آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، کاشی آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای آشپزخانه ها آن است و بیشتر وقت خانم های خانه دار در این قسمت می گذرد و برای آن ها اهمیت زیادی دارد که این فضا در عین نظم و ترتیب و پاکیزگی، زیبایی چشمگیری داشته باشد. به همین علت است که خرید وسایل آشپزخانه و چیدمان آن به عنوان یکی از دغدغه های خانم های خانه دار به حساب می آید. در این مقاله با کاشی آشپزخانه و اهمیت آن در خدمت شما هستیم.

اما از آنجا که آشپزخانه‌ ها جایی هستند که با غذا و مایعات مختلف سر و کار دارند بهتر است برای سهولت در نظافت آنها، در ساختار آشپزخانه مصالحی به کار رفته باشد که قابلیت شستشو داشته باشند.

از این رو اگر قرار است در داخل آن از کاغذ دیواری استفاده کنند، معمولاً کاغذ دیواری های قابل شستشو استفاده می کنند و یا اینکه آشپزخانه خود را با استفاده از کاشی ها پوشش می‌ دهند و استفاده از کاشی در پوشش آشپزخانه گزینه ی خیلی مناسبی است. زیرا علاوه بر زیبایی ، استحکام و دوام بالایی در مقابل شستشو دارند و کاشی هایی که امروزه در بازار وجود دارند در طرح ها و رنگ های مختلف هستند و همه ضد آب هستند. این گونه هم زیبایی تامین می شود و هم برای نظافت نیازی به نگرانی نیست.

کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

مدل کاشی آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما به گونه ای است که جایگاه مشخصی برای اجاق گاز تعیین شده است، می توانید آن را در جایی قرار دهید که پشت آن کاشی های طرح دار خود را بگذارید و می توانید با استفاده از کاشی های طرح دار دیوار پشت اجاق گاز خود را نسبت به بقیه قسمت های آشپزخانه تنوع دهید و این قضیه باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه می شود.

یا حتی می توانید با توجه به شکل کابینت هایی که در اطراف بالای اجاق گاز وجود دارند، طراحی کاشی ها را تنوع ببخشید و همچنین می توانید از کاشی های طرح دار یا دالبردار که در شکل های مختلف وجود دارند برای قسمت های مختلف و همچنین پشت اجاق گاز استفاده کنید.

در انواع مختلف کاشی هایی که برای آشپزخانه موجود است، کاشی های شیشه های بزرگ هم وجود دارند که براقیت زیبایی دارند و باعث جذابیت آشپزخانه می شوند که معمولاً کاشی های شیشه ای ابعاد بزرگتری نسبت به بعضی از کاشی هایی که ریز تر هستند دارند و برخی دیگر از کاشی ها طرح های خاصی دارند که معمولاً با استفاده از ابعاد کوچک این کاشی ها طرح های مختلفی رقم زده می‌ شود و مثل پیکسل ها یک تصویر هنری خواهند شد.

انتخاب نوع کاشی ها مثل کاشی های ظریف و کاشی های گلدار یا رنگی، براق و همچنین طرح های تودرتو در کاشی ها بهره گرفته از سلیقه شما و سبک خانه تان است و همچنین میزان هزینه ای که می توانید برای کاشی کاری منزل خود پرداخت کنید.

 

شما حتی می توانید با، بازی رنگ ها طرح کاشی را رقم بزنید و با آنها هنرنمایی کنید. علاوه بر کاشی می توانید از سنگ های مختلف هم برای تزیین آشپزخانه استفاده کنید و طرح های برجسته بر روی کاشی ها یا سنگ ها ایجاد کنید و از سبک های مختلف برای طراحی زیباتر آشپزخانه خود کمک بگیرید.

پس برای انتخاب کاشی آشپزخانه علاوه بر ابعاد و سایز کاشی ها به طرح و رنگ کاشی ها هم دقت داشته باشید و بهتر است که این موارد با بقیه وسایلی که در آشپزخانه شما وجود دارد هماهنگی داشته باشند، در غیر این صورت اگر کاشی ها با کف پوش آشپزخانه و قسمت ‌های دیگر در تناقض باشند و هماهنگی نداشته باشند باعث می شوند که یک فضای خیلی شلوغ و نامرتب در آشپزخانه شما ایجاد شود.

بهتر است برای کاشی کاری فضای آشپزخانه خود از افراد خبره در این زمینه کمک بخواهید. در صورتی که کاشی های طرح دار برای آشپزخانه خود انتخاب کنید نحوه چینش آن ها کار استاد کار است و خیلی از افراد به خاطر آشنا نبودن با نحوه چیدمان کاشی ها ممکن است در نهایت با همه هزینه‌ هایی که شما می کنید نتیجه خوبی را تحویل شما ندهند.

کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

طرح کاشی آشپزخانه

همانطور که گفته شد انتخاب طرح کاشی ها می تواند تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما داشته باشد. به طور مثال اگر آشپزخانه شما سبک مدرن دارد استفاده از کاشی هایی با طرح شلوغ نمی تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه شما باشد و اگر تنوع رنگ در این کاشی ها زیاد باشد برای سبک ‌مدرن زیاد جالب نیست.

در نهایت اگر از بین کاغذ دیواری ها و کاشی ها و سنگ ها تصمیم گرفتید که از کاشی آشپزخانه برای طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود استفاده کنید، سعی کنید همیشه در تمیز نگه داشتن آن ها کوشا باشید. زیرا زیباترین طرح ها هم وقتی آلودگی و کثیفی روی آن ها قرار بگیرد زیبایی خود را از دست می ‌دهند و این کاشی ها کار نظافت را برای شما آسان می کنند و بهتر است دائماً آن ها را تمیز نگه دارید. اما دقت داشته باشید که از وسایل شوینده خیلی قوی برای تمیز کردن کاشی ها استفاده نکنید زیرا به مرور زمان باعث خورده شدن آن ها و پاک شدن طراحی‌های آن ها می شود و مجبور می شوید دوباره در این رابطه هزینه کنید.

کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

سرامیک آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های هر خانه ای است و زیبایی آن برای خانم های خانه اهمیت زیادی دارد از این رو تمام تلاش خود را می‌ کنند تا بهترین وسایل و چیدمان را در این قسمت داشته باشند .

یکی از کارهایی که می توانید برای زیباتر شدن فضای آشپزخانه انجام دهید استفاده از یک پوشش مناسب برای کف آشپزخانه است و در این زمینه گزینه های مختلف زیادی پیش روی شما قرار دارند و شما می‌توانید از کاشی ، سرامیک و پارکت و کفپوش های چوبی برای پوشش کف آشپزخانه استفاده کنید . ولی با توجه به اینکه آشپزخانه فضایی است که مدام با مواد غذایی و وسایل مختلف سر و کار دارد و باید در تمیز کردن آن دقت عمل داشته باشید ، بهترین گزینه برای شما سرامیک کف آشپزخانه است .
—-
سرامیک ها علاوه بر اینکه از نظر ظاهری زیبایی و تنوع زیادی دارند و در هر رنگ و طرحی که بخواهید تولید شده ‌اند ، به راحتی می توانید آن ها را شستشو دهید و پاکیزه نگه داشتن آن ها کار دشواری نخواهد بود . این محصولات علاوه بر داشتن کارایی بالا ، دارای کیفیت مطلوبی هستند و می توانید با توجه به سلیقه و سبک خانه خود و تن رنگی که برای منزل خود انتخاب کرده ‌اید ، بهترین نوع سرامیک آشپزخانه را برای خانه خود انتخاب کنید .

کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

طرح و رنگ سرامیک آشپزخانه

سرامیک ها انواع مختلفی دارند و اگر خانه شما بزرگ و لوکس است می توانید سرامیک های سنگ طبیعی را برای جذابیت بیشتر آشپزخانه بزرگ خود انتخاب کنید و انتخاب هندسه سرامیک بر عهده شما خواهد بود و می توانید آن ها را به صورت دایره ای ، چند ضلعی و به هر نحوی که بخواهید سفارش دهید تا برای شما طراحی شود .

اگر آشپزخانه شما دارای سبک کلاسیک است ، می توانید از سرامیک های مستطیلی بزرگ با رنگ طبیعی استفاده کنید تا فضا بسیار لوکس و باکلاس تر دیده شود .

در زمینه سرامیک کف آشپزخانه هیچ وقت سنگ مرمر قدیمی نمی شود و استفاده از این سنگ ها = برای فضای لوکس و کلاسیک گزینه بسیار مناسبی است و در نهایت یک فضای زیبا و چشم نوازی را در آشپزخانه شما ایجاد می کند .

همچنین می توانید از سرامیک کف آشپزخانه به صورت ترکیبی استفاده کنید و مدل و ترکیب رنگ را خودتان پیشنهاد دهید و با دیدن تصاویری که در این مطلب مشاهده می کنید می توانید برای طراحی سرامیک کف آشپزخانه ایده بگیرید و سپس آن را در خانه خود پیاده کنید .

طرح های ترکیبی از سرامیک های گلدار و ساده در کنار هم و یا طرح های شطرنجی سفید با رنگ های مختلف دیگر می تواند فضای آشپزخانه شما را به جای زیباتری تبدیل کند و استفاده از ترکیب رنگ سفید و مشکی با شکل های مختلف هندسی فضای آشپزخانه شما را تبدیل به یک آشپزخانه مدرن و زیبا خواهد کرد .

برای طراحی کفپوش آشپزخانه و استفاده از سرامیک در کف آشپزخانه ، خود را محدود به مدل های موجود در بازار نکنید و می توانید به صورت ترکیبی و بدون در نظر گرفتن قاعده و اصولی از انواع مختلف سرامیک در کف آشپزخانه استفاده کنید .

کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

تزیین دیوار پشت ظرفشویی با سرامیک آشپزخانه

از ابتدای صحبت تمام تمرکز بر روی پوشش کف آشپزخانه بود ، اما سرامیک ها تنها برای پوشش کف آشپزخانه شما طراحی و تولید نشده اند و می توانید برای دیوار پشت ظرفشویی و سایر دیوارهایی که در آشپزخانه قرار دارند از سرامیک ها برای تزیین و زیباتر شدن فضا استفاده کنید و آن را از حالت یکنواختی خارج کنید .

اگر بودجه در دسترس شما خیلی کافی نیست و تنها تمایل به ایجاد تغییرات جزئی در آشپزخانه خود دارید ، می توانید دیوار پشت سینک ظرفشویی را برای تنوع انتخاب کنید . زیرا بیشترین قسمتی که در آشپزخانه مورد توجه است این قسمت است و میتوانید با رنگ کردن کاشی ها و یا تعویض کاشی ها در این قسمت ، جلوه جدیدی به فضای آشپزخانه بدهید . همچنین می توانید از انواع مختلف سرامیک ها در دیوار پشت اجاق گاز و یا پشت هود هم استفاده کنید .

کاشی آشپزخانه و اهمیت آن

قیمت سرامیک و کاشی آشپزخانه

کاشی سرامیکی از نظر قیمتی با کاشی سیمانی تفاوتی ندارد ولی در انواع رنگ ها و طرح ها در بازار موجود است و شما می توانید آشپزخانه خود را با استفاده از این سرامیک ها زیباتر کنید .

در نهایت پیشنهادی که برای شما داریم این است که اگر علاقمند به داشتن یک خانه زیبا با یک طراحی شکیل هستید ، همیشه به دنبال خرید زیباترین وسیله و یا گران ترین آن ها نباشید . خانه شما تنها وقتی زیبا می شود که تناسب در تمامی قسمت های آن رعایت شده باشد .

اگر سبک خانه شما به گونه ‌ای باشد که سرامیک انتخابی شما با آن تناسب نداشته باشد ، حتی اگر بهترین سرامیک بازار را انتخاب کرده باشید نتیجه کار برای شما مطلوب نخواهد بود .

سعی کنید تناسب را برای انتخاب وسایل و سرامیک رعایت کنید تا در نهایت محیط زیباتری داشته باشید .

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *