آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
انواع کمد دیواری مدرن

انواع کمد دیواری مدرن + عکس

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، امروزه با توجه به اینکه متراژ خانه ها کمتر شده است، وجود کمد دیواری ضروری به شمار می رود. کمد دیواری باعث نظم و ترتیب دادن به وسایل است. همچنین نقش قابل توجهی در دکوراسیون خانه دارد. نبود کمد دیواری در بلند مدت باعث بهم ریختگی و اذیت می شود. با توجه به مدرن شدن لوازم خانه برخی به دنبال کمد دیواری مدرن می گردند. در این مقاله با انواع کمد دیواری مدرن در خدمت شما هستیم.

کمد دیواری ها، یکی از محل های اصلی نگهداری انواع وسایل خانه و آشپزخانه و ظرف و ظروف و لوازم برقی می باشند. همچنین از آنها می توان به عنوان جای نگهداری رختخواب، لباس ها، وسایل کوچک و بزرگ مانند جاروبرقی، چمدان ها، کیف و کفش نیز استفاده کرد.

یکی از مهم ترین موارد در خانه فضایی برای ذخیره اسباب دور از دید می باشد. کمد دیواری ای مناسب شما است که تمام نیاز های شما را براورده کند. نه فضای کوچکی داشته باشد که نتوان اسباب را در آن جای داد و نه فضای بزرگی که تمام متراژ را اشغال کند. در این مقاله نکاتی در رابطه با طراحی کمد دیواری و همچنین کمد دیواری مدرن را بررسی خواهیم کرد.

انواع کمد دیواری مدرن

کمد دیواری مدرن چیست ؟

کمد دیواری‌ مدرن ظاهر ساده‌تری نسبت به نمونه های قدیمی و کلاسیک دارد. در ساخت کمد دیواری مدرن از طرح و برش خاصی استفاده نمی شود. هرچه مقدار تنوع رنگ‌ها در ساخت کمد کمتر و طراحی هندسی آن ساده‌تر باشد، سبک آن به مدرن نزدیک تر خواهد شد. این روزها با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های مدرن و جدید در هر صنعت، بازار دکوراسیون داخلی هم مورد استقبال عموم قرار گرفته و اکثر افرادی که خواهان طراحی دکوراسیون برای منزل یا محل کار خود می باشند، به دنبال طرحی به روز، شیک و مدرن برای خود می باشند.

تفاوت کمد دیواری مدرن با مدل های قدیمی

در طرح های قدیمی کمد دیواری ها معمولا 2 یا چند رنگ استفاده می شده و از یک رنگ برای قاب به کار میرفته. کمد دیواری های مدرن تک رنگ هستند. mdf کمد دیواری های قدیمی به صورت طرحدار انتخاب می شدند اما mdf کمد دیواری های جدید اکثرا ساده براق و یا مات هستند.

کمد دیواری مدرن با درب لولایی

ساده ترین و ابتدایی ترین طرح ساخت یک کمد دیواری، کمد دیواری با درب لولایی می باشد که از گذشته تا به امروز تقریبا در تمامی خانه ها مورد استفاده قرار گرفته اند. بزرگترین مزیت این مدل از کمد ها قابلیت استفاده از تمامی فضای کمد به صورت یکجا می باشد. بدین صورت که با باز کردن همه درب ها قابلیت دسترسی به تمامی قسمت های کمد به صورت یکجا برای ما امکان پذیر می باشد.

انواع کمد دیواری مدرن

دیگر مزیت استفاده از مدل کمد دیواری با درب های لولایی، کمتر اشغال شدن فضای داخلی کمد در عمق می باشد که برای اتاق ها و مکان هایی که محدودیت فضا و متراژ دارند، یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

کمد دیواری مدرن ریلی

این نوع کمد دیواری امروزه بیشتر از این مدل ها در منازل استفاده می کنند. بخش داخلی این کمد ها به قفسه ها و کمد های کوچکتری تقسیم می شود که شما می توانید از این بخش ها برای قرار دادن وسایل خود استفاده نمایید. یکی از مزایای کمد دیواری ریلی این است که در خانه ‌ها و آپارتمان ‌های امروزی که با کمبود فضا مواجه هستیم و با داشتن لوازمی مانند تخت‌خواب در اتاق‌ خواب، داشتن کمدی که درهای بازشو داشته باشد، مشکل ‌ساز خواهد بود، بنابراین بهتر است از مدل کمد دیواری ریلی استفاده شود که بتوانیم از فضای اتاق به بهترین شکل استفاده کنیم.

انواع کمد دیواری مدرن

کمد مدرن درب آکاردئونی

درب آکاردئونی یکی از مقرون ‌به‌ صرفه‌ ترین در کمد دیواری است که امروزه در بازار یافت می‌شود. این مدل درها از چندین پنل ساخته شده‌اند که مانند آکاردئون بهم پیچیده می‌شوند و در امتداد یک قفسه که در بالای دهانه نصب شده است، قرار می‌گیرند. درب های آکاردئونی سبک هستند و از وینیل یا PVC ساخته شده‌اند. حتی می‌توانید نمونه‌های شیشه‌ای آنها را نیز پیدا کنید. مکانیزم درب های آکاردئونی به گونه ای است که درب ها با عرض کم با لولاهایی که مابین آنها قرار گرفته، به صورت تاشو روی هم قرار گرفته و در یک طرف کمد جمع می شوند.

در کمد دیواری مدل آکاردئونی در صورت باز شدن کامل تمام درب ها، هم دسترسی کامل به تمام قسمت های داخل کمد برقرار است و هم اینکه فضای زیادی توسط درب ها اشغال نمی شود. به همین جهت است که از این مدل کمد ها بیشتر در مکان هایی استفاده می شوند که هم نیاز به دسترسی کامل به فضای داخل کمد دارند و اینکه فضای کافی برای باز شدن درب ها ندارند.

انواع کمد دیواری مدرن
مزایای کمد دیواری مدرن

استفاده حداکثری از فضا

کمدهای دیواری مدرن ریلی امکان استفاده از فضای جلوی کمد را به شما می دهند. بدون اینکه مشکلی در باز و بسته شدن درب‌ها به وجود بیاید. این امر باعث می شود تا از شلوغی و آشفتگی اتاق جلوگیری شود.

زیبایی کمدهای مدرن

کمدهای دیواری مدرن زیبایی خاص و منحصر به فردی را به فضای خونه یا اتاق شما می‌دهند. این کمدها برای خونه‌هایی با سبک دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال کارایی بیشتری دارند. به دلیل اینکه از متریال مختلفی برای ساخت این کمد ها استفاده می‌شود دارای طرح و رنگ‌ها متنوعی هستند. از این رو شما می‌تونید به راحتی این کمدها رو با هر سبک دکوراسیون داخلی ست کنید.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *