آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
۷ اشتباه در دکوراسیون آشپزخانه

۷ اشتباه در دکوراسیون آشپزخانه

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، در این مقاله به ۷ اشتباه در دکوراسیون آشپزخانه می پردازیم.

۱٫ توجه نکردن به جنبه احساسی : خیلی از افراد هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه تنها به جنبه کاربردی و تأمین ابزار و تجهیزات رفاهی آن توجه می کنند ؛ در صورتی که آشپزخانه فضایی است که باید آرامش بخش و بی دغدغه باشد تا بانوی خانه با آرامش در آن به کار بپردازد و افراد خانواده نیز هنگام صرف غذا به سمت این فضا جذب شوند. می توانید با قرار دادن یک ضبط صوت و پخش صدای ملایم موسیقی یا استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان یا آکواریوم انرژی تازه ای به فضای آشپزخانه بدهید.

۲٫ توجه نداشتن به پتانسیل های موجود در فضا : برای جای دادن اصولی تمام وسایل و لوازم مورد نیاز در آشپزخانه ، باید به تمام پتانسیل های موجود در فضا توجه و از آنها استفاده کنید. شاید یک فضای خالی میان ماشین ظرفشویی و کابینت ، جای مناسبی برای جای دادن سطل زباله یا سبد سیب زمینی و پیاز باشد و مجبور نشوید درون کابینت را بی جهت برای این دو وسیله اشغال کنید.

۳٫ سیستم تهویه هوا : سیستم تهویه نیز از دیگر موارد بسیار ضروری و با اهمیت در آشپزخانه است که در برخی آشپزخانه ها به آن توجه کافی نشده است. از بین بردن بو های حاصل از پخت و پز باعث ایجاد شادابی در دکوراسیون و نشاط در کدبانوی خانه می شود. ضمن اینکه از رسوب مواد غذایی بر روی کاشی ها نیز جلوگیری به عمل می آورد.

 

۴٫ ناتمام گذاشتن چیدمان : این مورد بسیار حیاتی است و عدم رعایت آن می تواند به جلوه دکوراسیون آسیب برساند. این اشتباه زمانی رخ می دهد که چیدمان را در یک مرحله نیمه کاره رها کرده و قصد داشته باشید بعدا آن را تمام کنید. در این حالت ممکن است چیدمان مد نظرتان را فراموش کنید ، یا آنطور که باید و شاید نتوانید آن را تکمیل کنید و به همین دلیل آن فضا ناقص و رها شده به نظر خواهد رسید. بنابراین برای چیدمان هر بخش از آشپزخانه زمان کافی در نظر بگیرید.

۵٫ استفاده از وسایل آشپزخانه در سایز های نادرست : برای پیشگیری از وقوع این اتفاق توصیه می کنیم که قبل از خرید وسایلی مانند یخچال ، مایکروفر ، ماشین لباشسویی و … جایی را که برای آنها هنگام ساخت کابینت در نظر گرفته شده است اندازه گیری کنید یا در صورت داشتن این وسایل ، متناسب با اندازه آنها برایشان جایی به صورت توکار فراهم کنید.

۶٫ قرار دادن وسایل بلا استفاده در آشپزخانه : توصیه می کنیم تجهیزاتی را که از آنها استفاده نمی کنید هرگز در جایگاه یک وسیله دکوری در آشپزخانه قرار ندهید. تنها ، وسایل برقی و تجهیزاتی را در چیدمان آشپزخانه بگنجانید که می دانید مورد استفاده قرار می گیرند.

۷٫ استفاده از یک مارک برای تمام وسایل : زمانی به این اشتباه پی می برید که اجرای دکوراسیون به پایان رسیده است. به مارک خاصی تعصب نشان ندهید و مارکی را انتخاب کنید که هم کارآیی خوبی داشته باشد و هم بتواند به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *