گرم باشد حرکت مولکول های گازهای پیشران افزایش می یابد و فشار بیشتری را روی مواد وارد می کند و باعث می شود تزریق با شدت بیشتری انجام شود اما اگر فوم در حین درزگیری سرد باشد حرکت گاز پیشرانه کم تر شده و در تزریق بهینه فوم دوباره خلل ایجاد می کند بنابراین حتما قوطی اسپری فوم پلی اورتان را در دما ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید پیشنهاد ما به شما این است که یک روز از قبل از استفاده ، فوم را ۱۲ ساعت در دما اتاق نگهداری کنید .

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا در هنگام درزگیری با اسپری فوم پلی اورتان باید به آن آب اسپری کرد ؟ حتما می دانید که فوم پس از خشک شدن کامل حالت اسفنجی به خود می گیرد که منافذهای زیادی دارد و هرچه منافذهای فوم بزگتر باشد باید بدانید که تراکم و استحکام فوم بیشتر می شود . علاوه بر این موردها رطوبت ، فوم را افزایش می یابد .

تابش نور باعث می شود رنگ پلی اورتان تغییر کند برای جلوگیری از تغییر رنگ فوم پس از خشک شدن کامل و برش دادن می توانید فوم را رنگ کنید.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *