آذرتاش

آذرتاش - درب و پنجره

مهندسی ساختمان و معماری

  • 5966 41 98+
  • اینستاگرام
طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق کودک

به گزارش روابط عمومی تولیدی بازرگانی آذرتاش، اتاق خواب کودکان را چگونه طراحی کنیم؟ در این مقاله نکات مهمی درباره طراحی اتاق کودک برای شما شرح داده ایم.

تزئینات و نورپردازی

علاوه بر استفاده از وسایل محکم و با کیفیت ، باید به تزئینات اتاق کودک و وسایل موجود در آن نیز توجه زیادی داشته باشید ؛ زیرا تنها از این طریق است که می توانید رنگ های زیبا را به دکوراسیون اتاق کودکتان دعوت کنید. نوع رنگی که برای وسایل چوبی انتخاب می کنید ، نقاشی ها ، تابلوها و تمام تزئینات و اقدامات هنری می تواند سبک اتاق کودک شما را تعیین کند و با آن هویت ببخشد.

تمام اقداماتی که در اتاق کودک صورت می گیرد ، باید در راستای علایق او باشد ، زیرا اتاق کودک باید به نحوی چیدمان شود که کودک از بودن در آن لذت ببرد و تمایل داشته باشد بیشتر وقت خود را در آن سپری کند.

طراحی اتاق کودک

نقش پارچه ها در اتاق کودک

پارچه های لطیف و زیبا همیشه تداعی کننده آرامش و گرما هستند. بنابراین ، در اتاق خواب هر کجا که می توانید از استفاده پارچه های زیبا و لطیف در قالب وسایل مختلف از قبیل پرده ، روتختی ، ملحفه ، روبالشی ، روکوسن و … دریغ نکنید.

حتی اگر فضای کافی در اختیار ندارید ، یک مبل تک نفره یا یک کاناپه ظریف تمام پارچه نیز در اتاق خواب بگذارید.

وجود پارچه زیاد می تواند سبب حس آرامش و راحتی بیشتر در اتاق کودک شود. زمانی که قصد انتخاب و خرید پارچه ای برای اتاق کودک خود دارید ، با تعداد زیادی گزینه مواجه می شوید که از جنس ، بافت ، طرح و رنگ های بسیار متنوعی تشکیل شده اند. از این رو برای انتخاب صحیح باید اطلاعاتی درباره پارچه ها داشته باشید که در این قسمت سعی کرده ایم اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذاریم.

یقیناً در هنگام خرید پارچه برای پرده ، رومبلی و دیگر قسمت های اتاق کودکتان ، مانند تمام وسایل ، تمایل دارید نهایت صرفه جویی را در هزینه اعمال کنید و انتخابی ایده آل با حداقل هزینه داشته باشید. توصیه می کنیم پارچه هایی با طرح و رنگی را انتخاب کنید که با دیگر وسایل در دکوراسیون راحت هماهنگ می شوند. برای مثال ، پارچه هایی با طرح های بزرگ و پیچیده ، سخت تر از پارچه هایی با طرح های کوچک و ساده در دکوراسیون هماهنگ می شوند.

طراحی اتاق کودک

دوام و آسیب پذیری پارچه نیز از مواردی است که هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید. برای مثال ، پارچه هایی که دارای قسمت های مشبک بافته شده هستند بیشتر و زودتر از پارچه هایی که دارای طرح های چاپی هستند آسیب می بینند و از بین می روند. همچنین پارچه هایی که دارای الیاف طبیعی یا سینتیتک ( مصنوعی ) هستند نیز از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند.

۱٫ الیاف طبیعی : پنبه ، پشم ، ابریشم و کتان از جمله پارچه هایی با الیاف طبیعی هستند زیرا از مواد و عناصر طبیعی ساخته می شوند. پارچه های پنبه ای بسیار نرم ، لطیف و با دوام هستند و ار طرف دیگر در برابر نور مستقیم خورشید مقاومند ؛ از این رو برای پرده یا روکش مبلی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. کتان نیز از جمله الیاف لطیف و یکی از با دوام ترین الیاف ها است. ابریشم یا حریر یکی از ظریف ترین ، لطیف ترین و زیبا ترین الیاف و بسیار شکننده و آسیب پذیر است. تمیز کردن آن کار دشواری است و همچنین در برابر نور مستقیم خورشید رنگ خود را از دست می دهد ، از اینرو برای استفاده در اتاق کودک توصیه نمی شود.
۲٫ الیاف سینتیتک ( مصنوعی ) : این الیاف جایگزین الیاف طبیعی هستند. پلی استرها از مهم ترین نوع الیاف مصنوعی هستند که ویژگی های آن عبارتند از نظافت آسان ، مقاومت در برابر خورشید و …

چند نکته

اگر کودک شما عادت دارد دراز کشیده روی تخت خود مطالعه کند ، چراغ را طوری بالای تختش قرار دهید که نور از پشت شانه های او به طرفین بتابد.

نور طبیعی و نورهای زمینی ، از قبیل چراغ های ایستاده ، می توانند آرامش و راحتی را در اتاق فرزند شما به وجود آورند.

میز مطالعه در اتاق فرزند شما نیاز به یک چراغ رومیزی با نوری متمرکز و ملایم دارد ، طوری که چشم کودک را اذیت نکند. وجود میزان زیادی پارچه می تواند سبب حس آرامش و راحتی بیشتر در اتاق کودک شود.

طراحی اتاق کودک

نکات طلایی

زمانی که به خرید می روید ممکن است به دلیل تنوع و تعدد زیاد در وسایل موجود در فروشگاه ها ، دچار سردرگمی شوید. به نکاتی که در این قسمت برایتان لیست کرده ایم توجه کنید ، این نکات برای یافتن بهترین گزینه برای انتخاب و خرید کافی هستند :

  • روکش ها و ورقه های لمینت باید به خوبی و محکم بر پایه و زیرسازی وسیله نصب و متصل شده باشند.
  • لوله ها و دیگر قسمت های مهم و تعیین کننده امنیت وسایل باید کاملاً مقاوم و ایمن باشند.
  • کشوها و درها باید نرم و راحت باز و بسته شوند.
  • داخل کشوها باید دارای سطحی صاف و نرم باشند.
  • وسایل مختلف در اتاق کودک نباید دارای لبه های تیز باشند.
  • کشوهای بلند باید دارای پشتیبان مرکزی باشند.

چراغ ها و دیگر عناصر نورپردازی در اتاق کودک

هرگز نورپردازی را در دکوراسیون اتاق فرزند خود کم ارزش و بی اهمیت فرض نکنید و برای آن وقت بگذارید. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید نکاتی اصولی و اساسی را در این زمینه بدانید و با انواع و اصول نورپردازی آشنا باشید. همان گونه که می دانید ، نورها دارای سه نوع نور اصلی( مرکزی ) ، نور متمرکز و نور دکوراتیو هستند.

نورپردازی اصلی : این نوع نورپردازی نور اصلی اتاق فرزند شما را تشکیل می دهد که برای راحتی و آرامش کودکتان باید به میزان کافی از این نوع نورپردازی در اتاق کودک استفاده شود.

نور متمرکز : این نوع نورپردازی تنها قسمت خاصی از اتاق را روشن می کند ، برای مثال نوری که از یک چراغ مطالعه روی میز مطالعه می تابد. این نور زمانی در اتاق فرزند شما ضروری می شود که او شروع به خواندن و نوشتن و نقاشی پشت میز می کند.

نور دکوراتیو : این نوع نورها تنها روی وسایل و اشیاء دکوری و هنری تابانده می شوند تا آنها را در دکوراسیون برجسته تر سازند.

طراحی اتاق کودک

کودک برای بازی کردن ، نقاشی کشیدن و حتی خوابیدن به سطوح مختلف نور نیاز دارد. بنابراین ، توصیه می کنیم از کلیدهای برق چرخان استفاده کنید تا نور اتاق فرزند خود را هر زمان از روز متناسب با نیاز او تنظیم و کنترل کنید. در هر صورت نورپردازی اتاق کودک باید کامل و کافی باشد.

برای تشویق کودکان به مطالعه ، باید شرایط محیطی را برای مطالعه آنها آسان و راحت سازید. یکی از مهمترین عناصر مورد نیاز برای مطالعه ، نور است که باید در شرایطی مناسب و استاندارد تأمین شود. دو قسمت را در اتاق کودکتان برای مطالعه نورپردازی کنید : میز مطالعه و تخت خواب. چراغ رومیزی برای اتاق کودک نباید بیش از ۸۰ سانتیمتر ارتفاع داشته باشد و باید دارای کلاهک باشد تا نور را روی میز متمرکز کند. برای مطالعه کودک در تختخواب نیز چراغ را باید به نحوی بالای تخت کودک نصب کنید که سایه دست و شانه کودک روی کتاب نیفتد و تنها متمرکز روی صفحه کتاب شود. همچنین شدت نور برای مطالعه کودک نباید به میزانی باشد که چشم کودک آزار ببیند.

تمام چراغ هایی که در اتاق کودک قرار می گیرد باید مخصوص دکوراسیون اتاق کودک طراحی شده باشد تا گرمای زیادی تولید نکند و کاملاً ایمن و بی خطر باشد.

صفحه اینستاگرامی آذرتاش را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *