آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
گسکت های آب بندی پنجره

گسکت های آب بندی پنجره

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، گسکت های آب بندی و هوابندی می باشند که عموما با اهمال در تولید مواجه شده و در کیفیت پنجره های دوجداره یو پی وی سی و پنجره دوجداره آلومینیومی ساخته شده و نارضایتی مشتری از محصول، نقش ایفا می کند. استفاده از گسکت مناسب در تولید و ساخت در و پنجره می تواند ضریب عایق حرارتی و صوتی در و پنجره ها را بالا برده، آب بندی مناسبی داشته باشد، تاثیر مخرب بر محیط زیست نداشته و در نهایت رضایت مصرف کننده نهایی در و پنجره را به همراه داشته باشد. در ادامه به انواع گسکت های آب بندی پنجره می پردازیم.

گسکت ها از لحاظ جنس نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

۱-گسکت مجاز

EPDM (غیرقابل بازیافت – ۱۵ سال عمر مفید- شامل فقط رنگ سیاه)
TPE ( قابل بازیافت – ۱۰ سال عمر مفید – دارای تنوع رنگ )
سیلیکون (قابل بازیافت – ۷ تا ۸سال عمر مفید – دارای تنوع رنگ )

۲- گسکت غیرمجاز

PVC (قابل بازیافت- ۱ تا ۲سال عمر مفید- دارای تنوع رنگ )
بهترین کیفیت گسکت از لحاظ طول عمر، بازگشت پذیری به حالت اولیه و تحمل انواع تنش های جنس EPDM می باشد.

ایراد گسکت های EPDM صرفا از بعد غیرقابل بازیافتی آنهاست. ۹۹ درضد پنجره دوجداره آلومینیومی می بایست از گسکت EPDM استفاده نمایند.

گسکت های TPE یا TPV نیز جزو گسکت های مجاز برای آب بندی می باشند. این گسکت ها قابلیت بازیافت داشته و در عین حال امکان تولید دو جزئی هم دارند و به همین دلیل به عنوان گسکت سر خود در پنجره دوجداره های یو پی وی سی کاربرد دارند اما متاسفانه به نام سیستم های TPV استفاده می شوند که جنس آنها PVC می باشد.

گسکت های سیلیکونی جزو قدیمی ترین نوع گسکت ها هستند که مناسب سیستم های پنجره و کرتین وال می باشند و ایراد این نوع گسکت های PVC بدترین نوع گسکت آب بندی هستند و عمر کوتاه دارند و بسته به شرایط جغرافیایی طی یک تا دو سال آسیب می بینند و عموما ترک بر میدارند چرا که تحمل فشار و تنش حرارتی را ندارند.

گسکت ها در سیستم های آلومینیومی نقش به سزایی در انتقال حرارت دارند
نکته دوم در انتخاب گسکت ها، میزان هم پوشانی گسکت انتخابی است. همانطور که در تصویر مشخص است برای پنجره دوجداره آلومینیومی این هم پوشانی ۶ میلی متر و در زمان فشرده شده ی بازشو بر روی فریم است و در پنجره های دوجداره یو پی وی سی ۸میلی متر است.

در سیستم های آلومینیومی دو نوع گسکت وجود دارد. گسکت هایی که هم نقش آب بندی و هوابندی دو پروفیل نسبت به هم را دارند و اتصال بین دو پروفیل را هم پوشانی می کنند .

گسکت های آب بندی پنجره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *