آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
برگ انجیری ؛ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه

برگ انجیری ؛ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، برگ انجیری ؛ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه و بالا رونده است. برگ های پهنی دارد که بریدگی های عمیقی روی آن دیده می شوند. این گیاه ریشه های هوایی دارد که از طریق آن میتواند به اطراف تکیه کند. در ابتدای زندگی برگ قلبی شکل است و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند. رنگ برگ ها سبز تیره هستند که در گیاه بالغ می تواند حتی به طول یک متر هم برسد!

یکی از گیاهان پهن برگی که نگهداری اون در خانه جذابیت خاصی منزل شما میده برگ انجیری هستش و توصیه میشه بخاطر شارای نگهداری برای دفاتر و محل کار استفاده نکنید، این گیاه مناسب برای خانه ها، این گیاه نیاز به محیطی مرطوب و هوایی گرم دارد و تغییرات دمایی را به راحتی تحمل میکند، ریشه این گیاه بسیار طولانی می باشد که در ایران قدیم بهش اژبن (اژ = مار + بن = ریشه، اشاره به ریشه های مار مانند آن دارد) میگفتند. در کل گیاهی است برای کسانی که میخواهند نگهداری از گل و گیاه رو تازه شروع کنند.

برگ انجیری ؛ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه

برگ انجیری دارای 50 گونه همیشه سبز و رنده می باشد که با استفاده از ریشه های هوایی به اجسام تکیه و رشد می کند، برگ های اون در ابتدا صاف هستند ولی به مرور زمان برگ های آن بریده میشوند. اگر تغذیه و شرایط ایده آل رشد گیاه را فراهم کنید برگ های آن به 50 سانتی متر هم خواهد رسید.

گونه از برگ انجیری وجود دارد که نام آن انجیری مینیاتوری (Monstera friedrichsthalii) می باشد که تمامی شرایط تگهداری آن با گونه معرفی شده یکسان می باشد ولی نیاز به نور بیشتر دارد.

برگ انجیری ؛ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه

نیازها و نگهداری برگ انجیری

فیلودندرون برگ انجیری همانطور که در بالا گفتیم به محیطی گرم و مرطوب نیاز داره و همچنین تغییر دما رو به خوبی میتونه تحمل کنه ولی شرایط ایده آل نگهداری از این گیاه زیبا رو میتونید در ادامه مطالعه کنید.

دمای مناسب برگ انجیری

این گیاه دمای پایین رو زیاد نمیتواند تحمل کنید و کمترین دمایی که گیاه میتواند تحمل کند 10 درجه سانتی گراد می باشد که پیشنهاد میکنم برگ انجیری را زیر دمای 13 درجه نگهداری نکنید. و بیشترین دمای قابل تحمل این گیاه 30 درجه هست که در این شرایط حتما باید گبار پاشی انجام بشه تا رطوبت گیاه تامین بشه.

نور برگ انجیری

شرایط نوری ایده آل این گیاه شرایط نوری نمیه سایه می باشد و سعی کنید آن را به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید. ولی نور کم را دوست نداره باعث میشه که برگ های گیاه کم بشه.

برگ انجیری ؛ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه

آبیاری برگ انجیری

آبیاری زیاد رو دوست نداره و حتما باید بین دو آبیاری سطح خاک گلدان خشک بشه و قبل از آبیاری حتما حتما توجه داشته باشید که خاک گلدان تا عمق 3 سانتی متری خشک شده باشه چون آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ساقه و از بین رفتن ریشه میشه.

رطوبت برگ انجیری

برای تامین رطوبت این گیاه بهترین روش ساخت جزیره در زیر گلدان می باشد، ساخت جزیره به این شکل است که شما زیر گلدانی را از سنگ ریزه پر میکنید و سپس آن را پر از آب میکنید توجه داشته باشید که آب نباید با گلدان تماس داشته باشد. در تابستان غبارپاشی را فراموش نکنید حداقل هفته ای دو بار را غبار پاشی کنید.

خاک مناسب برگ انجیری

برگ انجیری خاک سبک را دوست دارد شما میتوانید از خاک های آماده و یا خاک کمپوست برای گلدان این گیاه استفاده کنید.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *