آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره پنجره دوجداره

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، با پیشرفت تکنولوژی، دستگیره‌ پنجره دوجداره از لحاظ امنیت در جایگاه بسیار خوبی قرارگرفته‌اند. کیفیت دستگیره پنجره نخستین معیار در انتخاب انواع دستگیره پنجره دوجداره است. بهترین دستگیره این نوع پنجره در حال حاضر جنس‌های آلمانی و ترک در بازار بوده که از کارایی بالایی برخوردار هستند. جنس دستگیره پنجره دوجداره عموماً از آلومینیوم و یا پلاستیک است. در تولید پیچ دستگیره این پنجره دوجداره نیز باید از آلیاژ مرغوب استفاده شود تا در هنگام استفاده و نصب روی پنجره آسیب نبیند.

بهترین نوع سیلندر مورداستفاده در انواع دستگیره این نوع از پنجره، جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم است. نوع سیلندر مصرفی نیز به مواردی همچون سایز، آکس و نوع پروفیل بستگی دارد. طریقه باز و بسته کردن دستگیره در دوام پنجره دوجداره بسیار تأثیرگذار است. همچنین دستگیره نباید با فشار زیاد چرخانده شود، زیرا به ‌مرور زمان باعث ازکارافتادن اسپانیولت می‌شود. به‌عنوان نکته پایانی باید عنوان کرد بهترین دستگیره پنجره دوجداره و یراق‌آلات آن نیز ممکن است درگذر زمان دچار مشکلاتی شوند و کارایی خود را از دست دهند.

انواع مختلفی از دستگیره ها را می توان بر روی درب و پنجره دوجداره نصب کرد که با توجه به شکل و مکانیزم آنها دسته بندی می گردند.

دستگیره یک طرفه

پر استفاده ترین دستگیره پنجره دوجداره، دستگیره یک طرفه ساده است. این نوع دستگیره در یک طرف بازشو نصب می شود و بطور کلی به دو دسته ساده و سکوئستیک تقسیم بندی می شود.

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره پنجره دوطرفه

دستگیره دوطرفه برای مواردی استفاده خواهد شد که بازشو از دو طرف باز شود. بدلیل ارزان بودن قیمت دستگیره پنجره دوطرفه نسبت به درب سوئیچی در برخی پروژه های اکونومی از این دستگیره استفاده می شود. این محصول دارای قفلی است که روی قسمت بالای دستگیره تعبیه شده است. بدلیل آنکه این قفل براحتی باز می شود پیشنهاد می شود در مواقعی که امنیت مهم است، از دستگیره سوئیچی یا دستگیره یک طرفه استفاده شود.

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره باریک دوطرفه

این دستگیره ساختار و مکانیزمی کاملا مشابه دستگیره پنجره دوطرفه دارد. تنها تفاوت این دو دستگیره باریک بودن محل پیچ و هندل دستگیره است. در پنجره هایی که به بیرون باز می شوند و یا محل نصب دستگیره در قسمت بیرونی آن است از این دستگیره می توان استفاده کرد.

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره هتلی

در مراکز عمومی مانند هتل ها بدلایل ایمنی بهتر است پنجره ها فاقد اهرم دستگیره باشند. یراق آلات روتو با ارائه دستگیره هتلی فاقد اهرم و هندل این نیاز را بر طرف کرده اند.

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره مخفی پنجره دوجداره

این نوع دستگیره عمدتا برای پنجره دوجداره ریلی استفاده می شود. بویژه در پنجره کشویی دو ریل (هر دو لنگه بصورت کشویی باز می شود) که در صورت وجود دستگیره های دیگر، مانع باز شدن لنگه دیگر خواهد شد.

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره چفت موشکی

در واقع این محصول شباهت بیشتری به چفت دارد تا به دستگیره. مکانیزم این دستگیره بدین صورت است که با کشیدن آن ضامن آزاد می شود و لنگه باز خواهد شد. تنها مورد استفاده چفت موشکی در پنجره های کلنگی یا سرویسی است که از قسمت بالا باز می شود و امکان دسترسی به دستگیره بدلیل ارتفاع کمتر است.

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره درب سوئیچی

برای درب های سوئیچی، درب بالکنی یا تراس از دستگیره هایی استفاده می شود که دارای مقاومت بالاتر، کلیدخور و دارای دستگیره دوطرفه باشند.

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره درب سرویسی

همانند دستگیره درب سوئیچی این نوع دستگیره نیز از دو جهت باز و بسته می شود. اما با این تفاوت که دستگیره سرویسی فاقد سیلندر کلیدخور می باشد. در سمت داخلی این دستگیره دارای چفتی است که موجب قفل شدن درب سرویس خواهد شد.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *