آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
اصول دکوراسیون دفتر کار

اصول دکوراسیون دفتر کار

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، معمولا طراحی دکوراسیون دفتر کار با توجه به اصول و قوانینی انجام می‌شود که تنها با دانستن این اصول و قواعد می توانید یک چیدمان زیبا و شیک و در عین حال کاربردی را داشته باشید. محل کار به عنوان محیطی شناخته می ‌شود که تنها زیبایی آن، ملاک نیست و باید در عین حال که با توجه به نوع کاربرد فضا، تمام وسایل مورد نیاز در دسترس کارمندان و کارکنان یک محیط باشد ، دارای نظم و ترتیب و آرامش بخش نیز باشد تا راندمان کار در محیط کار بالاتر برود. اصول دکوراسیون دفتر کار چیست ؟

دکوراسیون دفتر کار

برای اینکه بتوانید دکوراسیون دفتر کار خود را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید باید رنگ دیوارها و وسایل متناسب با دفتر کار شما باشد و حتماً برای چیدمان و دیزاین دفتر کار، به کاری که در آن محیط انجام می‌شود و مخاطبانی که با آن محیط سروکار دارند توجه کنید.

مخاطبان و ارباب رجوع ها در یک محیط کاری، تاثیر زیادی در انتخاب دکوراسیون و چیدمان و طراحی آن خواهند داشت و همچنین می توانید به نوع افرادی که به شما مراجعه می کنند و رده سنی و جنسیت آن ها توجه داشته باشید و بعد به طراحی دکوراسیون دفتر کار خود بپردازید.

 

تمام این مواردی که گفته شد می‌تواند هم در رنگ دیوارها تاثیرگذار باشد و هم در نوع کاغذ دیواری که انتخاب می‌کنید . علاوه بر آن در نوع و چیدمان صندلی و میز کار افراد و کمد ها و فایل ها و سایر موارد دیگری که در دفتر کار وجود دارد تأثیرگذار خواهد بود.

همچنین علاوه بر این موارد کفپوش و سقف دفتر کار هم می ‌تواند با توجه به هدف شما متفاوت باشد و می توانید در قسمت های مختلف محیط کار های کوچک از رنگ های روشن تر برای ایجاد یک فضای دلباز در آن محیط استفاده کنید.

اما اگر فضای در اختیار شما به اندازه کافی بزرگ و یا جادار است، می توانید از هر نوع رنگی که تمایل داشته باشید استفاده کنید ، ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر رنگی برای دیوارها و کف پوش و سقف و وسایل انتخاب کردید ، باید با سایر قسمت ها و وسایل در هارمونی کامل باشد و نوع محیط و چیدمان و دکوراسیون به گونه ‌ای باشد که حس اطمینان و رضایت را در مخاطبان القا و ایجاد کند.

اصول دکوراسیون دفتر کار

تزیین دفتر کار

در نظر داشته باشید که دفتر کار شما مانند خانه نیست که بتوانید برای چیدمان دکوراسیون داخلی آن از انواع مختلف دکوری ها و وسایل تزیینی استفاده کنید و برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار و تزئین آن می توانید نهایتا از گلدان‌ های گل طبیعی در قسمت های مختلف استفاده کنید تا هم حس طبیعت و سرزندگی در محیط وجود داشته باشد و هم زیباتر باشد و در عین حال محیط شما از حالت رسمی خارج نشود.

علاوه بر این موارد، گزینه ی دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که در فضای کاری خود از تابلوها و یا دکوری هایی استفاده کنید که متناسب با نوع کاربرد محیط شما باشد. به طور مثال استفاده از تابلوهای تصویر و عکس های شخصی در محیط کار، بیمه و یا خدمات اداری گزینه مناسبی نیست، ولی در عوض در گالری های هنری و محیط‌ های کاری که در ارتباط با هنر و موارد این چنینی هستند دست شما برای استفاده از تابلو های مختلف باز است.

نکته ی دیگری که باید برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار مد نظر قرار دهید این است که تمام وسایل مورد نیاز در جایی قرار داشته باشند که شما برای استفاده از آن ها دچار زحمت زیادی نشوید و وقت زیادی از شما گرفته نشود. این کار باعث می شود که هم بیش از حد خسته نشوید و هم راندمان کار شما بالاتر باشد.

خرید وسایل متناسب با ابعاد محیط

سعی کنید نوع وسایل و ابزاری که در اتاق کار شما قرار می گیرند، مانند میز و صندلی و کمد و فایل های اداری، با توجه به ابعاد و فضایی که در اختیار دارید خریداری شوند. به طور مثال اگر در اداره و یا محیطی کار می کنید که محل دفتر کار شما ابعاد کوچکی دارد و متراژ بالایی ندارد، بهتر است از میز و صندلی های اداری که ظریف تر هستند و فضای کمتری را در بر می‌گیرند استفاده کنید تا تمام فضا توسط میز و صندلی گرفته نشود و هر چه میز و صندلی ها کاربردی تر باشند می توانند گزینه مناسب تری باشد.

اصول دکوراسیون دفتر کار

انتخاب کمد اداری مناسب دفتر کار

سعی کنید در دفتر کار خود از فایل ها و کمدهایی استفاده کنید که تنها ویژگی آن ها زیبایی نباشد، بلکه بتوانند فایل های مختلف را در خود جای بدهند و عمق و ابعاد آن ها به اندازه کافی با توجه به اسناد و مدارک شما باشد.

گزینه دیگری که باید در چیدمان دکوراسیون دفتر کار به آن توجه کنید نوع طراحی و نورپردازی محیط کار شما است. بهتر است طراحی نورپردازی اتاق کار شما به گونه ‌ای باشد که نور کافی برای انجام کارها و مطالعه و تایپ و کارهای دیگر را داشته باشید . نور پردازی مناسب در محیط باعث می‌ شود که شما بیش از حد از چشمتان کار نکشید و از ضعیف شدن زود هنگام چشم شما جلوگیری می کند.

اصول دکوراسیون دفتر کار

طراحی دکوراسیون شیک محل کار

پس به صورت خلاصه وار برای طراحی دکوراسیون شیک در محل کار خود بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید :

رعایت تناسب رنگ در طراحی دفتر کار

رعایت نظم در چینش میز و صندلی‌های موجود در اتاق کار

برقراری نظم و ترتیب با استفاده از دکور و قفسه و فایل اداری

قرار دادن قسمت مشخص برای نصب نت و یادداشت ‌های مهم

بهره وری از نور طبیعی و نورپردازی مناسب در اتاق کار

استفاده از گیاهان آپارتمانی در داخل محل کار

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *