آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
تفاوت پنجره UPVC با PVC چیست؟

تفاوت پنجره UPVC با PVC چیست؟

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، درب‌های UPVC و PVC در طول دهه گذشته بسیار محبوب شده‌اند. همچنین با توجه به رشد محبوبیت خود، آنها رقابت سختی را برای سازندگان ایجاد کرده‌اند. پنجره UPVC که به خاطر دوام و ظاهر عالی خود شناخته شده‌اند، بهترین گزینه برای ورودی خانه و درب‌های داخلی ساختمان هستند. اگرچه ساخت آنها بعد از درب‌های PVC شروع شد، پنجره UPVC ارتقاء یافته تاثیر شگرفی را بر صنعت خانه سازی داشته‌اند. از این درب و پنجره UPVC می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کرد. در این مقاله به پاسخ سوال «تفاوت پنجره UPVC با PVC چیست؟» می پردازیم.

PVC چیست؟

Poly vinyl chloride با نام اختصاری PVC در صنعت شناخته می شود. PVC نوعی پلیمر و شبیه به پلاستیک است. این پلیمر در ساخت طیف وسیعی از لوازم روزمره استفاده می شود. کاربرد PVC در پنجره های دوجداره همچون پنجره UPVC دوجداره رایج است. لوله های  PVCدر صنعت ساختمان سازی نقش مهمی دارند. پروفیل های ساخته شده از PVC به راحتی برش داده می شود و جایگزین مناسبی برای پروفیل های فلزی است. بیش از ۵۰ درصد تولید PVC جهان در ساختمان سازی استفاده می شود. PVC از لحاظ وزن بسیار سبک بوده و انعطاف پذیری خوبی دارد. در واقع این پلیمر همان پلاستیک با ضخامت متفاوت است که دارای مقاومت بالایی است.

تفاوت پنجره UPVC با PVC چیست؟

UPVC چیست؟

unplasticized polyvinyl chloride  با نام اختصاری UPVC ساختاری شبیه به PVC دارد با این تفاوت که این متریال پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی است. این ماده از نفت خام و کلرید سدیم تشکیل شده و در ساخت درب و پنجره UPVC بیشترین کاربرد را دارد. این پروفیل نسل جدید PVC بوده و با افزودن برخی مواد به پروفیل PVC تولید شده است. با توجه به مشکلاتی در سازه های UPVC وجود داشت، صنعت با تغییر در فرمول ساخت پروفیل توانسته اند محصولی جدید و با کیفیت تر را روانه بازار کنند. از زمانی که پروفیل UPVC پا به جهان صنعت گذاشت، جایگزین مناسبی برای سازه های PVC شد.

تفاوت پنجره UPVC با PVC

پنجره UPVC تولید شده از پروفیل های با کیفیت UPVC نسل جدید تر از PVC بوده و تفاوت آنها در تغییرات بکار رفته در فرمولاسیون محصول نهایی می باشد که تغییرات و پیشرفت حاصل شده باعث شده UPVC نسبت به PVC مقاومت و عایق بندی بهتر و مستحکم تری داشته باشد. همچنین یکی از ایرادات PVC این بود که در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم نبود و پس از گذشت زمان مقاومت خود را از دست داده و یا دچار تغییر رنگ در مقابل اشعه آفتاب بود که این ایراد نیز در پروفیل های UPVC رعایت شده است.

همچنین پنجره های UPVC که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است از مواد مقاومی تشکیل و ساخته شده اند و نسبت به پنجره های با جنس PVC پیشرفت چشمگیری داشته اند. مواد افزودنی در UPVC دیگر جهت ایجاد خواص ضربه پذیری، غیرقابل اشتعال بودن و عدم تغییر رنگ در مقابل اشعه آفتاب و تغییرات آب و هوایی و باران نیز که مهمترین آنها اکسید تیتان می باشد، در UPVC فناوری شده و به بالاترین سطح از کیفیت رسیده است. این موارد باعث شده که پنجره UPVC جایگزین نوع قدیمی خود یعنی PVC شده و امروزه تبدیل به رایج ترین و مطمئن ترین نوع مورد استفاده در صنعت پنجره باشد.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *