آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
انواع توری پنجره های دو جداره UPVC

انواع توری پنجره های دو جداره UPVC

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، در این مقاله به توضیحاتی درباره انواع توری پنجره های دو جداره UPVC می پردازیم.

توری UPVC از نوع خاصی از الیاف فایبر گلاس با فناوری نوین ساخته می شود که ضد گردوغبار می باشد و دید را به طور چشمگیری کاهش نمی دهند.

قاب توری های پنجره UPVC با پروفیل UPVC ساخته می شود که برای تقویت بیشتر،داخل پروفیل از گالوانیزه استفاده می شود و یا از جنس آلومینیوم می باشد که هماهنگ با رنگ پنجره ها رنگ می شوند و همچنین باید قبل از نصب، آگاهی کافی از انواع توری ها داشته باشید تا با توجه به احتیاجتان گزینه بهتری را انتخاب کنید.

انواع توری پنجره های دو جداره UPVC

مزیت توری های UPVC

  • نصب آسان
  • ضد اشتعال و ضد زنگ
  • دور کننده ی گرد و غبار از بیرون به داخل
  • جلوگیری از ورود حشرات و حیوانات موذی
  • پایداری بالا در مقابل شرایط اب و هوایی
  • توانایی دید محیط خارج تا ۹۰%
  • قابل شستشو
  • توانایی ساخت در ابعاد مختلف
  • ثبات و استحکام بالا

انواع توری

  • توری پلیسه ای
  • توری رولینگ
  • توری ثابت
  • توری لولایی
  • توری مگنتیک

انواع توری پنجره های دو جداره UPVC

توری ثابت

توری UPVC ثابت بر روی یک قاب ثابت نصب می‌شود و قابل باز و بسته شدن نیست. این توری تنها برای تعمیر یا تعویض قابل باز شدن است و این کار باید توسط متخصص یا نصاب توری انجام شود.

باز و بسته شدن توری ثابت UPVC در خانه و توسط افراد غیرمتخصص، ممکن است باعث به هم خوردن تنظیم و عدم جایگیری صحیح آن شود. این نوع توری‌ها بیش‌تر روی پنجره‌هایی نصب می‌شوند که جایی برای حرکت توری ندارند و نمی‌توان توری را در جهت‌های مختلف باز یا بسته کرد.

تور ویژه این توری ها از نوع خاصی از الیاف فایبر گلاس با فناوری نوین ساخته می شود که ضد گردوغبار بوده و دید را به طور چشمگیری کاهش نمی دهند. ظاهر ساختمان را از حالت اولیه خارج نکرده،جلوی دید و نور را هم نمی گیرد. قاب این نوع توری یا با پروفیل UPVC و یا از جنس آلومینیوم می باشد و در انواع رنگ و شکل های مختلف هندسی قابل تولید است که هماهنگ با رنگ و طرح پنجره ها باشند.

انواع توری پنجره های دو جداره UPVC

اشکالات توری ثابت

بزرگترین اشکالی که توری ثابت دارد به علت نوع کاربردی که برای ان تعریف شده است قابل باز شدن نیست توری ها با توجه به شکل ظاهری که دارند گردو غبار را جذب می کنند و با توجه به نیاز به این توری ها در تابستان نمی توانیم آنها را دائما باز وبسته کنیم و از طرفی ماندگاری توری کاهش پیدا می کند و شستشوی ان نیز مشکل است.

این مشکلات در توری پلیسه به خاطر مزیت هایی که دارد برطرف شده است توری پلیسه توانایی جمع شدن را دارد که به ما این امکان را می دهد تا در فصل هایی که به توری نیاز نداریم آن را در گوشه ای جمع کنیم و خود این مزیت باعث می شود که کمتر با گرد وغبار آلودگی در تماس باشد .

توری پلیسه ای بر خلاف سایر توری ها قابلیت دید محیط بیرون را کاهش نمی دهد ودید شمارا نسبت به محیط بیرون خانه تا ۹۵ درصد حفظ می کند که یکی از مهم ترین مزیت های توری پلیسه می باشد.

علاوه براین امکان شستشوی آسان توری پلیسه می توان در نگه داری و افزایش عمر توری به ما کمک کند.

توری پلیسه را می توان بر حسب اندازه های پنجره دو جداره تهیه نمود.

انواع توری پنجره های دو جداره UPVC

توری UPVC پلیسه ای تک فریم

توری UPVC پلیسه ای به توری آکاردئونی نیز معروف است. از نظر عمومی، این توری بهترین مدل برای همه انواع پنجره‌ها به حساب می‌آید. برای جمع شدن توری پلیسه‌ای از فنر یا لولا استفاده نمی‌شود و این توری به صورت کرکره‌ای باز و جمع می‌شود. البته قاب این مدل از توری‌ها ثابت است.

این نوع توری ها به دلیل سبک طراحی‌اش دارای مقاومت بالایی است. این نوع توری به راحتی پاره و خراب نمی‌شود و از هر دو جهت چپ به راست یا راست به چپ قابل نصب است. ظاهر این توری مانند دامن‌های پلیسه‌ای زنانه است و باز شدن آن مانند باز شدن یک پنجره معمولی است.

خصوصیات و فایده توری UPVC پلیسه ای

  • مقاومت و استحکام بسیار بالای توری پلیسه ای
  • دارای طرح و رنگ های متفاوت و متناسب با پروفیل UPVC مورد نظر
  • تنظیم و رگلاژ آسان توری توسط شخص مصرف کننده
  • امکان تولید و نصب به صورت عمودی و افقی
  • امکان نصب در دو جهت ذکر شده
  • قابلیت انعطاف در تولید ( تولید در سایز و ابعاد مورد نظر مشتری)
  • نظافت و شستشوی آسان
  • امکان قراردادن تور در داخل محفظه پروفیل UPVC در زمان عدم نیاز و استفاده
  • طول عمر بسیار بالا
  • عدم زنگ زدگی و فرسودگی توری و متعلقات
  • توری رولینگ( Rolling Flyscreen )

پنجره upvc که در موارد مختلف استفاده می شود می تواند نیازها و سلیقه های مختلف را پوشش دهد و هر فردی با هر سلیقه ای می تواند پنجره upvc مورد پسند خود را سفارش دهد.

پنجره های دوجداره یو پی وی سی مزایای بسیاری دارند. همچنین برای جلوگیری از ورود حشرات از توری برای پنجره های upvc استفاده می شود.

توری های این پنجره ها نیز انواع مختلفی دارند. هر فرد می تواند توری مورد نظر خود را سفارش دهد.

توری رولینگ که به آنها توری جمع شو نیز گفته می شود یکی از انواع توری پنجره upvc است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

توری های رولینگ یا جم شو دارای رنگ های دلخواه، سفید و طرح چوب می باشد. تنوع باز شو در توری های رولینگ یا مدل جمع به سه طریق زیر می باشد:

  • باز شو عمودی ( بالا به پایین )
  • باز شو افقی ( راست به چپ و یا چپ به راست)
  • باز شو افقی دوطرفه

توری رولینگ یا توری جمع شو بسیار زیبا ، کارآمد و قابل استفاده می باشد که شما می توانید بر حسب نیاز خود توری مورد نظر خود را سفارش دهید.

انواع توری پنجره های دو جداره UPVC

هزینه ساخت توری رولینگ پنجره ای

برای ساخت انواع توری پنجره از هر متریالی که باشد ابتدا طول و عرض پنجره اندازه گیری می شود! ابعاد پنجره ها یکسان نیست برای مثال نصب این توری روی درب بالکن به دلیل ارتفاع بیشتر درب، هزینه بیشتری دارد. قیمت پروفیل ساخت آلومینیومی و upvc قاب توری نیز متفاوت است. به طور معمول هزینه های ساخت به صورت متر مربع اعلام می شود. هر چه کیفیت مواد اولیه بهتر باشد هزینه ها نیز بیشتر خواهد شد. به طور تقریبی قیمت ساخت توری رولینگ در مقایسه با توری فلزی، همیشه بیشتر است. این قیمت در برابر استحکام و ماندگاری بالای توری بسیار مقرون به صرفه تر می شود.

توری لولایی

از دیگر انتخاب ها برای توری درب و پنجره، توری لولایی است. این توری در یک قاب متناسب با ابعاد در ب یا پنجره ساخته می شود و سپس توسط لولا در قسمت درونی یا بیرونی نصب می گردد. بهترین کاربرد توری لولایی پنجره، در شرایطی است که قاب پنجره فضایی برای قاب توری ندارد. به وسیله توری لولایی به راحتی می توانید بر روی هر نوع پنجره چه آهنی، چه آلومینیومی و چه upvc، توری مورد نیاز خود را نصب نمایید. توری لولایی برای مکان های با تعدد باز و بست شدن و یا رفت و آمد بسیار مفید است زیرا کمترین استهلاک و امکان آسیب دیدگی را در بین انواع توری دارد.

توری لولایی همان توری با قاب ثابت است که می توانید آن را با هر رنگ و جنسی سفارش دهید، و هنگام نصب متناسب با سوژه مورد نظر، قفل و لولا روی قاب توری الحاق می گردد. توری لولایی پنجره را می توانید برای انواع پنجره به خصوص پنجره upvc سفارش دهید، که برای ابعاد بزرگ این پنجره یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. توجه کنید که درب یا پنجره شما باید فضای لازم برای جوش دادن لولا را داشته باشد، بنابراین توری لولایی پنجره، قابلیت نصب برای پنجره های بسیار کوچک مانند پنجره تهویه حمام یا سرویس بهداشتی را ندارد.

نحوه ساخت توری لولایی

ساخت توری های لولایی مانند توری های ثابت نیاز به یک فرم یا همان قاب دارد. قاب ان بر اساس اندازه های پنجره مورد نظر ساخته می شود. جنس این قاب می تواند از الومینیوم یا از جنس یو پی وی سی باشد.

اضلاع این قاب ها بوسیله گوشه های متصل کننده به یکدیگر متصل و گوشه قاب های را می سازند. هنگامی که قاب اماده شد نوبت نصب توری بر روی قاب می گردد.

ابتدا دور قاب حاضر شده را با چسب می پوشانند تا در هنگام نصب توری قاب اسیب نبیند.

سپس توری پنجره دو جداره را برروی قاب پهن نموده توری را به اندازه قاب با قیچی کوتاه می کنند و نوار لاستیکی را برروی توری قرار دارده و با پیچ گوشتی نوار لاستیکی را برروی توری فشار داده تا توری داخل لبه های قاب فررو رود سپس بوسیله رولر نوار لاستیکی را بر روی توری فشار داده تا توری داخل شیار قاب فرو رود می توانید .

در قسمت های گوشه ها از پیچ گوشتی استفاده نمایید تا کار تمیز تر در بیاید .

زمانیکه توری توسط نوار لاستیکی در تمام دور قاب فررو رفت اضافه های توری را با کاتر جدا می نماییم .

قاب و توری اماده می باشد. حال نوبت وصل کردن توری توسط لولا در دور پنجره می باشد.

معمولا دور پنجره مورد نظر قاب ان را اماده کرده و سپس توری اماده شده را به قاب حاضر شده متصل می نمایند.

نکته مهم فاصله مناسب بین توری و خود پنجره می باشد.

روش شستشو و تمیز کردن توری‌ پنجره‌ها

اولین و ساده‌ترین راه برای تمیز کردن توری‌های پنجره، استفاده از بخارشور است. بخارشور می‌تواند کثیفی‌ها و گردو خاک‌های جذب شده در توری پنجره را شستشو دهد و فلزهای توری را برق اندازد. در عین حال برخی از انواع توری‌ها مانند توری‌های مگنتیک، به آسانی قابل جدا شدن هستند و برای هر بار شستشو می‌توان آن‌ها را از قابشان جدا، تمیز و سپس در جای اول خود نصب کرد.

اگر بخارشور ندارید و تصمیم به تمیز کردن توری پنجره‌ها گرفته‌اید، بهتر است ابتدا با استفاده از یک جاروبرقی یا جارو شارژی، گرد و خاک‌های توری را در حالت باز شده جارو بکشید. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب روی توری و پشت آن را تمیز کنید. البته این کار کاملا توری پنجره را برق نمی‌اندازد، اما باز هم باعث تمیز شدن نسبی آن خواهد شد.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *